تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
جاذبه های گردشگری چین

جاذبه های گردشگری چین

۱۳۹۶/۰۸/۲۰

کشور چین همیشه جز 5 مقصد برتر گردشگری دنیا محسوب می شود. جاذبه های گردشگری چین با شهرت جهانی خود سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشانند جاذبه هایی که در عین زیبایی گاها بسیار عجیب هستند. گردشگران خارجی سالانه در حدود 180 میلیون دلار برای این کشور درآمد ایجاد می کنند. سازمان تجارت جهانی پیش بینی کرده است که این کشور در سال 2020 بزرگترین کشور توریستی جهان خواهد شد. سفر گردشگران داخلی هم برای چین درآمدی در حدود 77 میلیارد یوآن به همراه داشته است. خرید تور چین و فرصت بازدید از جاذبه های گردشگری چین را از دست ندهید.

جاهای دیدنی چین

دیوار چین

مگر می شود تورچین را خریداری کرد اما از خارق العاده ترین جاذبه توریستی دنیا یعنی دیوار چین دیدن نکرد. مردم چین به این دیوار "دیوار طولانی" می گویند. این دیوار عظیم که در قرون پنجم تا هشتم قبل از میلاد ساخته شده است، بزرگترین و طولانی ترین دیوار تدافعی جهان است. دیوار بزرگ چین از شرق به ساحل رود یالو جیان در استان لیائونینگ و غرب به دروازه جایوگوان در استان گانسو می رسد و از میان 9 استان گذر می کند و در شمال شرقی چین هم منتهی می شود. ارتفاع این دیوار 10 متر و پهنای آن به اندازه ای است که چهار اسب به راحتی عبور می کنند. بیشتر دیوار چین با آجرهای سنگی بزرگ و مستطیلی ساخته شده است. بعضی بخشهای دیوار چین به خوبی نگهداری شده است و سالم مانده است مانند دیوار بادلینگ، دیوار موتیان یو و دیوار سی ماتای. چینی ها بسیار به دیوار چین افتخار می کنند و آن را تجسم هوش و استعداد و رنج و زحمت میلیونها چینی در دوره باستان می دانند.دیوار چین به عنوان میراث معماری کهن چین و یکی از عجایب هفتگانه دنیا شناخته شده است.

 

دیوار بزرگ چین

میدان تیان آن مِن

Tiananmen

میدان تیان آن مِن میدانی دیدنی در قلب پکن است که در میان خیابان "چانگ آن" قرار گرفته و موزه ملی مقبره مائوتسه تونگ (موسس جمهوری خلق چین) در آن قرار دارد. شکل میدان به صورت مربع می باشد و یک میلیون نفر می توانند در یک زمان در میدان حضور داشته باشند زیرا مساحت آن حدود 440000 متر مربع است و بزرگترین میدان شهری جهان به حساب می آید. بازدید کنندگان از این میدان می توانند از برج تیان، تالار یاد بود رئیس "مائوتسه تونگ" (Mao Zedong)، تالار بزرگ مردم و مراسم بالا رفتن پرچم ملی چین لذت ببرند. در سمت شمال این میدان ورودی اصلی مجموعه شهر ممنوعه قرار دارد. جالب ترین نکته در خصوص میدان تیان آنمن برگزاری مراسم و رژه رسمی و البته تزئیات میدان است.    
< میدان تیان آن مِن

شهر شانگهای

ابر شهر شانگهای دومین پایتخت چین، جمعیتی بیش از 30 میلیون نفر را در خود جای داده است. در این شهر انبوهی از آسانخراش ها و ساختمانهای مدرن، تنگا تنگ در کنار هم قرار گرفته اند به همین دلیل لقب "شهر آسمان خراش ها" به آن داده شده است. گردشگران در شانگهای می توانند با هزینه کمتری نسبت به اروپا و غرب آسیا اتاقی مناسب در هتل رزرو کنند. همچنین قیمت مناطق دیدنی و و تفریحی نیز خیلی گران نیست. شهر زیبای شانگهای توسط رودخانه به دو قسمت غربی و شرقی تبدیل شده است.  

عکس شهر شانگهای چین

پارک جهانی چین

World Park

پارک جهانی در واقع یک جهان کوچک است. شامل 17 قسمت از جمله شمال امریکا، امریکای جنوبی، اقیانوسیه، غرب آسیا، شرق آسیا، جنوب آسیا، شرق اروپا، غرب اروپا و قسمتهای دیگر است. در هر قسمت فرهنگ و معماری و مکانهای دیدنی کشورها در مقیاسی کوچک است. مساحت پارک جهانی بیش از 5/46 هکتار است و در سال 1993 افتتاح شده است.

 

عکس پارک جهانی چینشهر ممنوعه چین

یکی از مهمترین و اصلی ترین دیدنی ها در شهر پکن شهر ممنوعه است. وسعت شهر ممنوعه حدود 72 هکتار است و زمین آن به شکل مستطیل است و در هر ضلع از آن دیوارهایی با ارتفاع 10 متر وجود دارند که هر کدام دارای یک دروازه هستند. دیوارهای ضخیم این شهر طوری طراحی شده اند که آتش توپخانه به آنها اثر نکند. اطراف این دیوارها خندقی به پهنای 52 متر وجود دارد.
در این مکان شما می توانید کاملترین و بزرگترین سبک معماری چوبی جهان را ببینید. شهر ممنوعه در سال 1406 میلادی و به دستور دومین امپراطور سلسله مینگ به نام "جو-دی" ساخته شده است. ساخت این شهر 14 سال طول کشیده است. درهای این شهر ممنوعه از سال 1924 به روی مردم باز شده است تا به بازدید از این مجموعه کامل و بزرگ بروند.
محبوبترین قصرها دراین مجموعه عبارتند از قصر تای حه، قصر بایوحه و قصر جون حه.

 

 

شهر ممنوعه 

قصر تابستانی پکن

از مرکز پکن که به سمت شمال غربی حرکت کنیم قصری کلاسیک با ارتفاع 60 متر در میان دریاچه کونمینگ مشاهده می کنید. این قصر تابستانی جزو قصرهای مطرح و برجسته دنیا می باشد. قصر تابستانی پکن که مساحتی در حدود 2/9 کیلومتر مربع دارد بر روی تپه لانگویتی که معروف به تپه عمر طولانی است قرار دارد. مجموعه ی این قصر که شامل سه هزار کاخ و تالار و پل می باشد دارای محوطه ای وسیع اس که در همه جای آن آثار طبیعی زیبا، باغهای شگفت انگیز چینی و بناهای دیدنی و زیبا را می بینیم. وسعت و طراحی چشم نواز این کاخ، آن را برای بازدید کنندگان داخلی و خارجی محبوب کرده است.
 

قصر تابستانی پکن

مجموعه لشکر سفالین

این مجموعه شامل هزاران مجسمه سرباز سفالین است و حدود 40 سال از کشف این مکان می گذرد. این سربازهای سنگی در 220 سال قبل از میلاد ساخته شده اند. کشف این مجموعه در سال 1974 میلادی، توسط کشاورزان چینی استان شاآنشی صورتگ رفته است. تعداد سربازهای سفالین به 7000 سرباز می رسد در بین جمعیت آنها 520 است و 130 نیروی دیگر نیز دیده می شود. تمامی سربازان ارتش سفاین مشخصات منحصر به فردی دارند به طوریکه هیچکدام دقیقا مانند هم نیستند و این امر بیانگر سطح بالای هنر و توانایی در هنرمندان چینی باستان است. در میان این جمعیت انبوه سرباز ، 40 هزار سلاح جنگی برنزی شامل تیر و کمان، کمان و تبر و نیزه های جنگی دیده می شود که لایه ای از کروم روی آنها کشیده شده است. این امر سبب شده است که پس از گذشت سالها این سلاح ها کاملا سالم حفظ بشوند. باوجود 40 سال کشف این مکان هنوز مقبره اصلی امپراتور کاوش نشده است و دلیل آن رعایت احتیاط و عدم آسیب رساندن به بقیه آثار باستانی و جنازه های دفن شده است .
  
لشکر سفالی

دریاچه آب شیرین چین

در غرب چین دریاچه ی زیبا و آرام قرار دارد که به دریاچه آب شیرین مشهور است. وسعت دریاچه غربی حدود شش کیلومتر مربع است و از طریق رود گیان تانگ آب آن تامین می شود. در میان این دریاچه جزایر کوچک، معابد و باغها و جزیره ای مصنوعی دیده می شود. زیبایی ها و آثار تاریخی این دریاچه بسیاری از هنرمندان و شاعران چینی را تحت تاثیر خود قرار داده است. ایجاد تورهای قایق سواری برای گردش در اطراف این دریاچه زیبا گردشگران زیادی را به این مکان جذب کرده است. در میان دریاچه عمارتی قرار دارد که در سال 1552 بنا شد است. همچنین دویست سال پیش تپه ای بر اثر لایروبی دریاچه ایجاد شده است که بسیار زیبا و چشم نواز است و امروزه برای برگزاری جشن های تابستانی تبدیل شده است.

 

دریاچه آب شیرین چین

۱۴۵۶ ۱۳۹۶/۰۸/۲۰ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading