تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
باید و نبایدها در سفر به بلغارستان!

باید و نبایدها در سفر به بلغارستان!

۱۳۹۶/۰۲/۰۲
حتماً در مورد سواحل ماسه های طلایی بلغارستان، جزایر دیدنی و یا تاریخ و طبیعت زیبای این کشور شنیده اید! بعلاوه موقعیت خاص بلغارستان از لحاظ اقتصادی باعث شده خیلی ها این کشور اروپای شرقی را برای سفر، تحصیل یا اقامت انتخاب کنند. بلغارستان بهترین گزینه برای طرفداران تور اروپا ارزان قیمت است. پس اگر می خواهید با پایین‌ترین هزینه تجربه سفر به اروپا را به دست آورید تور بلغارستان را به شما توصیه می کنیم. اما اینکه چگونه سفر بهتری را به بلغارستان تجربه کنید؟ کلید سؤالتان در دست ماست!
با توریابی همراه باشید تا با باید و نبایدهای سفر به بلغارستان آشنا شوید!

محصولات آرایشی ساخته‌شده با عصاره گل رز بخرید!

 

محصولات آرایشی با عصاره گل رز بلغارستان

 

اگر به دنبال بهترین سوغات بلغارستان در تور وارنا یا تور صوفیا هستید، ما محصولات آرایشی و عطرهای گل رز را به شما پیشنهاد می کنیم. بلغارستان بزرگ‌ترین تولید کننده گل رز در سراسر قاره اروپا است که درصد زیادی از محصولاتش را برای تولید صابون، روغن گل رز، عطر و کرم های آرایشی استفاده می کند! بنابراین نباید این محصولات را از دست بدهید.

توصیه‌های امنیتی تور بلغارستان!

برای تبادل ارز و خریدن لوا حتماً به صرافی های مجاز مراجعه کنید و به افراد کنار خیابان اعتماد نکنید. همچنین اگر هنگام خرید در بلغارستان از کارت اعتباری استفاده می کنید مراقب باشید تا رمز کارت آشکار نشود!
همچنین از معامله و بحث کردن با کولی ها و افراد ناشناس پرهیز کنید و مراقب وسایل و اشیاء قیمتی خود باشید!

بهداشت و سلامتی در سفر به بلغارستان!

 

بهداشت و سلامتی در سفر به بلغارستان

 

بیشتر از هر چیزی در خیابان های بلغارستان سگ‌ها را خواهید دید که آزادانه برای خود گردش می کنند و ممکن است برای غذا و خوراکی به دنبال شما به راه بیافتند. بهتر است نسبت به این سگ ها نزدیک نشوید چون ممکن است بیماری هاری داشته باشند. ضمناً از برخورد خشمگین با آن ها بپرهیزید چراکه از سوی گروه های حمایت از حقوق حیوانات حمایت می شوند!
به طور کلی توصیه می کنیم پیش از سفر به بلغارستان از کامل بودن کارت واکسیناسیون خود مطمئن شوید!

غذا خوردن در بلغارستان!

غذا خوردن در بلغارستان

 

پرطرفدارترین غذای بلغاری همان کباب بلغاری یا شیشلیک است. حتماً در تور وارنا این کباب خوشمزه را در یکی از رستوران های معروف بلغارستان مثل رستوران هتل‌های ساحل گلدن سندز (ساحل ماسه های طلایی) امتحان کنید! اما غذاهای خیابانی در بلغارستان از لحاظ بهداشتی زیاد مطمئن نیستند، بنابراین از خوردن میوه و سبزیجات قبل از شستشو و از خوردن فست فود در دکه های کنار خیابان پرهیز کنید.
در ضمن در تور وارنا باید از آب‌معدنی برای آشامیدن استفاده کنید!

با مردم بلغارستان بحث نکنید!

بحث کردن در مورد فوتبال با مردم بلغارستان یک بحث جنجالی است که قطعاً به یک دعوای اساسی منجر می-شود! بنابراین اگر طرفدار تیم های فوتبال معروف اروپایی هستید دلیلی ندارد در این باره صحبتی کنید!
بعلاوه مردم بلغارستان در مورد سیاست هم بسیار حساس هستند و بهتر است در این مورد بی‌طرف باشید!

زبان بدن در بلغارستان!

یک حقیقت عجیب و بسیار جالب! برعکس بسیاری از فرهنگ های جهان، در فرهنگ بلغارستان تکان دادن سر به چپ و راست به مفهوم بله گفتن و تأیید است و تکان دادن سر به بالا و پایین معنای مخالفت و کلمه «نه» را می دهد! پس حواستان باشد که اشتباه برداشت نکنید!

وقتی به خانه مردم بلغارستان می روید!

 

مهمانی در بلغارستان

 

مردم بلغارستان در مورد توریست ها کنجکاو هستند و از برقراری ارتباط با شما لذت می برند. علاوه بر این بلغاری ها بسیار مهمان‌نواز هستند. اگر به خانه آن ها دعوت شدید، هرگز دست خالی نروید و حتماً یک بسته شکلات و چند شاخه گل (حتماً به تعداد یک عدد فرد) به‌عنوان هدیه ببرید. همچنین هنگام ورود به خانه باید کفش های خود را درآورید!

خرافات در فرهنگ بلغارستان!

هرگز با مردم بلغارستان در آستانه در دست ندهید، زیر در فرهنگ بلغاری این حرکت موجب بدشانسی می شود! کیف و وسایل خود را نیز روی زمین رها نکنید چون از نظر بلغاری ها این کار بدشگون است و سبب گم شدن وسایلتان می شود!
با دانستن و رعایت این نکات سفری با آرامش و بدون خطر را به بلغارستان تجربه خواهید کرد و خاطرات خوشی از تور بلغارستان برایتان باقی می ماند!
۱۲۶۸ ۱۳۹۶/۰۲/۰۲ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading