تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
باید و نبایدها در کشور تایلند!

باید و نبایدها در کشور تایلند!

۱۳۹۵/۰۹/۲۰

شما به‌عنوان یک مسافر پس از خرید تور ارزان تایلند در بدو ورود به این کشور و در طی سفر، با باید و نبایدهایی مواجه خواهید شد. دانستن نکات ضروری سفر به تایلند که در مذهب، فرهنگ، آداب‌و رسوم، آب‌وهوا و یا قوانین گمرکی تایلند ریشه دارند به شما کمک خواهد کرد تا سفری بدون دغدغه و با آرامش خاطر را تجربه کنید و در انتها خاطرات خوشی از سفر برای شما باقی بماند. در ادامه با توریابی همراه باشید تا با نکات خاص سفر به تایلند آشنا شوید!


 1- در سفر به سرزمین لبخندها همواره آرام و خندان باشید!
مردمان تایلند بسیار خونگرم و مهربان می‌باشند و از هرگونه نزاع و مشاجره دوری می‌کنند. برای رعایت فرهنگ محلی تایلند از نزاع و درگیری دوری کنید، همواره لبخند به لب داشته باشید و مانند آن‌ها هنگام سلام برای ادای احترام دو دست خود را در مقابلتان بگیرید و به هم بفشارید (مانند حالت دستان بودائیان هنگام مراسم دعا). هرگز با پایتان به چیزی اشاره نکنید و از لمس کردن سر افراد بپرهیزید زیرا سر مقدس‌ترین قسمت بدن محسوب می‌شود؛ و نیز حواستان باشد که با انگشت به‌طور مستقیم به چیزی اشاره نکنید. همچنین لازم است در هنگام ورود به خانه مردمان محلی، بازدید از معابد و ورود به برخی مکان‌ها کفشتان را درآورید.


2- داروهای ممنوعه در سفر به تایلند!
اگر در فرودگاه تایلند وسایل شخصی عادی و یک باکس سیگار همراهتان باشد مجاز به ورود خواهید بود. اما  در مورد داروهای غیرمجاز در سفر به تایلند بسیار مراقب باشید زیرا همراه داشتن و حمل داروهایی با نام‌های تجاری سودافد (Sudafed) و یا سینوتب (sinutab) و افرینول (Afrinol) غیرقانونی بوده و متخطیان به مجازات 100 هزار بات جریمه نقدی و پنج سال زندان محکوم می‌شوند.


3- رعایت پوشش در بازدید از معابد تایلند!
مذهب اکثر مردمان تایلند بودائی است؛ بنابراین معابد زیبا، مجسمه‌های بودا و هر آنچه برای شما شگفت‌انگیز و زیبا به نظر می‌رسند برای آن‌ها مقدس هستند. در هنگام ورود به معابد از لباس‌های مناسب و پوشیده استفاده کنید و حتماً در هنگام ورود به جایگاه مجسمه‌های بودا کفش خود را درآورید.


4- قوانین رانندگی در تایلند و کرایه کردن موتورسیکلت!
با کرایه کردن موتورسیکلت در پاتایا و یا بانکوک، شما موظف خواهید شد که کلیه قوانین راهنمایی و رانندگی را در تایلند رعایت کنید. استفاده از کلاه ایمنی، ایستادن پشت چراغ قرمز در چهارراه‌ها و رعایت سرعت مجاز ازجمله این قوانین هستند. در غیر این صورت جریمه نقدی خواهید شد و باید آن را بپردازید تا بتوانید به موتورسواری در تایلند ادامه دهید.


5- هشدارهایی در مورد خوراک در تایلند!
در هنگام قدم زدن در خیابان‌های تایلند، چرخ‌دستی‌های مخصوص فروش خوراک‌های خیابانی را مشاهده خواهید کرد و بوی خاص آن‌ها به مشامتان می‌رسد. پیش از خرید غذاهای تایلندی و امتحان کردن آن‌ها حواستان را جمع کنید؛ زیرا انواع حشرات، مار و عقرب سرخ‌شده از اغذیه عادی در تایلند به‌حساب می‌آید که شاید برای شما خوشایند نباشد. آب لوله‌کشی نیز در بیشتر مناطق محلی تایلند غیر قابل شرب است و برای حفظ سلامتی خویش از آب‌معدنی استفاده کنید.


6- جایگاه خانواده سلطنتی در تایلند!
خانواده سلطنتی در کشور پادشاهی تایلند از احترام و جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و مطابق با فرهنگ سنتی تایلند تمامی مردم احترام به پادشاه را حفظ می‌کنند. پس اجتناب از بحث‌های سیاسی و هرگونه توهین و بدگویی از خاندان سلطنتی تایلند خلاف عرف و قانون محسوب می‌شود.


7- رعایت نظافت شهر یک قانون است!
در تور بانکوک هرگز بر روی زمین زباله نریزید. ریختن هرگونه زباله، ته سیگار و آب دهان در سطح شهر بانکوک خلاف قوانین بوده و متخلف با جریمه نقدی روبرو خواهد شد.


8- حفاظت از خود در مقابل نیش حشرات را فراموش نکنید!
تایلند کشوری با جنگل‌های گرم و مرطوب استوایی است که به علت شرایط آب و هوایی که دارد زیستگاه حشرات گوناگون می‌باشد. پس حتماً از پماد ضد نیش حشرات بر روی پوستتان استفاده کنید.


9- این شماره‌های ضروری را به یاد داشته باشید!
ممکن است در هنگام خرید در تایلند با فروشنده به دچار اختلاف‌نظر شوید و یا در مناطق دیدنی تایلند با رفتارهای غیراخلاقی مواجه شوید، در این صورت آرامش خود را حفظ نموده و با شماره تلفن پلیس جهانگردی تایلند 1155 تماس بگیرید تا به مسائل پیش‌آمده رسیدگی کنند. در صورت نیاز به هرگونه اطلاعات درست و موثق در مورد جاذبه‌های توریستی تایلند نیز می‌توانید با شماره تلفن اداره جهانگردی تایلند 1672 تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. در ضمن خرید بیمه مسافرتی در تور تایلند از ضروریات است زیرا هزینه‌های درمانی در کشور تایلند بسیار بالاست، شماره نزدیک‌ترین نمایندگی بیمه مسافرتی خود را نیز به یاد داشته باشید تا در مواقع لزوم با مشکل مواجه نشوید.

۱۴۲۳ ۱۳۹۵/۰۹/۲۰ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading