تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
سفری به یادماندنی به کوالالامپور مالزی

سفری به یادماندنی به کوالالامپور مالزی

راهنمای سفر به کوالالامپور، جاذبه های توریستی و مکان های دیدنی کوالالامپور مالزی

 

مالزی مقصدی برای همه گردشگران در سنین مختلف است. تنوع جاذبه های توریستی و غذاهای خوشمزه مالزی و پایتخت آن شهر کوالالامپور را به یک مقصد گردشگری مدرن و معروف در آسیا تبدیل کرده است.اگر قصد خرید تور مالزی را دارید در ادامه با توریابی همراه شوید تا به پایتخت مالزی شهر کوالالامپور سفر کنیم و با جاذبه های توریستی این شهر زیبا آشنا شویم.

 

سفر به کوالالامپور مالزی
کشور مالزی در جنوب شرقی آسیا قرار دارد. دین رسمی این کشور اسلام است. بیش از چند دهه‌ای استقلال این کشور نمی‌گذرد ولی در همین زمان کم مالزی توانسته پیشرفت‌های قابل توجهی داشته باشد. این کشور مانند فرشی رنگارنگ مردم گوناگون از قوم‌های مختلف را به زیبایی در خود جای‌داده است. مذاهب، نژاد و رنگ‌های گوناگونی از تمام جهان درهم در این کشور آمیخته‌شده است. سه نژادی که بیشترین تعداد را در مالزی دارند عبارت‌اند از مالایی ، هندی و چینی که در سالهای اخیر شعار "One Malaysia" به معنای یک مالزی در همه جای این کشور شنیده می‌شد. این شعار در عمل نیز مالزی را به کشوری یکپارچه تبدیل کرده است.

در یکی از شبکه‌های رادیویی که اخبار ترافیکی را هر پانزده دقیقه یک‌بار می‌گوید در ابتدای پخش هر خبر جمله "سلام، یک مالزی" را تکرار می‌کند. همچنین در قسمت ورودی معروف‌ترین بازارچه‌ی کوالالامپور، بازارچه پاویلیون نمادی زیبا از "یک مالزی" در حوضی کوچک ساخته‌شده است. این نماد مجسمه‌ای است که در سه کاسه که نماد سه نژاد اصلی این کشور است به‌طور یکسان آب شفاف و تمیزی می‌ریزد.

 

شعار مالزی ها یکی
کوالالامپور شهری مهم در مالزی، جنوب شرق آسیا است. در چند دهه اخیر این شهر توسعه بسیاری داشته است و به‌عنوان یک مرکز تجاری و اقتصادی مالزی و شهری بزرگ و پر رفت‌وآمد شناخته‌شده است. کوالالامپور شهری با آب‌وهوای گرم و شرجی است همین امر سبب شده است تا بازارهای سرپوشیده به همراه امکانات مختلف از محبوبیت خاصی در این شهر برخوردار باشند.

 

کوالالامپور

کشور مالزی بعد از امریکا و لوکزامبورگ رتبه سوم مالکیت خودروی شخصی در دنیا را دارد. وجود بزرگراه‌های چندطبقه، پل‌ها و پارکینگ‌های بزرگ و چندین طبقه کمک بزرگی به روانی ترافیک و رفاه حال شهروندان و گردشگران کرده است. حتی در مجتمع‌های مسکونی طبقه‌ای از پارکینگ به میهمانان تعلق دارد و میهمانان خودروی خود را در کنار خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف پارک نمی‌کنند. به این صورت در مالزی هیچ‌گاه مشکل پیدا کردن جای پارک وجود ندارد.

برجهای پتروناس

برج‌های پتروناس (Petronas Towers)

برج‌های دوقلوی پتروناس که بلندترین برج‌های دنیا هستند مانند نگینی در این شهر می‌درخشند و نمادی از تلاش موفق مردم برای پیشرفت این کشور هستند. ساخت این برج‌ها در سال 1994 آغاز شد و در سال 1999 توسط دکتر ماهاتما گاندی نخست‌وزیر وقت مالزی افتتاح شد. این برج‌ها هشتادوهشت طبقه هستند و بیشتر بخش‌های آن‌ها را بخش اداری تشکیل داده است. در فروشگاه‌های این دو برج انواع پوشاک از برندهای مختلف و مطرح دنیا به فروش می‌رسد. این مراکز خرید که در آن‌ها انواع خوراک، پوشاک، مواد غذایی، لوازم‌آرایشی و بهداشتی و اسباب‌بازی و هر آنچه نیاز داشته باشید به فروش می‌رسد به KLCC مشهور هستند.

 

 

مالزی کوالالامپور

در پایین طبقه برج‌ها تونل شیشه‌ای بسیار بزرگی ساخته‌شده است که درواقع محل قرارگیری یک آکواریوم عظیم است. در این آکواریوم انواع ماهی و کوسه و آبزیان نگهداری می‌شوند و با گذر از این تونل گویی که در کف اقیانوس در حال قدم زدن هستید. از نکات مهم دیگری که در این مرکز و سایر مراکز تجاری، اداری مالزی جالب‌توجه است، وجود تعداد زیاد پارکینگ خودرو است. به‌طورکلی هر برجی که در مالزی ساخته می‌شود چندین طبقه پارکینگ در زیرزمین دارد. یک سالن کنسرت بزرگ نیز در این برج‌ها قرارگرفته است که محل برگزاری کنسرت‌های ارکستر سمفونیک مالزی است. همچنین بسیاری از اپراها و موسیقی‌های کلاسیک در آن برگزار می‌شود. وجود این سالن در نقش مهمی در رونق فود کورت، کافه‌ها و رستوران‌های این برج‌ها دارد.

 مالزی غار باتو

باتُ کِیوز (Batu Caves)

در تمام شهر مجسمه‌های طلایی‌رنگ در کنار معابد به چشم می‌خورند. وجود این معابد و زائران هندی در کنار آن‌ها رنگی تازه به کوالالامپور می‌دهد. در بین این‌همه معبد، یک معبد در این شهر "باتُ کِیوز" که در منطقه گومبک با مجسمه‌های طلایی و بزرگ در میان کوه‌های سنگی و صخره‌ها خودنمایی می‌کند. در این منطقه چندین غار وجود دارد که برای رفتن به مهم‌ترین آن‌ها 272 پله را باید طی کنید. بسیاری از گردشگران در همان پایین پله‌ها و یا میانه راه منصرف می‌شوند و از تماشای مناظر لذت می‌برند. در این منطقه میمون‌های فراوانی وجود دارند که از مردم خوراکی و موز می‌خواهند. در پایین پله‌های بزرگ‌ترین غار مجسمه الهه هندو با ارتفاع بیش از 43 متر قرارگرفته است. بیشتر گردشگران و جهانگردان در پایین مجسمه می‌ایستند و در حال عکس گرفتن هستند. برای رفتن به باتُ کِیوز می‌توانید از اتوبوس و مترو و البته تاکسی استفاده کنید.

 

مرکز خرید بوکیت بینتاک

خیابان بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang)

خیابان بوکیت بینتانگ یکی از خیابان مرکزی و پرتردد شهر کوالالامپور است. حال و هوای این خیابان وقتی‌که هنگام غروب می‌شود با حضور نوازندگان شادتر می‌شود. فروشگاه‌های بزرگ لباس‌فروشی از برندهای مطرح در این خیابان قرار دارند. همچنین مرکز خرید "لویاتپلازا" که مخصوص لوازم کامپیوتر است نیز، در اینجا قرارگرفته است. در دو سوی خیابان رستوران‌های متعددی هستند که از عصر میز و صندلی‌هایی در جلوی مغازه‌هایشان می‌چینند و با سرو انواع غذاهای چینی و هندی و دریایی که قیمت مناسبی هم دارند از مردم پذیرایی می‌کنند. دست‌فروشان و سازندگان صنایع‌دستی نیز در جای‌جای این رستوران به چشم می‌خورند. برخی از آن‌ها در کنار فروش به ساخت محصولاتشان مشغول هستند. بازارچه قدیمی و معروف "تایمز اسکوئرز" نیز در خیابان بوکیت بینتانگ قرار دارد. گردشگران از صبح تا نیمه‌های شب در پیاده‌روهای آن مشغول خرید و رفت‌وآمد هستند.

 

غذاهای مالزی

تنوع غذایی کوالالامپور، خوردوخوراک گردشگران در کوالالامپور چگونه است؟

مالایی‌ها به وعده‌های غذایی متعدد عادت دارند که ممکن است تا 6 وعده در روز برسد. همچنین کمتر جایی در جهان تنوع غذایی و رستوران‌های مختلف کوالالامپور را دارد. این دو ویژگی برای خاص بودن رستوران‌های مالزی کافی است. عادت دیگر مالایی‌ها این است که چندین غذا و سبزی‌های مختلف را باهم در یک بشقاب سرو می‌کنند.
هرچند شاید غذاهای مالایی به مذاق ما ایرانی‌ها عجیب و شاید ناخوشایند بیاید ولی برخی از آن‌ها که با اقلیم ما سازگاری دارد و خوش‌طعم هستند را حتماً تجربه کنید. بیشتر رستوران‌های محلی و سنتی کوالالامپور در فضای باز و آلاچیق مانند ساخته‌شده‌اند.

 

غذای مالزی کوالالامپور یاپ کی

غذاهای سنتی مالزی به‌قدری محبوب هستند که چندین برند معروف نیز دارند مانند بِستاری و پلیتا که به‌صورت روزانه تهیه و توزیع می‌شود. مرغ و برنج دو ماده اصلی غذا در این کشور هستند. برنج را بیشتر به‌صورت کته استفاده می‌کنند و مرغ را به نوع‌های گوناگون طعم می‌دهند و کبابی یا پخته می‌خورند. تخم‌مرغ در رستوران‌های کوالالامپور مصرف بالایی دارد. طرفداران نودل در سفرشان به مالزی، نوعی نودل را که در رستوران‌های کوالالامپور سرو می‌شود و روی آن یک تخم‌مرغ نیمرو دارد را حتماً امتحان کنند و از دست ندهند. همچنین رستوران "سیکرت رسیپی" در کشورهای سنگاپور و اندونزی و چند کشور دیگر هم شعبه دارد با غذاهای خوشمزه و خاصی که دارد در شهر کوالالامپور نیز شعبه دارد. سوپ کدو حلوایی به‌عنوان پیش غذایی بی‌نظیر به شما پیشنهاد می‌شود.

مرکز خرید اوتاما کوالالامپور

بهترین خرید را در کوالالامپور داشته باشید- مرکز خرید وان اوتاما (1 Utama)

اوتاما هفتمین بازار بزرگ جهان است که در غرب کوالالامپور و در منطقه پتالینگ جایا (Petaling Jaya) قرارگرفته است. مساحت این بازار که بزرگ‌ترین بازار کوالالامپور است به 465000 مترمربع می‌رسد. در روزهای معمولی حدود 80.000 نفر و در روزهای تعطیل و پایانی هفته تا 120.000 نفر به این بازار بزرگ و زیبا می‌آیند. در بالای یکی از ورودی‌های بازار وان اوتاما شعار "یک دنیا، یک اوتاما" "One World, one Utama" نوشته‌شده است. فروشگاه‌های بزرگ و کوچک در کنار امکانات تفریحی مانند سالن صخره‌نوردی، سالن بدن‌سازی، سالن بولینگ، چهار سالن سینما، چندین رستوران مجلل، فود کورت و کافه‌ی زیبا در اوتاما وجود دارد. برندهای معروف زارا، الی سی واکی، پارکسون، کُلداستوریج، اچ اند ام و مارکس انداسپنسر از معروف‌ترین برندهای بازار وان اوتاما هستند.

 

گنتینگ مالی کوالالامپور

گنتینگ هایلند (Genting Highland)

در شمال شهر کوالالامپور بلندی‌های گنتینگ قرار دارند که از جاذبه‌های شهر کوالالامپور است. برای رفع خستگی از هوای شرجی و گرم شهر روزی را به تفریح در این منطقه اختصاص دهید. فاصله این منطقه‌ی خوش آب‌وهوا از شهر با ماشین یک ساعت است. در انتهای جاده بازارها و رستوران‌های متعددی قرار دارد. وجود یک شهربازی در کنار مناظر چشم‌نواز و هوای لطیف منطقه گنتینگ هایلند سبب جذابیت این منطقه شده است. برخی از گردشگران چند روز را در گنتینگ هایلند می‌گذرانند. یکی از جذاب‌ترین تفریحات این منطقه تله‌کابین و شهربازی آن است. برای رفتن می‌توانید از اتوبوس‌های گو گنتینگ اکسپرس (Go Genting Express Bus) که از ساعت هفت صبح تا هفت شب در این مسیر تردد دارند استفاده کنید. همچنین اتوبوس‌های کی ال سنترال (Kl Sentral) نیز از هشت صبح تا هشت شب هر یک ساعت یک‌بار حرکت می‌کند.

 

عکس باغ وحش کوالالامپور مالزی

باغ پرندگان کوالالامپور

کوالالامپور یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین باغ‌های پرندگان دنیا را دارد که در آن بیش از سه هزار پرنده از سراسر جهان در آن نگهداری می‌شود. فضای این باغ به‌گونه‌ای است که بیشتر پرندگان بتوانند به‌راحتی زندگی و پرواز کنند. در بعضی مناطق از آن پرندگان به‌راحتی در کنار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرند و در بخشی نیز امکان غذا دادن به آن‌ها توسط گردشگران وجود دارد. یکی از بهترین و پرطرفدارترین قسمت‌های باغ پرندگان کوالالامپور، مربوط به طاووس‌های رنگارنگ می‌شود. سایر قسمت‌های باغ عبارت‌اند از بخش حشرات، باغ آهوها و باغ ارکیده.

 

شهرک پوتراجایا مالزی

شهرک پوتراجایا (Putrajaya)

این شهرک تازه‌ساز در سال 1995 در مسیر فرودگاه بین‌المللی تا کوالالامپور قرارگرفته است. مسجدی عظیم و باشکوه که به مسجد پوترا یا مسجد صورتی معروف است. این مسجد در کنار آب قرارگرفته است و تلالو نمای صورتی آن در آب زلالی که در نزدیکی‌اش است به‌خوبی عظمت معماری اسلامی را به نمایش گذاشته است. پل معروف و زیبای پوترا در این شهر ساخته‌شده است. این پل از روی رودخانه عبور می‌کند و طرح اصلی آن از پل خواجو در اصفهان گرفته‌شده است.این پل یکی از جذابیت‌های بی‌نظیر اطراف کوالالامپور است و رستوران‌های معروف زیادی بر روی این پل ساخته‌شده‌اند. ساختمان بیشتر وزارتخانه‌ها و کاخ نخست‌وزیر مالزی در این شهر قرارگرفته‌اند. هرکدام از این بناها به سبکی خاص طراحی و ساخته‌شده‌اند.

 

بازار مرکزی کوالالامپور Pasar-Seni
۱۲۱۱ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading