تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
سفرنامه کیش، جزیره زیبای خلیج فارس

۱۳۹۶/۰۶/۲۵
اواسط بهمن ماه بود هوای تهران خیلی سرد و برفی شده بود و چند روز تعطیلی با همسرم تصمیم گرفتیم به کیش سفر کنیم. پرواز ما ظهر بود و نزدیک دو ساعت و نیم در راه بودیم. به فرودگاه کیش که رسیدیم هوا کاملا شرجی و بهاری بود. همه کاپشن ها و پالتو هایشان را روی دستشان گذاشته بودند. از پله های هواپیما پیاده شدیم، تاکسی گرفتیم و به آپارتمانی که در مجتمع صدف بود رفتیم. این آپارتمان را اداره همسرم برای پنج روز در اختیار ما گذاشته بود، از نظر من خیلی عالی بود چون نرخ هتل ها در جزیره کیش زیاد است. آپارتمانی که تحویل گرفتیم برای دو نفر جای بزرگی بود، دو خوابه، با پذیرایی بزرگ و حدود 100 متر مساحت داشت. آپارتمان ما در طبقه پنجم بود. وسایل را در کمدها گذاشتیم و به ساحل رفتیم.

جزیره زیبای کیش

ساحل بسیار آرام بود، وجود مرجانها باعث تصفیه و زلال شدن آب شده بود. البته سعی مردم هم بر پاکیزه نگهداشتن محیط زیست بی تاثیر نبود. شفافیت آب هر بیننده ای را مجذوب خود می کرد. تا غروب کنار ساحل نشستیم و بعد به دره پرتغالی ها و دیدن درخت بزرگ و قدیمی که وسط یک پارک زیبا بود رفتیم. درخت آرزوها یا درخت سبز درخت خاصی بود و به نظر می رسید، بعضی از ریشه هایش هم بیرون از خاک بودند. در مورد درخت خرافات و افسانه های زیادی وجود داشت. برای شام به رستوران رفتیم، سمک مشوی که یک نوع ماهی سرخ شده و غذای مخصوص کیش بود سفارش دادیم و مضروبه. مضروبه هم ترکیبی از ماهی و سیر و سبزی بود و به نظرم طعم هر دو غذا عالی بود.
بعد از شام در مرکز خرید ونوس که دو طبقه بود کمی خرید کردیم و به آپارتمان برگشتیم.

روز دوم
صبح تا ظهر رو به خرید اختصاص دادیم و از پاساژ مروارید خرید کردیم. ناهار را در رستوران پدیده شاندیز در جاده جهان خوردیم و بعد از آن به پارک دلفین و باغ پرندگان که هر دو در یک مجموعه قرار گرفته اند رفتیم. برای ورود به آنجا باید سوار یک قطار کوچک می شدیم. باغ پرندگان پر بود از انواع پرندگان مختلف که در محوطه ای محصور شده بودند و سقف آنجا با تور بزرگی پوشده شده بود تا پرندگان در محیطی کنترل شده پرواز کنند. بعد از دیدن باغ پرندگان به پارک دلفین ها رفتیم چندین ردیف صندلی اطراف استخری پر از دلفین چیده شده بود. ما هم روی یکی از آنها نشستیم و به نمایشی که دلفین های آموزش دیده اجرا می کردند را تماشا کردیم. بعد همه از راه مخصوصی خارج شدیم که در قسمتی از آن آکواریوم بزرگی قرار داشت. هوا تاریک شده بود به کنار دریا رفتیم و برای شام به رستوران نهنگ سفید که در کنار دریا بود و ساختمانی شبیه نهنگ سفید داشت رفتیم. این رستوران منوی کاملا دریایی داشت و کیفیت غذا هم عالی بود.

لذت سافاری در کیش
روز سوم
قبل از ظهر به دیدن شهر زیر زمینی کاریز رفتیم. این شهر زیرزمینی شگفت انگیز با صدفها و مرجانهای طبیعی و فسیلهای گوش ماهی جذابیت زیادی برای گردشگران دارد و در آن قناتی قدیمی وجود دارد. بعد از آنجا به پارک تفریحی مرجان که در ساحل قرار داشت رفتیم. مرکز خرید مرجان هم در نزدیکی آنجا قرار داشت و گشتی هم در آنجا زدیم . برای شام به فودکورت رفتیم .
روز چهارم
امروز باز هم به دریا رفتیم و در مجتمع تفریحات دریایی از جت اسکی ، قایق تندرو، غواصی بسیار لذت بردیم. ناهار هم در آنجا بودیم و برنج مجبوس که غذای محلی مردم کیش است و در واقع نوعی برنج با ادویه های مخصوص عربی بود که همراه با ماهی یا مرغ سرو می شود. خیلی خسته شده بودیم و به خانه برگشتیم . موقع غروب به دیدن کشتی یونانی رفتیم بعد از آن به کلبه هور و شهر باستانی حریره و روستای باغو رفتیم و بعد از شام هم برای خرید به پاساژ مروارید، مرجان و پانیذ رفتیم و مقداری لباس و شکلات و قهوه خریدیم .
روز پنجم
روز آخر سفر ما بود. صبح به دیدن پایاب و خانه اعیانی رفتیم قدمت پایاب 2000 سال است که به تازگی بازسازی شده است. خانه اعیانی نیز مربوط به دوره ایلخانیان می شد. بعد از اینها به پاساژهای بزرگ پردیس 1 و پردیس 2 رفتیم. پردیس 1 دو طبقه و بزرگ است و کیف و کفش و لباس خوبی در آنها پیدا می شود. خیلی راه رفته بودیم و خسته بودیم پس برای رفع خستگی به کافی شاپی که در همین پاساژ بود رفتیم. بعد نوبت پاساژ پردیس 2 شد. در اینجا هم لباس و لوازم برقی و لوازم ورزشی و لوازم خانه و مکمل های غذایی، چمدان و کیف به فروش می رسید. بعد به پاساژ زیتون رفتیم. برای ناهار به رستوران رویال استار رفتیم. این رستوران دکوراسیون بسیار زیبا و کارکنان خوبی دارد. به آپارتمان رفتیم و چمدانها را جمع کردیم. بعد از کمی استراحت به روستای باغو رفتیم. روستای باغو در جنوب غربی جزیره کیش قرار دارد و با درختان بومی پوشیده شده است و مناظر بی نظیری را پدید آورده است و خیلی جالب بود که مسجدی که در قرن نهم هجری بنا شده است در آنجا قرار داشت. بعد از آنجا به خانه برگشتیم و بعد راهی فرودگاه شدیم.