تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
جشنواره‌های معروف اروپا

جشنواره‌های معروف اروپا

۱۴۰۱/۰۳/۲۲
برای تفریح و شور هیجان کدام تور اروپایی را انتخاب کنیم؟

شب سفید پاریس


شب سفید پاریس

هرساله در ماه اکتبر شهر پاریس هرگز نمی خوابد و تا صبح بیدار است! این شهر در این شب پر از هیاهو جشن و پای کوبی است. بیش از ۱۲۰ موسسه فرهنگی و جاذبه های گردشگری پاریس، همه ی شب را بیدارند. این جشن هنری و فرهنگی برای اینکه تمام موزه ها، کتابخانه ها، سینماها، پارک ها، جاذبه های توریستی، دانشگاه ها و خلاصه همه ی پاریس را بدون هیچ هزینه ای ببینید، بهترین فرصت است. همه مغازه ها، کافی شاپ ها و رستوران ها تا صبح به روی شما باز هستند.
از همه جای شهر صدای موسیقی و آواز گروهی به گوشتان می رسد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید خیلی از مردم اصلاً نمی خوابند و تا صبح به گشت و گذار و تفریح مشغول اند. در پایان شب، صبحانه ای خوشمزه و کامل برای توریست ها تدارک دیده می شود. بی شک برای کسانی که عاشق پاریس و طرفدار هنر و فرهنگ اروپایی هستند حضور در شب سفید پاریس تجربه ای بی نظیر خواهد بود!


تجربه حضور در کارناوال معروف ونیز


تجربه حضور در کارناوال معروف ونیز

هرساله در اوایل فوریه جشنی خاص و بسیار نمادین برگزار می شود. برای قرن هاست که این جشن بخشی جدانشدنی از فرهنگ ونیز ایتالیا شده است! کارناوال ونیز دقیقاً 58 روز قبل از عید پارک برگزار می شود. اگر در این زمان در تور ایتالیا و یا تور اروپا هستید، فستیوال کارناوال ماسک های ونیز را به هیچ وجه از دست ندهید؛ زیرا تجربه حضور در کارناوال ماسک های ونیز برایتان یک تجربه متفاوت فرهنگی از اروپایی قدیمی و اروپای نو است.
در جشنواره ماسک ها فرهنگ و هنر و شوق شلوغی با زیبایی های بی کران ونیز در هم آمیخته می شود. لباس های رنگارنگ زنان و مردان و جوانان با ماسک هایی که برای همه ما جالب و شاید گاهی بسیار عجیب باشد چشمان شما را به سوی خود خواهد کشاند! تاریخچه برگزاری این جشنواره به سال ۱۰۹۴ میلادی بازمی گردد. سنت استفاده از ماسک های با اشکال عجیب که نماد فستیوال کارناوال ماسک ونیز است برای از بین بردن اختلاف ظاهری بین طبقات غنی و فقیر اجرا می شود! همچنین این سنت فرصتی هم برای دست انداختن مقامات و قدرتمندان جامعه ایجاد می کند. با خرید تور اروپا در ماه فوریه، در این فستیوال یازده روزه شرکت کنید.
رسوم جالب فستیوال ماسک های ونیز
یکی از دیدنی ترین سنت های این کارناوال، این است که یک زن و مرد لباس و ماسک مشابهی مانند شخصیت های تمثیلی می پوشند! در گذشته خیابان های ونیز پر از کسانی بود که ماسک بر چهره داشتند و نمی شد تفاوتی میان نجیب زادگان و افراد معمولی جامعه گذاشت.


توماتینا، جشنواره گوجه فرنگی در اسپانیا


توماتینا، جشنواره گوجه فرنگی در اسپانیا

برای هیجان بیشتر به کجا برویم؟
چه توری هیجان بیشتری دارد؟ شاید برای همه این روزها این سؤال پیش بیاید که به چه توری برویم تا هیجان و شوق بیشتری را تجربه کنیم؟! امروزه همه توریست ها به دنبال فرار از دغدغه های روزمره هستند.
اگر در تور اروپا باشید و در فصل آگوست به اسپانیا سفر کنید شانس با شما یار خواهد بود! زیرا قرار است یک تجربه فوق العاده را برای تمام عمرتان داشته باشید. توماتینا (La Tomatina) جشنواره مبارزه با گوجه فرنگی است که در آخرین چهارشنبه ماه آگوست هر سال، در شهر بانیول نزدیک والنسیای اسپانیا برگزار می شود.
هزاران نفر از مردم از سراسر اسپانیا و کشورهای دیگر برنامه ریزی می کنند که در این فستیوال حضور یابند! جایی که در آن ده ها تن گوجه فرنگی کاملاً رسیده، در خیابان ها پرتاب می شوند. در مورد تاریخچه جشنواره گوجه فرنگی روایت های متفاوتی وجود دارد؛ اما قوی ترین آن ها برگزاری این فستیوال را به بازه ی زمانی حدود سال های ۱۹۴۴ یا ۱۹۴۵ نسبت می دهد. مدت زمان برگزاری جشنواره گوجه فرنگی، بسیار کوتاه است و تنها در صبح روز نبرد اتفاق می افتد.
این رویداد از ساعت ۱۰ صبح آخرین چهارشنبه ماه آگوست، با قرار دادن یک تکه ژامبون در بالای ستونی بلند و چرب در پلازا دل پوئبلو (Plaza del Pueblo) میدان شهر شروع می شود،در طول فستیوال تمامی شرکت کنندگان با خوشحالی و خنده در حال پرتاب کردن گوجه فرنگی به سوی یکدیگر هستند، و در پایان دریاچه ای از گوجه های پرتاب شده درست خواهد شد.
۳۱۲۳ ۱۴۰۱/۰۳/۲۲ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading