تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
دانستنی های ترکیه

دانستنی های ترکیه

۱۳۹۵/۱۰/۱۴
با توریابی همراه باشید تا باید و نبایدهای تور ترکیه را بشناسید و سفری به‌یادماندنی را تجربه کنید! چراکه با دانستن نکات مهم سفر به استانبول خاطرات سفر به ترکیه همیشه در ذهن شما ماندگار خواهد شد!

در سفر به ترکیه پوشش مناسب را رعایت کنید!

اگر می‌خواهید با آرامش به گشت و گزار و بازدید از مکان‌های تفریحی استانبول بپردازید، باید لباس‌های پوشیده و متعارف به تن داشته باشید! نه‌تنها در مناطق روستایی و شهرهای کوچک، بلکه در مکان‌های شلوغ و پرتردد و کلان‌شهرهای ترکیه هم لباس‌های خاص، باز و نامتعارف برای مردم محلی جلب توجه می‌کنند! اما در انتخاب پوشش خود در تور آنتالیا نگران نباشید زیرا در شهرهای ساحلی ترکیه آزادی کامل وجود دارد!

ماهرانه خرید کنید!

بر سر قیمت‌ها چانه بزنید! اگر واقعاً یک کالا را برای خرید انتخاب کرده‌اید می‌توانید بر سر قیمت‌ها مذاکره کنید زیرا ترک‌ها ذاتاً فروشندگان ماهری هستند و حتماً کالای موردنظر شما را با قیمت مناسب‌تری در اختیارتان قرار خواهند داد! همچنین از خرید در فروشگاه‌های «فری شاپ» در فرودگاه غافل نشوید زیرا در آنجا تمام اجناس معاف از مالیات هستند!

حجاب کامل ر ا در مساجد رعایت کنید!

حجاب در مسجد ترکیه

در هنگام بازدید از مساجد ترکیه خانم‌ها باید لباس بلند بپوشند و حجاب داشته باشند، همچنین آقایان نیز نمی‌توانند با شلوارک وارد مساجد شوند. البته در جلوی در مساجد برای حفظ حجاب روسری و دامن در اختیار شما قرار داده خواهد شد!

از صحبت‌های قومیتی و سیاسی پرهیز کنید!

ترک‌ها حساسیت زیادی روی قومیت، تحولات سیاسی و رهبر فقیدشان «آتاتورک» دارند! بنابراین از مطرح کردن صحبت‌های جانب‌دارانه و ورود به بحث‌های سیاسی خودداری کنید!

در مکان‌های عمومی سیگار نکشید!

سیگار کشیدن در اکثر کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های ترکیه متعارف است! ولی اگر از این موضوع خوشتان نمی‌آید به رستوران‌ها و کافه‌هایی بروید که علامت ممنوعیت استعمال دخانیات در آن‌ها نصب شده است! بعلاوه به یاد داشته باشید که سیگار کشیدن در مترو و اتوبوس ممنوع است!

لباس گرم همراه داشته باشید!

آب و هوای ترکیه حتی در فصل بهار نیز تقریباً خنک است! بنابراین اگر از اول پاییز تا آخر بهار قصد خرید تور ترکیه را دارید، حتماً چند تکه لباس گرم در چمدانتان بگذارید!

چند کلمه ترکی یاد بگیرید!

اکثر فروشندگان در مراکز خرید ترکیه و متصدیان جاذبه‌های گردشگری ترکیه تا حدودی زبان انگلیسی بلدند ولی گاهی مجبور خواهید شد برای ارتباط با مردم محلی ترکی صحبت کنید یا از اشارات و زبان بدن برای بیان منظور خود استفاده کنید! بنابراین بهتر است کلمات پرکاربرد ترکی استانبولی را یاد بگیرید. اوت (Evet) به معنای بله، هایر (Hayr) به معنای نه و تشکور ادریم (Teshekkur Ederim) به معنای متشکرم را به خاطر بسپارید! همچنین به یاد داشته باشید که بردن سر به عقب علامت نفی و آوردن سر به پایین به معنای تأیید حرف شما است!

پول کافی همراه داشته باشید!

برای خرید و گردش در ترکیه باید لیر ترکیه همراه داشته باشید. ولی تبدیل ارزهایی مانند دلار آمریکا و یورو به لیر ترکیه نیز در صرافی‌های ترکیه به راحتی و با نرخ مناسب امکان‌پذیر است!

حتماً قهوه ترک و غذاهای محلی ترکیه را امتحان کنید!

قهوه ترکیه

طعم بی‌نظیر قهوه ترک را در یکی از قهوه‌خانه‌های سنتی ترکیه امتحان کنید و لذت ببرید! همچنین از چشیدن انواع غذاهای ترکیه‌ای غافل نشوید زیرا اکثر غذاها و دسرهای ترکیه‌ای بسیار لذیذ هستند!

از سیستم اتوبوس‌رانی استفاده کنید!

برای حمل و نقل بین‌شهری در سفر به کشور ترکیه  و بخصوص شهر استانبول با تور استانبول از سیستم اتوبوس‌رانی استفاده کنید! این اتوبوس‌ها به لحاظ هزینه بسیار به‌صرفه هستند و شما را به موقع به مقصد می‌رسانند!

به بازارهای سنتی استانبول سری بزنید!

بازارهای سنتی استانبول

از دنیای اسرارآمیز بازارهای ارزان استانبول غافل نشوید! حتماً به بازار بزرگ استانبول (کاپالی چارشی) و بازار ادویه استانبول (بازار مصریان) بروید و از خرید ارزان در استانبول و تماشای مغازه‌های مختلف با اجناس گوناگون لذت ببرید!

خودتان را به کاپادوکیا برسانید!

در آنتالیا ترکیه مناطق دیدنی بسیاری در انتظار شماست! اگر قصد خرید تور آنتالیا را دارید حتماً به شهر صخره‌ای کاپادوکیا (Kapadoukia) هم سری بزنید و از تجربه بی‌نظیر اقامت در هتل‌های صخره‌ای و بالن‌سواری لذت ببرید!

پیش از عکاسی اجازه بگیرید!

در برخی موزه‌های ترکیه عکاسی ممنوع است! بعلاوه بهتر است پیش از عکاسی از مردم محلی ترکیه حتماً از آن‌ها اجازه بگیرید!

حمام ترکی را امتحان کنید!

حمام‌ها از بهترین جاذبه‌های توریستی ترکیه هستند. حمام‌های زیادی در استانبول و آنکارا وجود دارند که می‌توانید حمام ترکی به سبک سنتی و محیطی بهداشتی و تمیز را در آن‌ها تجربه کنید!
۲۰۳۷ ۱۳۹۵/۱۰/۱۴ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading