تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
راهنمای سفر به مشهد

راهنمای سفر به مشهد

۱۳۹۶/۰۶/۰۸

قلب تپنده ایران
فضایی پر از معنویت و احساس
فضایی که به محض ورود به آن احساس سبک بالی و آرامش را به شما هدیه می دهد.

تنوع تورهای زمینی و هوایی به مشهد مقدس آنقدر می باشد که هر زمان اراده کنید به راحتی می توانید یک تور مناسب برای سفر به مشهد انتخاب کنید. جاذبه های گردشگری متنوع در استان خراسان و مشهد فرصتی مناسب برای سیاحت و زیارت را فراهم می آورد. مشهد با وسعتی بالغ بر 598,657 متر مربع، به خاطر معنویت بی حد و حصر ظاهری و باطنی اش به یکی از بزرگترین قطب های گردشگری فرهنگی و مذهبی ایران تبدیل شده است.


حرم امام رضا (ع)، مهمترین جاذبه گردشگری مشهد

حرم مطهر امام رضا (ع) مامن امنی برای همه مسلمانان و شیعیان جهان، به خصوص ایرانیان است. بزرگترین مسجد جهان اسلام به لحاظ ظرفیت و ابعاد که سالانه پذیرای حدود بیست و پنج میلیون نفر است.
معماری زنده و منحصر به فرد این مجموعه عظیم و با شکوه، مشهد را به عنوان نگین انگشتری معماری اسلامی در عرصه جهانی شهره کرده است. به دست توانای معماران و هنرمندان ایرانی، حرم رضوی به دنیایی از رویای رنگ ها در خدمت معنویت تبدیل شده است.
حرم مطهر امام رضا (ع) با 9 صحن، 26 رواق، مسجد گوهر شاد، موزه آستان قدس رضوی و مرکز دانشگاهی علوم اسلامی رضوی یک مجموعه کامل از علم و فرهنگ ایرانی- اسلامی را به گردشگران عرضه می کند.
با هر آیین و مسلکی، معماری مسجد تاریخی گوهرشاد از شاهکارهای معماری عهد تیموری و همچنین موزه آستان قدس رضوی با کم نظیر ترین اشیا و سکه های قدیمی تا نقاشی های استاد کاران ایرانی و فرش های بی مانند، تحسین هر بازدید کننده ای را بر می انگیزد.
هر سال در مشهد در مناسبت های خاص مذهبی از میلاد و حتی نوروز تا شهادت ها و عزاداری ها، مراسم های پر شور و هیجانی برگزار می شود. در جشن ها به دلیل نور پردازی و چراغانی های رنگارنگ حس و حال طراوات تمام شهر را پر می کند. در این ایام به قدری همه جا نورانی است که گویی شب فرا نمی رسد.
در ایام شهادت و ایام ماه مبارک رمضان، به خصوص شب های قدر، مشهد اولین انتخاب هر انسانی خواهد بود که می خواهد به کنار خیل انبوه زوار، در بهشتی ترین مکان، با خدا به راز و نیاز بپردازد.

 

حرم امام رضا

مشهد شهری است که هرگز نمی خوابد!

شما در هر ساعتی از شبانه روز که به حرم امام رضا (ع) پا بگذارید، صدای نجوا ها و زمزمه های آرام نیایش با خدا را در زیر نور مهتاب و خنکای شب حس می کنید.
سفر مشهد، در آلبوم خاطرات شما جایگاه ویژه ای خواهد داشت و شما از آن به عنوان سفری که توانست روح شما را آرامش بخشد، یاد خواهید کرد.

طرقبه

بهترین جاهای دیدنی مشهد

شهر مشهد جاذبه های زیادی دارد که می تواند برای هر گردشگر داخلی و خارجی جذاب باشد. مشهد به عنوان یکی از شهر های استان خراسان، آثار متنوع و بی شماری دارد که می تواند یک برنامه کامل چند روزه از سفرهای تابستانی و یا حتی سالانه شما را به خود اختصاص دهد. مشهد را به عنوان یکی از اصلی ترین شهر های جاده تاریخی ابریشم بشناسید. مشهد را به عنوان عضوی از خراسان که مبدا الهام بخش شاعران و سیاحان ایرانی و خارجی است، بشناسید.
اما با گذر از مشهد و شروع سفر در استان خراسان با مقاصد نام آشنای دیگری مواجه خواهید شد. آرامگاه فردوسی نام دار و گنبد هارون در طوس، خیام و عطار نیشابوری در شهر زیبای نیشابور، روستای تاریخی خان در طرقبه، غار کارده، سرزمین موج های آبی و بسیاری از آثار دیگر که در مطالب بعدی به شما معرفی خواهد شد.

پیشنهاد توریابی:

تور مشهد تجربه ای بی نظیر است آن را از دست ندهید

 


۲۱۴۳ ۱۳۹۶/۰۶/۰۸ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading