تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
تجربه ای متفاوت در سفرنامه دبی

تجربه ای متفاوت در سفرنامه دبی

۱۳۹۶/۰۶/۱۲

در این سفرنامه قصد ندارم جزئیات روزانه سفرم به دبی را برای شما بازگو کنم. می خواهم مواردی که توجه من را به خود جلب کرده بود را با شما به اشتراک بگذارم. اگر شهر دبی را این بار به عنوان یک مقصد گردشگری و سفر انتخاب کرده اید، این مطلب را بخوانید:

شهر دبی در حاشیه خلیج فارس قرار دارند و به دلیل نزدیکی به ایران همیشه جز محبوب ترین مقاصد گردشگران ایرانی مطرح بوده است. دبی نه تنها برای ما ایرانی ها بلکه برای بسیاری از گردشگران دنیا یک مقصد جذاب، متفاوت و تا حدودی عجیب می باشد. تصور آن را داشته باشید که از یک ساختمان فوق مدرن، با معماری بی نظیر قرار دارید و تنها با کمی گشت و گذار در شهر دبی به یک خانه قدیمی و کاهگلی  و با محله های با معماری سنتی می رسید. همین تقابل های فرهنگی و معماری شهر کوچک دبی را به اندازه یک کشور توریسی و مطرح دنیا محبوب و خاص کرده است.

مرکز خرید دبی مال

اولین نکته ای که در سفر به دبی توجه من را به خود جلب کرد. تنوع مراکز خرید دبی بود. انواع برندهای مطرح دنیا در مراکز خرید دبی شعبه دارند. مراکز خریدی نظیر دبی مال(The Dubai Mall)، مرکز خرید امارات (The Mall of Emirate)، مرکز خرید باتاتو (IBN Battuta Mall) و سایر مراکز خرید که می توانید متناسب با میزان بودجه صرف خود از آنها بازدید کنید.

دومین نکته ای که در سفر به دبی باع تعجب من شده بود ، رعایت قوانین و مقررات توسط مردم محلی و گردشگران بود. دبی به عنوان یک کشور لیبرال مسلمان مطرح هست و مردم بومی آن معتقد به دین اسلام هستند بنابراین حتی گردشگران نیز در نوع پوشش و مصرف الکل نیز تابع مقررات دبی هستند. چیزی که کشورهای مسلمان دیگر کمتر رعایت می شود.

 

 فستیوال ها و آفرهای تخفیف خرید از جمله جالب ترین نکاتی است که توجه هر گردشگر و البته علاقه مند به خرید را به خود جلب می کند. در دبی در فصل گرما و سرما یعینی در تابستان و زمستان که تعداد گردشگران ورودی کم می شود معمولا مراکز خرید و حتی مراکز تفریحی آفرهای خوبی برای گردشگران و مردم محلی در نظر می گیرند. تنوع فستیوال ها، همایش ها و مسابقات بین المللی در شهر دبی به قدری است که در هر زمان می توانید به این شهر سفر کنید و در یکی از فستیوال ها شرکت نمائید. من در هنگام سفر به دبی در فستیوال قهوه و چای دبی شرکت کردم و واقعا نمایشگاه جالبی یودو درحین نمایشگاه متخصصان نحوه دم کردن چایی و قهوه به طور عمومی یاد می دادند.

در نظر داشته باشید بهترین زمان سفر به دبی در ماه های ژانویه، فوریه، مارس و دسامبر هست اما شما در هر فصل سال می توانید به این شهر کوچیک خاورمیانه سفر داشته باشید. به طور مثال اگر به دنبال تخفیفات خرید هستید حتما در فستیوال تابستانی خرید دبی شرکت کنید که از تیر ماه تا اوایل شهریور ادامه دارد.

فستیوال قهوه و چای دبی

دیدنی ها و جاذبه های گردشگری دبی

شهر دبی از نظر من یک شهر دست ساز و مدرن به تمام معنا می باشد. در حالی که جاذبه های تاریخیو گاها باستانی در سطح شهر وجود دارد اما زمانی که به ساختمان ها، مراکز خرید و مراکز تفریحی دبی نگاه میکنید برای لحظه ای فراموش می کنید که در یک شهر کوچک در خاورمیانه و با آب و هوای بیابانی هستید. ما در طی سفر خود از برج العربیه، برج خلیفه، پارک وایلد وادی دبی، آبنمای دبی و از همه جالب تر از شهر اسکی دبی (Ski Dubai)دیدن کردیم. البته من بازدید از آکواریوم دبی را به شما پیشنهاد می کنم. من قبلا در تور تایلند و یا سفر به ترکیه از آکواریوم ها زیر زمینی دیدم کرده بودم، اما اکواریوم دبی و نمایش ماهی و آبزیان موجود در دریای عمان و خلیچ فارس برای من جالب تر بود.

آکواریوم دبی

در تور دبی نکته ای که واقعا نگرانی برای ما ایجاد نکرد مساله غذا و خوراکی بود. در شهر دبی به دلیل حجم بالای گردشگران انواع غذاهای بین المللی با کیفیت مناسب طبخ می شود و از  طرفی چون مردم دبی مسلمان هستند می توانید با خیال راحت غذاهای مختلف را امتحان کنید . این نکته را گفتم چون من در سفر به تایلند برای خوردن غذاها حتی از برند های مک دونالند و برگرکینگ هم مشکل داشتم.

 

امیداورم شما هم در سفر دبی مثل من و هم سفرهام لحظات خوبی را تجربه کنید.

۱۳۹۶ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading