تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
لذت عکاسی در پاییز

لذت عکاسی در پاییز

۱۳۹۶/۰۷/۱۷

پاییز عروس فصلها اینک از راه رسیده است، نور طلایی رنگ خورشید بر روی درختانی که خود را با برگهایی به رنگ قهوه ای، قرمز، زرد و نارنجی زینت داده اند، از مناظر زیبای این فصل عاشق است. با سرد شدن و کوتاه تر شدن طول روز بهترین تفریح عکس گرفتن از طبیعیت است. حتی اگر کیلومترها دور باشد کشف یک منظره ی ناب ارزش یک سفر کوتاه را دارد. عکاسان زیرک در این فصل فرصت را از دست نمی دهند و از این جلوه های بی نظیر که بیانگر قدرت خداوند است عکسهای زیبایی تهیه می کنند. در ادامه توصیه هایی ذکر می شود که با رعایت آنها می توانید عکسهای ناب تری از پاییز زیبا بگیرید.


عکاسی در پاییز

پاییز

مناظر کوهستانی


روستاها و شهرهای کوهستانی انتخاب مناسبی برای کشف مناظری بکر و منحصر به فرد هستند. روستای بوژان در 5 کیلومتری شمال شرقی نیشابور و در دامنه های جنوبی رشته کوه بینالود قرار دارد. این روستای زیبا با شیب ملایم پوشیده از درختان و بافت مسکونی متمرکزی که به صورت نامنظم بر روی شیب قرار گرفته است مناظر بکری را در پاییز به شما ارمغان می دهد. همچنین روستای بوژان دارای باغات سرسبز، ارتفاعات بلند، آبشار و حاشیه ی رودخانه ای آرام است که در فصل پاییز چشم اندازهایی رویایی و رنگارنگ پدید می آورد که برای عکاسان بهشتی بی نظیر است.

کوهستان در پاییز

باغ های رنگارنگ


با رفتن با یک باغ زیبا در فصل پاییز می توانید متنوع ترین رنگها را می توانند در یکجا در قاب دوربین جا بدهید. ما به شما روستای دشته که در 10 کیلومتری شمال غربی شهرستان پاوه در استان کرمانشاه قرار دارد را پیشنهاد می کنیم. این روستا با جنگلها و باغهای زیبایی پوشیده شده است. توصیه می کنیم در باغ از شاخه های درختان افرا که در این فصل قرمز رنگ شده اند غاقل نشوید و با یک لنز "واید انگل" عکاسی کنید.


پرنده ها

برای پیدا کردن پرنده ها در بین برگهای رنگارنگ کافی است یه یک پارک در شهر خودتان بروید و با یک لنز قوی در میان برگها به جستجو بپردازید. ممکن است شما برای اینکه بتوانید عکسی زیبا از یک پرنده بگیرید ساعتهای متمادی مجبور باشید در گوشه ای پنهان شوید تا نمایی جذاب پیدا کنید و عکس بگیرید.

پرنده در پاییز

روی زمین

شاید جالب باشد که بدانید روی زمین شما می توانید کلاژی از برگهای رنگارنگ و تکه های چوب کوچک ببینید. افتادن بی نظم برگ از درختان بر روی زمین زیبا ترین اثر هنری در کف خیابان و پارک در فصل پاییز است. البته خودتان هم می توانید با چینش برگها در کنار هم ترکیب جالبی از برگها را برای عکاسی ایجاد کنید. بهتر است برای زیباتر شدن جلوه اینگونه عکسها از سایه ابرها و یا سایه های پر رنگ استفاده کنید.

بازتاب در آب

انعکاس رنگهای گرم پاییزی در رنگ آبی دریاچه هارمونی خاصی پدید می آورد و چشم از دیدن چنین منظره ای خسته نخواهد شد. دریاچه اوان در فاصله 75 کیلومتری شهر قزوین است. آب زلاب و زمین های اطراف هم سطح و پهناور جهت اسکان موقت از ویژگی های این دریاچه است. شما می توانید با رفتن به این مکان انعکاس تصویر درختان اطراف را در آب زلال دریاچه با دوربین ثبت کنید و برای خود تا همیشه داشته باشید.

بازتاب درختان پاییزی در آب

حیوانات در پاییز

اگر از طبیعت گردی و کمپ زدن در فصل رنگارنگ پاییز فارغ شدید رفتن به باغ وحش و دیدن حیوانات در این فصل می تواند گزینه مناسبی باشد. ترکیب رنگهای پاییزی در کنار حیوانات جلوه ای زیبا دارد و می توانید با عکس برداری از زیبایی پاییز را بیشتر حس کنید. شما برای شکار چنین سوژه هایی بهتر است از لنز تله فوتو (100 تا 800 میلیمتری) استفاده کنید تا به راحتی روی سوژه فوکوس کنید.
حیوانات در پاییز

نور طبیعی

برای گرفتن عکسی زیبا و رنگارنگ گاهی باید منتظر کنار رفتن ابرها و یا تغییر زاویه تابش خورشید بمانید. تابش نور مایل خورشید گاهی جلوه ای خارق العاده به اطراف می دهد رقص رنگها در نور خورشید بسیار زیباتر دیده می شود.


تمرکز روی رنگها

همین که زاویه دیدتان را در پاییز چند درجه تغییر دهید خواهید دید که بهترین سوژه همین رنگهای متنوع و گرم پاییزی هستند. گاهی یک الگوی ساده از برگهای پاییزی چنان جذابیتی می تاوند داشته باشد که تنها با تنظیم لنز می توانید اثر هنری جاودانی بوجود آورید. بوستان باغ ایرانی ده ونک در منطقه 3 شهر تهران با 5/2 هکتار فضای سبز می تواند گزینه خوبی برای تمرکز شما بر روی رنگها باشد.

رنگ های پاییزی

نگاه به پایین

برای گرفتن یک عکس زیبا گاهی ساده ترین نگاه ها زیبا ترین اثر ها می شوند. کافی است شما لنز دوربین را چند سانتی متر به سمت پایین بیاورید، مجموعه برگهای رنگارنگ و زیبا را که برروی زمین افتاده اند با یک لنز زوم ثبت کنید.

 


۱۶۲۲ ۱۳۹۶/۰۷/۱۷ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading