تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
ویزای عراق، همه چیز درباره سفر به کربلا

ویزای عراق، همه چیز درباره سفر به کربلا

اگر قصد سفر به کربلا دارید اولین اقدام شما تهیه ویزا و روادید است. خیلی از زائران چندین بار به کربلا سفر کرده اند و بعضی دیگر امسال برای اولین بار فرصت زیارت حرم امام حسین (ع) را خواهند داشت. در این مطلب به شما نکات لازم و هر آنچه برای سفر به کربلا نیاز دارید خواهیم گفت پس حتما با توریابی همراه باشید:

سفر به کربلا

بهترین زمان سفر به کربلا- عراق

عموما بهترین زمان سفر به کربلا در ایام تاسوعا و عاشورا و یا اربعین حسینی است. در این ایام شیعیان از سراسر جهان برای برگزاری مراسم پیاده روی اربعین خود را به عراق می رسانند. به دلیل مسائل امنیتی سعی کنید تور کربلا را از آژانس های معتبر خریداری نمائید تا سفر خوب و امن داشته باشید. برای سفر به کربلا نیاز به ویزا دارید. ویزای عراق -کربلا عموما بصورت انفرادی یا مانیفست (گروهی) تهیه می شود و زمان زیادی از شما نخواهد گرفت.
• ویزای انفرادی کربلا ، ویزایی زیارتی با حداکثر سه ماه اعتبار است که به اسم خود شما صادر می شود؛ شما با داشتن ویزای زیارتی کربلا می توانید به مدت یک ماه در عراق ساکن باشید و تنها یک بار حق عبور از مرزهای عراق در مدت زمان اعتبار ویزا خواهید داشت.
• ویزای گروهی کربلا، ویزایی زیارتی با حداکثر سه ماه اعتبار است که برای یک جمع مشخص صادر می شود. عموما کاوران های سفر کربلا از این نوع ویزا استفاده می کنند. توجه داشتید که بعد از تهیه ویزای گروهی حتما باید در غالب گروه سفر کنید نه به صورت انفرادی. مانند ویزای انفرادی کربلا مجاز به یک بار عبور از مرز در بازه زمانی حداقل یک روز و حداکثر یک ماه اقامت در خاک عراق هستید.

 

پیاده روی اربعین کربلا
تور کربلا عموما به صورت تور زمینی کربلا و یا سفرهای هوایی می باشد که هرکدام مزیت های خاص خود را دارد. سفر هوایی راحتی بیشتر ی دارد و مناسب افرادیست که محدودیت زمانی برای سفر به کربلا دارند. در سال های اخیر برای کاهش هزینه های سفر بسیاری از زائزان با ماشین خود را به یکی از مرزهای ایران می رسانند و بعد از انجام کارهای مرتبط با صدور رودادید و بررسی گذرنامه از طریق پایانه های حمل و نقل مرزی و یا پرواز های هوایی خود را به کربلا می رسانند.

 

مسیر دسترسی به کربلا؛ از چند مرز ایران می‌توان وارد عراق شد؟
مرز مهران در استان ایلام، مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز خسروی در استان کرمانشاه، مرزهاى مجاز زمینی براى تردد زائرین اربعین حسینى (ع) در سال جارى هستند. بر روی نقشه 4 مرز نشان داده‌شده است.

 

نزدیک‌ترین مرز عراق به ایران کدام است؟
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهرستان قصر شیرین و در 176 کیلومتری غرب کرمانشاه بوده و نزدیک‌ترین مرز تا بغداد هست. فاصله مهران تا کربلا ۲۸۰ کیلومتر، کاظمین۲۸۳، سامرا ۴۴۴ و نجف ۳۰۳ کیلومتر است و علاوه بر نزدیکی، امنیت بسیار بالای این منطقه و مسیرهای این مرز تا شهرهای زیارتی عراق باعث شده زائران بیشتر از مرز مهران در ایام اربعین استفاده کنند.

 

اطلاعات ضروری قبل از سفر به کربلا- عراق

در ابتدا لازم است بدانید که اختلاف ساعت با ایران: ۱/۵- ساعت است و وقت اوقات شرعی حدود 35 دقیقه از ایران عقب تر است. یعنی اگر اذان در ایران ساعت 18 باشد وقت اوقات شرعی در عراق 17.30 دقیقه است.

زبان رسمی مردم عراق عربی و کردی اما به دلیل مبادلات فرهنگی و تشابه زبانی بخصوص درسال های اخیر با حضور زائران و گردشگران ایرانی مردم محلی وفروشندگان زبان فارسی می دانند.

واحد پول عراق دینار است. با توجه به شرایط دلار با رایزنی سیاسی قرار است مبنای مبادله پول بین ایران و عراق دینار و یا ریال باشد.

۱۵۲۵ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading