تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
جاذبه های گردشگری قونیه

جاذبه های گردشگری قونیه

۱۳۹۶/۰۷/۲۵

یکی از دیدنی ترین نقاط گردشگری در سراسر جهان کشور ترکیه در همسایگی ایران است. این کشور دارای آب و هوای خنک تری نسبت به ایران می باشد و سفر به آن بسیار آسان و ارزان است. به همین دلیل است که به شما پیشنهاد می کنیم حتما در سفرهای خارجی خود از کشور ترکیه و جاذبه های گردشگری فراوان آن دیدن فرمایید. دیدنی های ترکیه در نقاط مختلفی از این کشور قرار دارد و تعداد آن ها به حدی زیاد است که شاید در یک سفر چند روزه نتوانید به تمامی این نقاط دیدنی سر بزنید. بهترین کار برای بازدید از بیشترین تعداد مناطق دیدنی و تفریحی ترکیه آن است که در هر بار مسافرت خود یکی از شهرهای این کشور را انتخاب نمایید و با تور ترکیه همراه شوید تا زیباترین دیدنی های ترکیه را تماشا نمایید.

قونیه شهر زیبا و تاریخی ترکیه


قونیه شهر زیبا و تاریخی ترکیه


در سفر به قونیه مانند سایر شهر های توریستی ترکیه  نگران اقامت خود نباشید چرا که تنوع هتل ها از نظر امکانات و قیمت به گونه ای می باشد که می توانید با خیال راحت سفر کنید. به طور مثال هتل های  هتل های ریکسوز، هتل باغ هیلتون، هتل بِرا،کنیا و هتل سلچوک از هتل لوکس و زیبای شهر قونیه هستند و یا هتل قردان،هتل مرام پارک و هتل بالیکیلار از هتل های خوب اما با قیمت کمتر می باشند.
قونیه یکی از مناطق دیدنی کشور ترکیه با تعداد زیادی جاذبه تاریخی دیدنی است که بازدید از آن ها را به شما پیشنهاد می کنیم. شاید مهم ترین ویژگی وقنیه که شهرت جهانی یافته است مولانا و مقبره آن در این شهر کوچک و زیبا می باشد. قونیه شهری است تاریخی و در آن یادگاری‌های زیادی از گذشتگان، به خصوص دوران سلجوقی وجود دارد. نام شهر قونیه قبلا ایکونیون (Iconion) بود که به معنی شمایل است.  همراهان عزیز توریابی درادامه مطلب معرفی دیدنی های قونیه با ما همراه باشید:




مکان های دیدنی قونیه


مقبره مولانا (rumi tomb):

اولین و مهم ترین مکان گردشگری قونیه که هر ایرانی باید از آن بازدید نماید، مقبره و موزه مولانا می باشد. در این مکان آرامگاه مولانا، سازهای موسیقی و مجسمه های زیبایی را مشاهده خواهید نمود.

آرامگاه شمس(shams tomb)


شمس تبریزی که یکی از شعرای بنام فارسی زبان است، در قونیه به خاک سپرده شده است. در کنار آرامگاه او تابلوهای خطاطی شده از برخی سروده های او دیده می شود.

تپه علاءالدین (Alâeddin)


یک تپه مصنوعی در وسط شهر است که امروزه به عنوان پارک از آن استفاده می شود. با مراجعه به این تپه علاوه بر استفاده از فضای سبز پارک می توانید از مسجد قدیمی علاءالدین، بقایای یک کاخ قدیمی و کتیبه مرمری و بسیار قدیمی موجود در آن دیدن فرمایید.

شهرهای مخفی (Ruins-of-Gedi)


یکی از دیدنی ترین آثار دیدنی قونیه شهرهای زیرزمینی باستانی است که علت اصلی ساخت آن، پناه گرفتن و پنهان شدن در زمان خطرات و جنگ بوده است. این شهرهای زیرزمینی همانند شهرهای معمولی دارای کلیسا، انبار غذا، قبرستان، انبار آب و... تعبیه شده است.

 



موزه باستان شناسی


در این موزه آثار تاریخی بسیار جذابی از یونان و روم باستان و همچنین دوران متفاوت تاریخی نظیر نوسنگی، عصر آهن و... در معرض نمایش قرار داده شده است. تکه هایی از ظروف قدیمی، درهای خانه های قدیمی دوران فریقیان و تابوت های رومی از جمله دیدنی های موزه باستان شناسی قونیه می باشند.

مسجد جامع عزیزیه (aziziye mosque konya)


مسجدی قدیمی با نقاشی و رنگ آمیزی بسیار خاص و سبک منحصر بفردی از معماری است. از آنجایی که مسجد جامع عزیزیه در فاصله بسیار کمی از بازار قونیه واقع شده است، می توانید پس از تماشای این بنای زیبا به گردش در بازار و خرید نیز بپردازید.

موزه اینچه مناره


این موزه که مختص نمایش آثار سنگی و چوبی می باشد، در حقیقت یک مدرسه قدیمی و یک بنای باستانی است که در سال های 1258 تا 1279 به منظور آموزش علم حدیث استفاده می شده است. ساخت بنای موزه اینچه مناره بر اساس معماری رایج دوران سلجوقیان صورت گرفته است.

 

در آخر یک نکته جالب به شما می گوییم شهرهای خوی، نیشابور و بستان‌آباد (در استان آذربایجان شرقی) خواهرخوانده‌های قونیه هستند.


۱۱۶۷ ۱۳۹۶/۰۷/۲۵ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading