تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
جاذبه های گردشگری ویتنام

جاذبه های گردشگری ویتنام

۱۳۹۵/۰۹/۱۱

بیشتر گردشگرانی که به ویتنام سفر می کنند مجذوب زیبایی های طبیعی فوق العاده ی این کشور می شوند: از مزارع سرسبز برنج در شمال تا تالاب های جذاب دلتای مکونگ در جنوب. علاوه براین ها ویتنام کشوری با رسوم باستانی و قدمتی طولانی است. این کشور دارای جاذبه های تاریخی و معابد قدیمی فراوان است. در ادامه به اختصار به شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری ویتنام می پردازیم.

نها ترنگ ویتنام

نها ترنگ محبوب ترین شهر ساحلی واقع در دومین خلیج زیبای این کشور است. این شهر دارای ساحل های زیبا با شن تمیز و آب زلال با دمای مناسب است. شهر دارای 300000 نفر جمعیت است و از سایر شهرهای ساحلی مانند موی نه و فو کوک پرجنب و جوش  تر و شهرنشین تر است. این شهر همچنین مرکز غواصی در ویتنام است.

تونل های کوچی ویتنام


تونل های کوچی شبکه ی عظیمی از تونل های زیرزمینی بهم متصل هستند که در حدود 40 کیلومتری شمال غربی شهر هوشی مین (سیاگون) واقع شده اند. این تونل ها در طول جنگ ویتنام توسط چریک های ویت کنگ و به عنوان راه های مخفی مورد استفاده قرار می گرفتند، و همچنین مرکز عملیات دفاعی تت در سال 1968 بودند. این تونل ها به یک جاذبه ی گردشگری محبوب تبدیل شده اند و گردشگران می توانند از مناطق امن تونل ها دیدن کنند.

دلتای مکونگ ویتنام


دلتای مکونگ به منطقه ای در جنوب ویتنام در جایی که رود مکونگ به دریا می ریزد اطلاق می شود. این دلتا یک منطقه ی بسیار غنی و پر آب است که سرتاسر آن از مزارع برنج پوشیده شده و حدود نصف کل محصولات کشاورزی ویتنام را تولید می کند. متعاقبا، زندگی بیشتر حول محور رودخانه می چرخد و همه  روستاها اغلب از طریق رود در رفت و آمد هستند تا جاده.

موی نه ویتنام


ساحل جنوبی روستای ماهیگیری موی نه که سابقا کم سکنه بود، در طی 15 سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. به واسطه ی نسیم های قوی ای که از دریا می وزد این مکان به یک مکان محبوب برای موج سواری در ویتنام تبدیل شده است. برای تکمیل سفر در موی نه باید حتما به بازدید تپه های شنی معروف آن در فاصله ی کوتاهی از شمال شهر نیز رفت. این تپه های شنی وسیع مناظر بدیعی را مخصوصا در هنگام غروب آفتاب به وجود می آورند.

کشتزارهای تراس (terrace) ساپا ویتنام


ساپا شهری در شمال غربی ویتنام و نزدیک مرز چین است. کشتزارهای تراس برنج را می توان در دره ی مونگ هُوا بین شهر ساپا و کوه فانسیپان، در پشت بامبوهای ضخیم یافت. مردم محلی ساکن در کوه، همونگ، جیای، دآئو و تِی در این تراس ها برنج و ذرت و سبزیجات می کارند.

فو کوک ویتنام


فو کوک که روبروی ساحل کامبوج واقع شده، بزرگترین جزیره ی ویتنام است. فو کوک در واقع نسخه ی بکر جزیره ی فوکت است. این جزیره شامل جنگل های استوایی بکر، صخره های مرجانی دست نخورده و سواحل بزرگ است. یکی از سواحل آن که بای دای (ساحل بزرگ-لانگ بیچ) نام دارد، از سوی ABC news به عنوان یکی از 5 ساحل زیبا و تمیز در جهان انتخاب شده است. فو کوک همچنین برای تولید بهترین nuoc mam (یک سس ماهی تند ویتنامی) یا سس ماهی تخمیری در جهان معروف است.

هوی آن ویتنام


این روستای ماهی گیری که تبدیل به یک جاذبه ی گردشگری شده در سواحل جنوب دریای چین قرار دارد. هوی آن از قرن 16 ام میلادی یک بندر بین المللی بوده هرچند فعالیت اصلی مدتهاست که به شهر دا نانگ منتقل شده است. قلب شهر همچنان بافت سنتی و قدیمی خود را حفظ کرده و پر از کوچه-های پیچ در پیچ و مغازه های به سبک چینی است. گاهی اوقات به خاطر کانال های باریکی که از میان شهر عبور می کنند به این منطقه «ونیز ویتنام» نیز اطلاق می شود.

دریاچه ی هوان کیِم (هانوی)


دریاچه ی هوان کیم که در مرکز تاریخی شهر هانوی واقع شده، یکی از نقاط دیدنی اصلی شهر است و مردم محلی نیز اوقات فراغت خود را در این مکان می گذرانند. هوان کیم به معنای «شمشیر بازگردانده شده» است، و نام آن از افسانه ای می آید که در آن خدایان به پادشاه لی لوی شمشیری جادویی می دهند و او با استفاده از این شمشیر مهاجمان چینی را از کشورش خارج می کند. سپس پادشاه این شمشیر را به خدای لاک پشت طلایی در دریاچه باز می گرداند.

بتکده ی تیِن مو (هوئه)


بتکده ی تین مو در هوئه با دارا بودن هفت طبقه بلندترین بتکده در ویتنام است. این بتکده مشرف به رودخانه ی پرفیوم بوده و به عنوان نماد غیر رسمی پایتخت سابق امپراطوری ویتنام شناخته می شود. این معبد در سال 1601 و بسیار ساده ساخته شد، اما به مرور زمان توسعه یافته و ویژگی های پیچیده تری به آن افزوده شد.

خلیج هالونگ ویتنام


خلیج هالونگ که در شمال ویتنام واقع شده دربرگیرنده ی 120 کیلومتر خط ساحلی است و به معنی «اژدهایان نازل شده » است. خلیج هالونگ برترین جاذبه ی گردشگری ویتنام است که با دارا بودن هزاران جزیره با پوشش های گیاهی متنوع مناظر بسیار دیدنی از ستون های آهکی در دریا را به وجود آورده است. بعضی از این جزیره ها غارهای عظیمی را در دل خود جای داده اند، بعضی دیگر از این جزایر دارای دریاچه هایی هستند و بعضی هم میزبان روستاهای شناور ماهی گیران هستند.


۱۷۰۰ ۱۳۹۵/۰۹/۱۱ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading