تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
باید و نبایدها در تور چین!

باید و نبایدها در تور چین!

۱۳۹۵/۰۹/۲۹
اگر قبل از سفر بیشتر با شیوه زندگی مردم چین آشنا شوید مسلماً در طول سفر به چین بیشتر به شما خوش خواهد گذشت و اخلاق مردم چین با شما بهتر خواهد بود؛ زیرا می‌توانید بدون دغدغه و آسان با مردم محلی ارتباط برقرار کنید و توجه و احترام آن‌ها را نسبت به خودتان جلب نمایید! حتماً در این صورت سفرتان خاطره‌انگیزتر خواهد شد و از مواجهه با سختی اجتناب خواهید کرد! با توریابی همراه باشید تا بایدها و نبایدهای سفر به چین را بدانید!

بایدها در تور چین!

1- پوشش مناسب را رعایت کنید! حتماً در هنگام ورود به معابد، مساجد و یا مدارس شلوارک بلند و لباس آستین‌دار بپوشید، زیرا مردم محلی مخصوصاً مسن‌ترها با دیدن شما در لباس باز شوکه خواهند شد!
2- در سلام کردن به مسن‌ترها پیش‌قدم شوید! در هنگام احوال‌پرسی با مردم محلی چین، به فردی که از شما بزرگ‌تر است سلام کنید و به نشانه احترام سر خود را با حالت تعظیم خم‌کنید؛ اما وقتی با یک چینی هم و سن و سال خودتان برخورد می‌کنید، برای او دست تکان دهید و به زبان چینی سلام کنید (بگویید Ni hao!). فراموش نکنید که برخلاف فرهنگ ایرانی در فرهنگ چینی روبوسی و بغل کردن در احوال‌پرسی جایگاهی ندارد!
3- وقت‌شناس باشید! وقت‌شناسی از اصول اساسی فرهنگ زندگی مردم چین است. سعی کنید در برنامه تورهای گروهی به‌موقع حاضر شوید و به‌وقت راهنما و همسفرانتان احترام بگذارید.
4- چانه‌زنی در خرید را فراموش نکنید!
شاید در نگاه اول اجناس در بازارهای پکن از نظر شما بسیار گران‌قیمت باشند. بله درست است! پیدا کردن مراکز خرید ارزان در چین کار آسانی نیست و قیمت کالا در چین نسبت به ایران بالاتر است. پس اگر در تور پکن هوس خرید به سرتان زد، چانه‌زنی را فراموش نکنید! چانه‌زنی بر سر قیمت‌ها بخش جدانشدنی فرهنگ خرید در چین است و امری عادی تلقی می‌شود. پس دست‌به‌کار شوید زیرا گاهی خواهید توانست با چانه زدن قیمت جنس موردنظرتان را تا ده برابر کاهش دهید!
5- چینی‌ها را با نام فامیلی خطاب کنید! در کشور چین مردم و حتی زن و شوهرها همدیگر را با نام فامیلی صدا می‌زنند، پس شما هم به‌عنوان یک توریست از این قانون پیروی کنید و حتی در کمال صمیمیت، چینی‌ها را در ملأعام به اسم کوچک صدا نزنید!

نبایدها در تور چین!

1- سلام و احوالپرسی عامیانه با مردم محلی یادتان نرود! هنگام احوالپرسی با مردم محلی از آن‌ها بپرسید که آیا غذا خورده‌اند؟ (nǐ chē le ma?)؛ زیرا در زندگی مردم چین غذا نقشی اساسی ایفاء می‌کند و بیان این جمله مؤدبانه نشانگر توجه و محبت شما نسبت به آن فرد است!
2- از سؤال‌پیچ شدن ناراحت نشوید! ممکن است چینی‌ها برای نشان دادن علاقه و توجهشان سؤالات خصوصی از شما بپرسند؛ بنابراین از شنیدن سؤالاتی در مورد درآمد، سن و وزنتان آزرده‌خاطر نشوید. این سؤالات نشانه دوستی هستند لازم نیست همه را پاسخ دهید!
3- نباید از خودتان تعریف کنید! حتی تعریف دیگران از خود را متواضعانه رد کنید. تعجب نکنید چون این بخش جدایی‌ناپذیر رفتار مردم چین است. خوبی‌های خود را انکار می‌کنند و هیچ‌گاه از خود تعریف نمی‌کنند. در عوض از چینی‌ها تعریف و تمجید کنید تا در جمع سربلند شوند و به دوستان همیشگی شما بدل گردند!
4- بدن مردم چین را لمس نکنید! در کشور چین برخلاف ایران، هیچ‌گونه تماس بدنی مانند در آغوش گرفتن، ضربه زدن به پشت و ... اصلاً مرسوم نیست. هرچقدر این حرکات برای ایرانیان نشانه‌ی صمیمیت و خوشایند است، برای چینی‌ها ناخوشایند می‌باشد!
5- عصبانیت و اعتراض در چین ممنوع! در تور چین سعی کنید موضوعات را با ملایمت و مسالمت‌آمیز رفع‌ورجوع کنید و از درگیری و خشم بپرهیزید؛ زیرا ابراز خشم به‌صورت علنی در فرهنگ چین پذیرفته‌شده نیست و فقط اوضاع را بدتر می‌کند! همیشه یادتان باشد که حفظ آبرو برای مردم چین بسیار مهم است!
6- از ویزای گروهی چین استفاده نکنید!
اگر قصد دارید در سفر به چین بدون هم‌گروهی‌هایتان به شهرهای دیگری نیز سری بزنید و به‌جز جاهای دیدنی پکن از دیگر جاذبه‌های توریستی چین هم بازدید کنید، حتماً از بین انواع ویزای چین، ویزای انفرادی چین را انتخاب کنید! زیرا در غیر این صورت برای سفر تمامی اعضای گروه باید همراه هم باشند و شما امکان خروج از پکن بدون هم‌گروهی‌هایتان را نخواهید داشت! ولی اگر برنامه سفر شما طوری است که تنها قصد بازدید از جاذبه‌های گردشگری پکن و مکان‌های دیدنی شانگهای را طبق برنامه تور دارید پس بهتر است یک تور چین قیمت مناسب با ویزای گروهی تهیه کنید! شما می‌توانید از لیست تور چین توریابی درخواست نمایید تا ویزای توریستی چین را به‌صورت انفرادی برای شما تهیه نمایند.

۹۹۱ ۱۳۹۵/۰۹/۲۹ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading