تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
سفر به  آذربایجان

سفر به آذربایجان

۱۳۹۶/۰۲/۰۲
تور باکو آذربایجان در سال های اخیر خیلی مورد استقبال قرار گرفته است و سالانه میلیون ها گردشگر را به سوی مناطق دیدنی آذربایجان جذب می کند. طبیعت سرسبز، بناهای تاریخی با معماری خاص، غذاهای سنتی و رقص و موسیقی اصیل آذری، کشور آذربایجان را به نگین گردشگری منطقه قفقاز تبدیل کرده است!
کاخ شروان شاهان، قلعه دختر باکو، موزه تاریخ باکو و مرکز حیدر علی یف از معروف ترین دیدنی های باکو هستند!
آیا شما هم قصد دارید به قلب فرهنگ و طبیعت بی نظیر کشور آذربایجان سفر کنید؟
پس با توریابی همراه باشید تا باید و نبایدهای سفر به آذربایجان آشنا شوید!

سلام و احوالپرسی با مردم آذربایجان!

آذربایجان یک کشور مسلمان است و در فرهنگ آذری ها دست دادن آقایان با خانم ها زیاد مورد قبول نیست. خصوصاً در شهرهای کوچک‌تر و خارج از باکو این مسئله بیشتر دیده می شود. بنابراین چه در فضای تجارت و چه در روابط دوستانه بهتر است منتظر شوید تا در صورت تمایل خانم ها پیش قدم شوند.
در هنگام ملاقات با دوستان صمیمی روبوسی کردن آقایان با یکدیگر مرسوم است، ولی هرگز با دوستان از جنس مخالف روبوسی نکنید! همچنین از دست دادن در آستانه در بپرهیزید چون از نظر مردم باکو این کار باعث بدشانسی می شود!

لباس و پوشش در تور آذربایجان!

 

لباس و پوشش در تور آذربایجان

وقتی در تور باکو نوبت به پوشش می رسد، شما می توانید آزادانه عمل کنید! مردم جمهوری آذربایجان همیشه شیک و آراسته لباس می پوشند. پوشیدن لباس های مطابق با مد روز مثل دامن کوتاه و آرایش کردن در باکو بسیار مرسوم است! بنابراین شما هم می توانید لباس مناسب فصل را بپوشید!

نباید سفر خود را به شهر باکو محدود کنید!

جمهوری آذربایجان مقصدهای توریستی خیلی زیبایی دارد که شهر باکو فقط یکی از آن ها است. حتی اگر از راه زمینی و با خودروی شخصی به باکو سفر نمی‌کنید، می توانید در تور باکو با پرداخت چند مانات با اتوبوس از سایر شهرهای توریستی مثل گنجه یا شکی بازدید کنید. شکی یک شهر بسیار زیبا با آب و هوای بهشتی و تپه های سرسبز در 325 کیلومتری باکو و نزدیک مرز گرجستان است. حتماً یک شب از برنامه سفرتان را به این شهر اختصاص بدهید.

غذای محلی جمهوری آذربایجان را از دست ندهید!

 

غذای محلی جمهوری آذربایجان را از دست ندهید

 

آشپزی و غذاهای باکویی بسیار شبیه به غذاهای ایرانی و با ذائقه شما سازگار هستند. انواع کباب، پلوهای مختلف، آش دوغ و کوفته بزباش از غذاهای خوشمزه آذربایجان هستند که هرگز از آن ها نمی شود گذشت!
قیمت غذاهای باکو نسبتاً مناسب است. مثلاً قیمت غذا در رستوران های ارزان زیر 20 هزار تومان می باشد. همچنین می توانید در شعبه مک‌دونالد در باکو یک فست فود بین‌المللی به قیمت 15 هزار تومان نوش جان کنید.

سؤالات مردم آذربایجان از شما!

ممکن است مردم آذربایجان برای نشان دادن محبت و علاقه شان به شما سؤالات متعددی در موردتان بپرسند. پرسیدن سؤالاتی در مورد سن، وضعیت تأهل و تعداد فرزندان از شما عادی است و نشانه صمیمیت می باشد پس هرگز از پاسخ دادن به این سؤالات ناراحت نشوید!

فرهنگ سنتی آذری ها!

 

در کشور آذربایجان فقط مردها اجازه دارند در تاکسی روی صندلی کنار راننده بنشینند. در وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس نیز معمولاً مردها جای خود را به خانم ها و افراد پیر می دهند.
در هنگام ورود به خانه آذری ها نیز نباید کفش به پا داشته باشید و حتماً پیش از ورود آن را درآورید. ضمناً مردم آذربایجان بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند و همیشه غذای خود را به شما تعارف می‌کنند، شما هم در مقابل همین کار را انجام دهید حتی اگر مطمئن هستید که تعارف شما را رد خواهند کرد. به علاوه آذری ها هرگز نان را دور نمی‌ریزند و نان برای آن ها مورد احترام است.

رعایتی نکاتی که گفته شد به شما کمک خواهد کرد تا سفری بدون دغدغه را به باکو تجربه کنید و خاطرات سفر به باکو برای همیشه در ذهنتان باقی بماند.
۱۹۲۴ ۱۳۹۶/۰۲/۰۲ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading