تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
غذاهای محبوب هند

غذاهای محبوب هند

۱۳۹۶/۰۸/۱۷

هفتمین کشور جهان از نظر وسعت هندوستان است. پهنای این کشور از کوههای سرد هیمالیا شروع می شود و تا کرالا با آب و هوای گرم ادامه دارد. جمعیت هندوستان بیش از یک میلیارد نفر است و تنوع فرهنگی بسیاری در هندوستان دیده می شود و همین طور تنوع طبیعت در این کشور زیاد است. بدیهی است کشوری با این وسعت و جمعیت و تنوع اقوام در غذا هم تنوع بسیار داشته باشد. در این مقاله با محبوب ترین غذاهای این کشور رنگارنگ آشنا شویم. با سایت توریابی همراه باشید تا خوشمزه ترین غذاهای هندی را به شما معرفی کنیم:

غذاهای معروف هندی

غذاهای هندی

 

1- الو تیکی (Aloo Tikki)

این غذا در واقع همان کوکوی سیب زمینی خودمان است که پر از ادویه های مختلف هندی است و در کنارش سس تندی سرو می شود. الو تیکی به عنوان میان وعده استفاده می شود و بسیار دوست داشتنی است. سس های تند مختلفی در کنار الو تیکی سرو می شوند که محبوب ترین آنها با طعم نعنا و یا نخود و ماست است.

 

الوتیکی

 

2- لیتی چوخا (Lirri-Chokha)

یکی از تند ترین غذاهای خیابانی لیتی چوخا است. اصالت این غذا مربوط به ایالت بیهار (Bihar) هندوستان است. ماده اصلی تشکیل دهنده این غذا گندم است و داخل آن را با ادویه و نخود و یا ادویه و عدس پر می کننده و رویش کره ای خوشمزه می گذارند. این غذای لذیذ را می توان به عنوان یک غذای کامل در هر وعده غذایی میل کرد.

 

لیتی چوخا

3- چله پاچور (Chole Bhature)

یکی دیگر از معروف ترین غذاهای هندی چله پاچور است که در تمام شهر های هند دیده می شود و نوع مرغوب آن را دستفروشان دهلی تهیه می کنند. هندی ها این غذا را برای صبحانه و یا عصرانه ای پر حجم مصرف می کنند. ترکیبات این غذای خوشمزه عبارت است از پنیر، خامه، نخود و نان گرم است، نخود را از قبل طعم دار و تند می کنند. همراه چله پاچور معمولا نوعی نوشیدنی شبیه دوغ سرو می شود و همچنین ترشی و پیاز.

 

 

چله پاچور

4-پانی پور (Pani puri)

یک سیب زمینی بدون پوست توخالی را تصور کنید که سرخ شده است و داخلش مخلوطی از نخود، عدس، سیب زمینی و پیاز است. بعد از پر شدن داخل سیب زمینی آن را داخل مخلوطی از تمبر هندی، شکر ، نعنا و گشنیز می گذارند تا طعم دار شود. این غذا در تمام هندوستان پیدا می شود و یک نوع غذای خیابانی است.

 

 

پانی پور

5- وادا پاو (Vada Pav)

یکی از غذاهای ساده خیابانی هندوستان واداپاو است که شبیه همبرگر می باشد. محتویات این غذای نسبتا ارزان قیمت سیب زمینی، گشنیز پخته، آرد نخود و سیر است. که آن را به صورت خمیر در می آورند و پس از سرخ کردن درون نان قرار می دهند و با چاشنی های سبز یا قرمز تزئین می کنند.

 

وادا پاو

6- کاتی رول (Kati Roll)

کاتی رول یک کباب سوخاری از گوشت بره و یا جوجه است که در نانی نرم به نام نان پاراتا پیچیده می شود. گوشت این غذا از قبل با پیاز و سس تند و ادویه های سبز طعم دار شده است. این غذا متعلق به شهر کلکته است. برخی دستفروشان خیابانی هم نوع عالی آن را می پزند، آنها ممکن است لایه ای از تخم مرغ به این غذای لذیذ اضافه کنند که بر خوشمزگی آن اضافه می کند. سپس آن را لای روزنامه بپیچند و بفروشند. اگر کاتی رول را در کشورهای دیگری هم امتحان کرده باشید بهترین نمره را به کاتی رول هند خواهید داد.

 

 

کاتی رول 

7- چات (Chaat)

یکی از غذاهای محلی شمال هند چات بوده است که امروزه مورد علاقه همه ی هندی ها است و در تمام شهرها یافت می شود. این غذا در طعم های مختلف تهیه می شود . طعم آن به شهر و مغازه ای دارد که آن را تهیه می کنند. ولی وجه مشترک همه نوع این غذا این است که سرشار از ادویه های شور و شیرین است.
 

چات هندی

8- کاچوری (kachori)

کاچوری در واقع نان نوعی نان محلی ترد و طلایی رنگ است که با انواع ادویه تند هندی مزه دار شده و و در روغن سرخ شده است. بهترین کاچوری را در ایالت قدیمی بیکانر می توان خورد ولی در همه جای هند از این نان خوشمزه می توان یافت. این نان خوشمزه با شربتی شیرین سرو می شود و انواع مختلف دارد که بهترین آنها ماوا کاچوری است.

 

کاچوری

9-بلپوری (Chaat-Bhelpuri)

مواد اصلی این غذای هندی خوشمزه برنج، پیاز، سیب زمینی و گشنیز است. هندی ها بیشتر دوست دارد که در ساحل آن را بخورند. نحوه ی خوردن بلپوری برای گردشگران سرگرم کننده است زیرا در کنار غذا یک چوب بستنی یا قاشقی کوچک می گذارند که خوردن این غذا با آن کمی هیجان انگیز است.

 

 

بلپوری

سفر خوشمزه ای در تور هند داشته باشید.

۱۶۱۶ ۱۳۹۶/۰۸/۱۷ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading