تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
سفر به مالدیو

سفر به مالدیو

۱۳۹۶/۰۲/۰۲
کشور مالدیو یک مقصد توریستی لوکس و پرطرفدار در بین توریست های اروپایی است و لقب «رخ آفتابی زندگی» را به آن داده اند. جزیره‌ای بهشتی در اقیانوس هند که سواحل ماسه های سفید و آب های کم‌عمق فیروزه ای رنگش شما را شگفت‌زده خواهد کرد. کسی هست که تفریحات مهیج ساحلی در کنار غذاهای خوشمزه دریایی در دل طبیعت بکر و زیبا را دوست نداشته باشد؟!
آیا شما هم می خواهید سفری رؤیایی را به جزایر مالدیو تجربه کنید؟ پس در ادامه با توریابی همراه باشید تا با باید و نبایدهای سفر با تور مالدیو آشنا شوید!

در مالدیو چه نوع لباسی بپوشیم؟

 

سفربه مالدیو

در هر حال مالدیو کشوری مسلمان است و بهتر است در این کشور لباس های خیلی باز نپوشید. مخصوصاً وقتی از جزایر مسکونی غیر توریستی و شهر ماله پایتخت مالدیو بازدید می کنید و با مردم عادی در ارتباط هستید، از لباس های پوشیده استفاده کنید.
پوشیدن مایو و بیکینی هم فقط در تفریحگاه های ساحلی مجاز می باشد و در جزایر مسکونی ممنوع است!

بهترین تفریحات تور مالدیو!

 

بهترین تفریحات تور مالدیو!

 

ریلکس کردن در ساحل پوشیده با شن های سفید، غواصی، ماهیگیری، شنا و موج سواری از بهترین تفریحات جزایر مالدیو هستند. اگر هم طرفدار هنر عکاسی هستید مناظر بی نظیر تفریحگاه های ساحلی برای این کار عالی است.

فرهنگ غذا خوردن در مالدیو!

 

فرهنگ غذا خوردن در مالدیو!

 

مردم مالدیو به طور سنتی با دستشان غذا می‌خورند. اگر شما هم خواستید این روش سنتی را امتحان کنید حواستان باشد که حتماً باید از دست راستتان استفاده کنید چون غذا خوردن با دست چپ در فرهنگ مردم مالدیو غیربهداشتی به نظر می‌رسد! اگر هم مایل نبودید راه آسان تر را انتخاب کنید و با قاشق غذایتان را نوش جان کنید!
نکته دیگر اینکه آب جزایر مالدیو غیر قابل آشامیدن است و باید آب معدنی برای نوشیدن تهیه کنید! مصرف نوشیدنی های غیرمجاز هم در جزایر مسکونی مالدیو ممنوع است و فقط در جزایر توریستی مجاز است.
این نکته را هم بدانید که در ماه رمضان از اذان صبح تا اذان مغرب خوردن و آشامیدن و سیگار کشیدن در شهر ماله ممنوع است! پس بهتر است زمان سفرتان را طوری تنظیم کنید که با ماه مبارک رمضان تداخل نداشته باشد.
 

 

وقتی به سواحل مالدیو می‌روید!

 

وقتی به سواحل مادرید می‌روید!

 

به کشوری سفر می کنید که طبیعت بکر و موجودات دریایی خاصی دارد و حتی در سواحل مالدیو به خاطر عمق کم آب مرجان های زیبا به‌راحتی قابل مشاهده هستند. پس وقتی برای غواصی یا شنا کنار ساحل می روید این مرجان ها را لمس نکنید تا محیط طبیعی جزیره آسیب نبیند!
علاوه بر این انداختن کیسه  یا بطری پلاستیکی داخل آب اقیانوس هم زندگی این جانداران را به خطر می اندازد.

زبان مردم مالدیو را یاد بگیرید!

 

چند کلمه طلایی برای برقراری ارتباط با مردم محلی مالدیو به شما یاد می‌دهیم که البته خیلی هم آسان هستند. برای سلام کردن به مردم از عبارت «السلام علیکم» استفاده کنید. موقع تشکر هم کافی است بگویید: «شوکوریا»! لبخند و روی گشوده هم فراموش نشود!
اگر هم به‌طور اتفاقی به خانه مردم محلی دعوت شدید حتماً موقع ورود به خانه کفشتان را درآورید!

از جذابیت های فرهنگی مالدیو غافل نشوید!

 

در طول اقامت در مالدیو فقط به تفریح در سواحل زیبا اکتفا نکنید. نمایش رقص سنتی مالدیو از جاذبه های خاص مالدیو است و از تماشای آن نباید غافل شد! علاوه بر این بازار ماهی شهر ماله هم بهترین فرصت برای تجربه فرهنگ مالدیو و دیدن مردم محلی از نزدیک است چون در تفریحگاه های ساحلی شما فقط با کارکنان هتل که اغلب خارجی هستند سروکار خواهید داشت.

سوغاتی های غیرمجاز نخرید!

 

سوغاتی های غیرمجاز نخرید!

 

خرید و فروش لاک لاک پشت و مرجان سیاه و سفید در مالدیو غیر قانونی است زیرا این دو از گونه های حفاظت‌شده جانداران هستند. خریدن صنایع‌دستی به عنوان سوغات مالدیو بهترین انتخاب برای شما است!

غذاهای سنتی و خوشمزه مالدیو!

 

اگر اهل غذاهای دریایی هستید در تور مالدیو دلی از عزا درآورید. از انواع ماهی و میگو و لابستر و خرچنگ تا انواع غذاهای دریایی دیگر در رستوران های مالدیو سرو می شوند. نارگیل و برنج هم در بیشتر غذاهای سنتی مالدیو استفاده می شوند.

حالا بعد از دانستن این نکات مهم حتماً برای خرید تور مالدیو کاملاً آماده هستید! امیدواریم سفر خوب و خاطره انگیزی را تجربه کنید
۱۹۲۲ ۱۳۹۶/۰۲/۰۲ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading