تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
فستیوال های بالی اندونزی

فستیوال های بالی اندونزی

۱۳۹۵/۱۰/۱۲
جزیره بالی در بین جاذبه‌های گردشگری اندونزی مشهورترین است! بالی در بین توریست‌ها با طبیعت زیبا، مزارع پلکانی برنج، هنر و فرهنگ غنی، جشنواره‌ها و رقص‌های محلی شناخته می‌شود. میلیون‌ها توریست از سراسر جهان مانند شما برای لذت بردن از تفریحات جزیره بالی و شرکت در این فستیوال‌های هنری رنگارنگ و جذاب به بالی سفر می‌کنند!
پس با توریابی همراه باشید تا قبل از خرید تور بالی با این فستیوال‌ها که از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری بالی هستند آشنا شوید! مطمئن باشید تاریخ فستیوال مورد علاقه¬تان بهترین زمان سفر به بالی برای شما است!

1. جشنواره هنر بالی (Bali Art Festival)!

 شما می‌توانید هرساله از تاریخ 13 ژوئن تا 11 جولای (24 تیرماه تا 21 مردادماه) در فستیوال هنر بالی شرکت کنید! رقاص‌های بالی و بازدیدکنندگان از سراسر جهان در این فستیوال یک‌ماهه دور هم جمع می‌شوند و فرهنگ باشکوه بالی را با اجرای نمایش، رقص‌های دیدنی و نمایشگاه صنایع‌دستی به شما نشان می‌دهند!

2. جشنواره پاگر وسی (Pager Wesi festival)!

جشنواره پاگر وسی


همه‌ساله در ماه نوامبر (11 آبان ماه تا 10 آذرماه) در سراسر بالی شما شاهد برگزاری فستیوال پاگر وسی خواهید بود! هدف از این جشنواره اجرای مراسم مذهبی برای بزرگداشت آفریننده جهان یعنی سانگ یانگ (Sang Yang) است. مردم بالی به خدایان هدایایی پیشکش می‌کنند تا روحشان در برابر بدی محافظت شود!

3. جشنواره بادبادک‌های بالی (Bali Kite Festival)!

جشنواره بادبادک


در طول این جشنواره صدها بادبادک غول‌پیکر سنتی با طرح‌ها و شکل‌های مدرن در آسمان آبی بالی به پرواز در می‌آیند. جشنواره بادبادک‌ها در آغاز فصل وزش باد در اواسط ماه جولای یعنی تقریباً 20 تا 25 تیرماه در ساحل سانور (Sanur Beach) برگزار می‌شود. شما هم می‌توانید مثل دیگر توریست‌ها در این جشنواره بادبادک به هوا بفرستید و یا از تماشای بادبادک‌های بزرگ در حال پرواز در آسمان لذت ببرید!

4. جشنواره روستای سانور (Sanur Village Festival)!

جشنواره روستای سانور


این فستیوال پنج روزه همان‌طور که از اسمش پیداست در روستای کوچک ساحلی سانور که یکی از جاهای دیدنی بالی است برگزار می‌شود. زمان این رویداد 12 تا 16 آگوست (22 تا 26 مردادماه) است. در مدت این جشنواره رقص‌های سنتی با موسیقی‌های شاد، بازی‌های ساحلی و غذای سنتی بالی و بسیاری فعالیت‌های سرگرم‌کننده دیگر در انتظار شماست!

5. مراسم فستیوال گالونگان (Galungan Ceremony)!

مراسم فستیوال گالونگان


جشنواره مذهبی گالونگان یک رویداد مهم سالانه است که در ماه جولای برای بزرگداشت جدال افسانه‌ای پاک‌دامنی در برابر شیطان برگزار می‌شود. همچنین مردم در این جشنواره گسترش دین هندو در جزیره بالی اندونزی را جشن می‌گیرند و رقصندگان با اجراهای زیبا و تماشایی خود از معبدی به معبد دیگر می‌روند!

6. جشنواره هفته مد بالی (Bali Fashion Week)!

جشنواره هفته مد بالی


اگر شما هم طرفدار نمایشگاه‌های مد و فشن هستید هر سال فرصت این را دارید که از 24 تا 28 آگوست (3 تا 7 شهریورماه) همراه با طراحان مد و دوستداران فشن از سراسر جهان در جشنواره هفته مد بالی شرکت کنید و شاهد جدیدترین دستاوردهای طراحان مد بالی و همچنین برندهای معروف دنیا باشید.

7. جشن نوسادوآ (Nusa Dua Fiesta)!

جشن نوسادوآ

مراسم جشن نوسادوآ از سال 1997 شروع به کار کرده و هرساله بین 1 تا 5 سپتامبر (11 تا 15 شهریورماه) برگزار می‌شود. این جشنواره برای بزرگداشت ورزش، موسیقی، فرهنگ و هنر سنتی بالی پایه گذاری شده و در آن شما مسابقات هنری در کنار ساحل، کنسرت، تورهای غواصی برای کودکان، سرو غذاهای سنتی، رقص‌های فرهنگی، نمایشگاه‌های ورزشی و ده‌ها رویداد سرگرم‌کننده و جذاب دیگر را شاهد خواهید بود!

8. فستیوال نویسندگان و خوانندگان اوبود (Ubud Writers and Readers Festival)!

فستیوال نویسندگان و خوانندگان اوبود

در این رویداد ادبی نویسندگان و سخنرانان از بیش از 16 کشور جهان گرد هم می‌آیند و در کارگاه‌های ادبی، مباحثه‌ها و رویدادهای خاص شرکت می‌کنند. جشنواره نویسندگان و خوانندگان اوبود در تاریخ هفتم تا یازدهم اکتبر برگزار می‌شود و مکان اصلی برگزاری آن در موزه نکا (Neka Museum) و رستوران ایندوس (Indus) در اوبود است. همچنین این گردهمایی در مناطق دیگر بالی مانند جیمباران و سمینیاک هم به طور هم¬زمان برگزار می‌شود.

9. فستیوال موزیک جاز بالی (Bali Jazz Festival)!

فستیوال موزیک جاز بالی


هرساله در تاریخ 4 تا 6 ماه دسامبر (14 تا 16 آذرماه) اهالی موسیقی از سراسر جهان در ناسادوآ جمع می‌شوند و در رویداد سالانه موسیقی جاز بالی شرکت می‌کنند و از کنسرت موسیقی جاز در فرهنگ‌های گوناگون لذت می‌برند. در کنار این رویداد، جشنواره غذای استوایی نیز برگزار می‌شود که شما را با غذاهای خوشمزه بومی بالی آشنا می‌کند!

10. فستیوال روح و روان بالی (Bali Spirit Festival)!

فستیوال روح و روان بالی

این رویداد پنج روزه در اواخر مارس و اوایل آوریل در مرکز بالی پورناتی (Bali Purnati Centre) در باتوآن برگزار می‌شود. بالی مهد یوگا است و شما می‌توانید یوگا اصیل و کلاسیک را در کنار چندین برنامه متنوع دیگر برای آرامش روح و روان در این فستیوال تجربه کنید!

11. جشنواره کارناوال کوتا (Kuta Karnival)!

جشنواره کارناوال کوتا


این فستیوال در سال 2002 شروع به کار کرده و هرساله در ماه اکتبر (11 آبان ماه الی 10 آذرماه) در منطقه کوتا بالی برگزار می‌شود. با شرکت کردن در این جشنواره جالب برنامه‌های متنوعی مانند فستیوال غذای کوتا، نمایش‌های فرهنگی و هنری، نمایشگاه‌های نقاشی و صنایع‌دستی، بازی و مسابقات سرگرم‌کننده در انتظار شماست! جالب است بدانید این جشنواره هرسال مضمون متفاوتی دارد ولی هدف کلی آن ترویج صلح و اتحاد است!

12. جشنواره برداشت برنج (Rice Harvest Festival)!

جشنواره برداشت برنج


جشن برداشت محصول برنج همه‌ساله در پایان فصل برداشت محصول، یعنی از یکم ماه می تا سی‌ام ماه ژوئن (12 اردیبهشت‌ماه تا 10 تیرماه) در مناطق مختلف بالی برگزار می‌شود. برنج غذای اصلی مردم بالی است و این جشن به‌صورت نمادین به افتخار الهه ی برنج (Dewi Sri) در فرهنگ مردم بالی جایگاه ویژه‌ای دارد. همچنین شما با سفر به بالی در زمان این جشنواره شانس دیدن مسابقات بوفالوهای آبی (Negara Bull Races) را خواهید داشت که در یک رقابت جالب مهارت‌های دوندگی خود در موانع را به شما نشان می‌دهند!
۱۲۴۸ ۱۳۹۵/۱۰/۱۲ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading