تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
فستیوال‌های ارمنستان

فستیوال‌های ارمنستان

۱۳۹۵/۱۰/۲۰

فستیوال‌های ارمنستان بهانه‌ای برای بیشتر شاد بودن!

در تمام فصول سال جشن‌های باستانی، ملی و مذهبی بسیاری در کشور ارمنستان در حال برگزاری است! جالب است بدانید جشن های باستانی ارمنستان مانند جشن آب، جشن آتش¬افروزی و جشن برغندان در ایران باستان نیز برگزار می شده که این جشن های سنتی ایران باستان به تدریج به دست فراموشی سپرده شده است. پس فرصت را از دست ندهید و فقط با خرید تور ارزان ارمنستان لذت خوش‌گذرانی در جشن‌های ارمنستان را به دست آورید! بی شک حضور در این جشنواره‌ها تجربه سفر به ارمنستان را برای همیشه در خاطرات شما شیرین و به‌یادماندنی می¬کند! با توریابی همراه باشید تا با معروف‌ترین جشنواره‌های ارمنستان آشنا شوید!

جشن آب در ارمنستان

جشن آب در ارمنستان

جشن وارداوار ارمنستان یا جشن آب پاشان یکی از محبوب‌ترین و مهیج‌ترین جشنواره‌های ارمنستان است. با حضور در این جشن از گرمای تابستان فرار کنید و در تمام سطح شهر از هیجان آب‌بازی با مردم ارمنستان و توریست‌ها لذت ببرید! همچنین در جشنواره وارداوار، مراسم به پرواز درآوردن کبوترها، رقص‌های محلی، موسیقی‌های شاد، نمایش‌های خیابانی و البته صرف غذاهای خوشمزه ارمنی در انتظار شما خواهد بود! تاریخ جشن آب ارمنستان هرساله مصادف با ماه جولای می‌باشد ولی روز برگزاری آن متغیر است. زمان جشن آب پاشی ارمنستان 2017، بیست و سوم ماه جولای (یکم مردادماه) است. با خرید تور ارمنستان در این تاریخ فرصت شرکت در این تجربه لذت‌بخش را به خود هدیه کنید!

جشن استقلال ارمنستان

جشن روز استقلال ارمنستان همه‌ساله در تاریخ 21 سپتامبر (30 شهریورماه) در میدان جمهوری ایروان (میدان هاراپراگ) برگزار می‌شود. این جشن بسیار باشکوه با برنامه‌های متنوع از جشن های ملی ارمنستان به شمار می‌رود. آب و هوای ارمنستان در شهریور بسیار مطلوب است پس تاریخ تور ارمنستان خود را همانند هزاران توریست دیگر با این جشن بزرگ هم‌زمان کنید و از جشن و موسیقی و آتش‌بازی و نورافشانی در کنار مردم ارمنستان لذت ببرید.

جشن شراب در ارمنستان

آب و هوای ارمنستان در پاییز خوب و لذت‌بخش است و برداشت انگور در تاکستان‌های زیبا در این فصل صورت می‌گیرد. این جشنواره نیز هرساله در تاریخ دوم تا پنجم اکتبر (10 تا 13 مهرماه) برگزار می‌شود و توریست‌ها و مردم محلی بسیاری را مجذوب خود می‌کند. با شرکت در این جشنواره می‌توانید طعم اصیل فرآورده‌های انگور را در تاکستان های ارمنستان تست کنید! همچنین شما این فرصت را خواهید یافت که با مراحل تهیه نوشیدنی‌های مختلف از برداشت محصول تا آماده‌سازی آشنا شوید و در کنار این جشنواره از نوش جان کردن انواع غذاهای ارمنی خوشمزه لذت ببرید!

جشن تولد ایروان

جشن تولد ایروان

ایروان مناطق دیدنی جذاب بسیاری دارد و پایتخت کشور ارمنستان است. به همین دلیل هر ساله به مناسبت سالگرد تأسیس شهر ایروان، در دومین شنبه ماه اکتبر (تقریبا اواسط مهرماه) برای این شهر زیبا جشن تولدی باشکوه با حضور گسترده مردم و مقامات دولتی ارمنستان برگزار می‌شود. در این جشن تولد تمام عیار شاهد رقص و آواز محلی و سنتی، نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و مردم‌شناسی و تردستی‌های خیابانی خواهید بود و حتما حضور در میان ارمنیان شاد برایتان جالب و دیدنی است!

جشن دِرِندِز (آتش افروزی)

جشن آتش افروزی در ارمنستان در تاریخ چهاردهم فوریه (24 بهمن‌ماه) برگزار می‌شود. این جشن در ایران باستان به جشن سده معروف بود. در این روز مردم ارمنستان در کلیساها گرد هم جمع می‌شوند. پدر روحانی کلیسا مراسم مذهبی خاصی را برگزار می‌کند و بعد با شمعی در دست به محوطه کلیسا می رود و بوته¬های جمع آوری شده برای مراسم را آتش می‌زند. در پایان نیز مردم به نشانه تبرک شمع یا مشعلی که با همان آتش روشن شده را با خود به خانه هایشان می برند. جالب است بدانید که در تاریخ باستان آتش نماد صفات زنانه و آب نماد ویژگی¬های مردانه بوده است! در تاریخ این رویداد شما هم با حضور در کلیساهای ارمنستان می‌توانید این جشن باستانی ایرانی را زنده کنید!

جشن باریگِندان (برغندان)

باریگندان در زبان ارمنی به معنی شادی و فراوانی است. این جشن باستانی که از مهم ترین آداب و رسوم ارمنستان است در ایام پیش از روزهای «روزه بزرگ» برگزار می‌شود. باریگندان جشن برابری و مساوات است. در گذشته در این روز طبقات مختلف عامه مردم و روحانیون گرد هم جمع می‌شدند و به گفتگو می‌پرداختند. همچنین امروزه ارمنیان در هر کجای جهان در این روز مهمانی‌های بالماسکه ترتیب می‌دهند و با گذاشتن نقاب به چهره و ترتیب دادن سفره شام مفصل این روز را جشن می گیرند. می‌توان گفت این جشن باستانی کهن ترین جشن ارمنستان است.

جشن ناواسارد

ناواسارد به معنی سال نو از جشن‌های باستانی ارمنیان است که هنوز هم در بین مردم ارمنستان برگزار می‌شود. این جشن که هرساله در روز یازدهم آگوست (19 مردادماه) اتفاق می‌افتد با جشن باریگندان مصادف است. در روز برگزاری این جشن در زمان قدیم مردم به مسابقات ورزشی مانند اسب‌دوانی می‌پرداختند ولی امروزه تیم های ورزشی ارمنیها از همه کشورها به کشور ارمنستان می‌آیند و در این تاریخ در رشته های ورزشی مختلف با هم رقابت می‌کنند. شما هم می‌توانید با سفر به ارمنستان در مردادماه تماشاگر این رقابت‌های ورزشی باشید!

فستیوال‌های خوشمزه ارمنستان!

فستیوال‌های خوشمزه ارمنستان!

فستیوال تولما (Tolma Festival) در تاریخ 16 ماه می (26 اردیبهشت‌ماه) هر سال این شانس را به شما می دهد که طعم لذیذ انواع و اقسام دلمه‌های ارمنی را امتحان کنید و لذت ببرید! آشپزهای ارمنی طرز تهیه دلمه‌های مختلف را به شما نشان می دهند و با هم رقابت می‌کنند. همچنین ارمنی‌ها در این بین از رقص و آواز سنتی و رقابت‌های هیجان‌انگیز مختلف هم غافل نمی‌شوند، پس حتما آن‌ها را همراهی کنید!
فستیوال باربکیو (Barbecue Festival) اگر شما هم عاشق غذاهای خوشمزه گوشتی و کباب هستید از حضور در این جشنواره لذت ببرید! این فستیوال در تاریخ 12 تا 13 سپتامبر (21 و 22 شهریورماه) در دهکده آهتالا (Akhtala) در 145 کیلومتری ایروان برگزار می‌شود. بی شک شما با شرکت در این جشنواره مجذوب چشم‌اندازهای زیبا و هوای تازه آهتالا و همچنین طعم و بوی کباب مخصوص ارمنی خواهید شد!
فستیوال شاتوت (Mulberry Festival) اگر از دوستداران نوشیدنی‌های اصیل هستید در فستیوال شاتوت که در فصل تابستان در شهرستان گوریس (Goris) برگزار می‌شود شرکت کنید و علاوه بر دیدن طبیعت زیبای این شهر تاریخی طعم لذیذ این نوشیدنی‌ها را بچشید!
۲۰۶۹ ۱۳۹۵/۱۰/۲۰ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading