تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
روز جهانی،گردشگری 27 سپتامبر

روز جهانی،گردشگری 27 سپتامبر

۱۳۹۶/۰۷/۰۵
گردشگری و سفر یکی از هیجان انگیز ترین مقوله های زندگی هر فردی می باشد. بارها اتفاق افتاده است که تنها با مشاهده یک عکس زیبا از منظره یا جاذبه گردشگری عزم خود را جزم کرده اید و راهی سفر شده اید!

همه ما می دانیم که سفر کردن برای تقویت روحیه بسیار اهمیت دارد. امروزه ما دچار روزمرگی زندگی شهری شده ایم و یا توسط انبوه اطلاعات و شبکه های اجتماعی احاطه شده ایم. سفر کردن چه سفرهای آخر هفته باشد و یا سفرهای چند روزه برنامه ریزی شده به خوبی می تواند انرژی از دست رفته ما را باز گرداند. 

'گردشگری پایدار

در هنگام سفر کردن شما از دیدنی های جاده و مسیر لذت می برید، از غذاهای خوشمزه محلی در مورد آنها تحقیق کرده اید امتحان می کنید، برای عزیزان خود سوغاتی می خرید و در همزمان با مردم محلی، آداب و رسوم آنها را مشاهده می کنید و با لهجه یا زبان محلی آنها آشنا می شوید. این را بدانید که در تمام مدت شما یک پرچم از کشور خود را به همراه دارید. بله، درست فهمیده اید شما به عنوان سفیر فرهنگی کشور خود هستید.

همین تبادلات انسانی است که اهمیت گردشگری را دو چندان می کند. به همین دلیل هر سال سازمان جهانی سفر در روز 27 سپتامبر که روز جهانی گردشگری می باشد با بیان یک جمله به نام گذاری سال گردشگری می پردازد. این نام گذاری یک مسیر راه برای تمام افراد و دست اندرکاران شاغل در گردشگری می باشد. مسیری که به ما می گوید برای رسیدن به وضعیت مطلوب جهان از طریق گردشگری چه باید کرد؟

نامی که از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) انتخاب شده است "گردشگری پایدار، ابزاری برای توسعه" می باشد. 

"2017 the International Year of Sustainable Tourism for Development"

'گردشگری پایدار2017

با گردشگری پایدار جهان پایدار بسازیم

اگر همه افراد فعال در حوزه گردشگری چه مسئولان و چه گردشگران با آگاهی کامل سفر کنند می توان جهانی پایدار بسازیم.
علت نام گذاری هرسال توسط انجمن جهانی گردشگری این می باشد که تمام بخش های مرتبط در اجرای صنعت گردشگری مانند بخش خصوصی، بخش دولتی، نهاد های عمومی و مردمی، سهام داران و ... بتوانند با همکاری سازنده علاوه بر بهبود وضعیت گردشگری به بهبود وضعیت زندگی مردم جهان کمک کنند. گردشگری می توانند موجب تقویت روحیه افراد، افزایش همبستگی ملی، آشنایی و احترام به فرهنگ ها و ملیت های مختلف شود و از سوی دیگر موجب رونق زیر ساخت های اقتصادی، اجتماعی- فرهنگی و زیست محیطی در هر یک از کشورهای فعال باشد.

۹۰۱ ۱۳۹۶/۰۷/۰۵ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading