تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
زندگی در استانبول

زندگی در استانبول

۱۴۰۱/۱۰/۱۸

امروزه کشور ترکیه و به ویژه شهر استانبول به دلایل مختلفی، به یکی از مقاصد محبوب و پر طرفدار برای مهاجرت ایرانیان تبدیل شده است. یکی از این دلایل هزینه های مناسب زندگی در این کشور می باشد. نزدیکی این کشور به ایران و همچنین تشابه نسبی فرهنگ این دو، از دیگر دلایل محبوبیت ترکیه به حساب می آید. اما این ها تنها دلایل جذابیت این کشور برای ایرانیان و دیگر مهاجران محسوب نمی شود. این کشور از لحاظ جاذبه های طبیعی و فرهنگی نیز بسیار غنی می باشد. به طوری که چندین شهر آن را می توان به عنوان مهم ترین قطب های گردشگری جهان شناخت.

استانبول نیز یکی از شهرهای بسیار زیبا و دیدنی ترکیه به حساب می آید که هم آب و هوای بسیار خوبی دارد و هم دارای میراث فرهنگی و طبیعی فوق العاده ای می باشد. 

بهترین منطقه برای زندگی در استانبول

این شهر دارای محله های بسیار متعددی است که هر کدام از آن ها ویژگی های مخصوص به خود را دارند. بافت سنتی و قدیمی این شهر در کنار بافت مدرن و شیک آن، تنوع و تضاد جالبی به وجود آورده است. 
یکی از نکات جالبی که در مورد استانبول وجود دارد این است که این شهر به دو بخش مختلف آسیایی و اروپایی تقسیم گشته است. 
شبه جزیره شمالی به سمت اروپایی این شهر معروف می باشد که به نوعی از مناطق محبوب این شهر به حساب می آیند. اما بخش آسیایی استانبول در شبه جزیره شرقی قرار گرفته است. این منطقه بیشتر منطقه ای مسکونی می باشد و جاذبه های دیدنی آن نیز کمتر است. به همین خاطر در این منطقه هتل های کمتری هم ساخته شده اند. 
از همین رو در صدد بر آمدیم تا در این مطلب به تعدادی از مناطق مناسب برای زندگی در شهر استانبول را به شما معرفی نماییم تا آشنایی بیشتری برای زندگی در این شهر پیدا کنید. 

شیشلی استانبول

یکی از مناطق اروپایی این شهر، محله شیشلی به شمار می آید که وسعت نسبتا زیادی هم دارد.. این منطقه به عنوان یکی از لوکس ترین و گران ترین مناطق استانبول شناخته می شود که قدمت تاریخی زیادی نیز دارد. بخش عمده ای از جاذبه های تماشایی و مراکز خرید زیبا و معروف استانبول در این منطقه قرار گرفته است. اما با وجود این، شیشلی یکی از مناطق مسکونی شهر محسوب می شود. ساختمان هایی که در اینجا ساخته شده اند بسیار لوکس و شیک هستند و البته قیمت این منازل مسکونی بسیار زیاد می باشد. به طور کلی از آن جایی که این محله یک منطقه اعیان نشین است، هزینه زندگی در آن نیز نسبت به دیگر مناطق شهر بیشتر است. از مزایای این منطقه این است که دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس در این منطقه بسیار راحت می باشد. علاوه بر آن، منطقه شیشلی از ارزش سرمایه گذاری بالایی برخوردار می باشد. 

میدان تکسیم استانبول

میدان تکسیم استانبول یکی از معروف ترین و نام آشناترین مناطق استانبول می باشد که در بخش اروپایی قرار گرفته است. زندگی پر شور و هیجانی در این منطقه بسیار شلوغ جریان دارد. شاید بتوان گفت توریستی ترین منطقه شهر همین میدان تکسیم است که اماکن دیدنی و تفریحی متعددی در آن واقع شده است. اهمیت این منطقه به قدری زیاد است که هر سال جشن ها و مراسم های مهمی همچون جشن سال نو و یا سالگرد استقلال ترکیه در آن برگزار می گردد. 
به طبع قیمت خانه ها و منازل مسکونی در این منطقه بالا می باشد. اما وجود امکانات تفریحی و گردشگری باعث شده تا منطقه تکسیم رشد بسیار خوبی داشته باشد.
این منطقه با وجود اینکه بافتی قدیمی و قدمتی تاریخی دارد، پر است از ساختمان ها و مراکز خرید شیک و مدرن. شما می توانید معماری کاملا متفاوت و متنوعی را در منطقه تکسیم مشاهده کنید. همین موضوع هم جذابیت این میدان و محله های اطراف آن را دو چندان نموده است. 
وجود ایستگاه های مختلف مترو و اتوبوس و تراموا در این منطقه، دسترسی و تردد در آن را راحت تر کرده است. 

  

فاتح استانبول

محله و منطقه فاتح از قدیمی ترین محلات این شهر به حساب می آید که قدمت آن هم به دوران امپراطوری های بیزانس و رم و عثمانی باز می گردد. این منطقه هم در بخش اروپایی شهر و نزدیک تنگه بسفر قرار گرفته است. 
اکثر اداره های مهم دولتی در این خیابان واقع شده است. وجود امکانات رفاهی و مراکز مهم در این منطقه باعث شده تا در چند سال اخیر تعداد زیادی از ایرانیان در آن ساکن شوند. 
بسیاری از جاذبه های معروف گردشگری استانبول در منطقه فاتح قرار گرفته است. معماری بناهایی که در این بخش از شهر ساخته شده است از الگوی یونانی و یهودی تبعیت کرده است. وجود مراکز خرید مختلف و بازارهای هفتگی در این منطقه نیز بر محبوبیت آن می افزاید. 

بشیکتاش استانبول

محله بشیکتاش یکی از محله های منطقه اروپایی این شهر به شمار می رود. وجود جاذبه های فرهنگی و هنری متعدد در این منطقه باعث شده تا آن را به عنوان پایتخت هنر و فرهنگ شهر بشناسند. 
این منطقه به عنوان گران ترین محله در کل استانبول شناخته می شود. دلیل این گرانی نیز امکانات و موقعیت فوق العاده منطقه بشیکتاش می باشد. 
بهترین دانشگاه ها و مراکز آموزشی ترکیه در این منطقه واقع شده است. از مهمترین ویژگی های منطقه بشیکتاش امنیت و رفاه فوق العاده بالای آن می باشد. سیستم حمل و نقل عمومی نیز در این منطقه بسیار قوی عمل می کند. به طوری که شما می توانید از این نقطه شهر به راحتی خود را به دیگر نقاط آن برسانید. 
زندگی شبانه در این منطقه جریان دارد و مردم می توانند در طول ساعات شبانه روز از امکانات تفریحی بشیکتاش استفاده نمایند. اسکله های این منطقه نیز از محبوبیت زیادی نزد گردشگران برخوردار هستند. 

  

کادیکوی استانبول

یکی از محلاتی که در منطقه آسیایی استانبول قرار گرفته است، محله کادیکوی می باشد. این منطقه دارای قدمت زیادی می باشد و سبک های معماری متنوعی در آن به چشم می خورد. جالب است بدانید که متنوع ترین و بزرگ ترین بازار مواد غذایی ترکیه در این منطقه قرار گرفته که بسیار جذاب و تماشایی است. به همین خاطر هم رستوران ها و کافه های بسیار با کیفیتی در این منطقه مشغول به کار هستند. 
این منطقه یکی از قطب های پر رفت و آمد و تجاری در شهر استانبول محسوب می شود. به همین خاطر هم خیلی از افراد، منطقه کادیکوی را برای سرمایه گذاری و حتی زندگی انتخاب می نمایند. وجود چندین موزه و مسجد تاریخی و همچنین هتل ها و مال های لوکس در این منطقه بر جذابیت ان افزوده است. 

بی اوغلو استانبول

از دیگر محله های معروف و زیبای استانبول محله بی اوغلو می باشد.  اصلی ترین خیابان ها و جاذبه های شهر در این محله واقع شده است. سبک معماری جذاب این منطقه باعث شده تا این محله را به عنوان پاریس سرزمین های شرقی بشناسند. 
این منطقه یکی از مناطق بسیار بزرگ شهر به شمار می رود که معروف ترین و جالب ترین خیابان ها و محلات استانبول را در دل خود جای داده است. از مهم ترین خیابان های شناخته شده در این منطقه، میدان تکسیم و خیابان استقلال می باشد. به همین خاطر هم هزینه زندگی در این منطقه وابسته به محله ای است که شما در آن زندگی می کنید. 

 

باکرکوی استانبول

منطقه باکرکوی یکی از مناطق توسعه یافته استانبول است که بافتی مسکونی دارد. معروف ترین مسیر مسابقه اسب سواری کشور ترکیه در این منطقه واقع شده است که خود یکی از جاذبه های باکرکوی به حساب می اید. 
به طور کلی بافت منطقه باکرکوی استانبول، بسیار قدیمی می باشد. اما امروزه این منطقه پیشرفت زیادی داشته است و در بخش ساحلی آن ساختمان های لوکس و مجللی ساخته شده اند. 
هزینه زندگی در باکرکوی نسبت به دیگر مناطق شهر مناسب تر می باشد. اما در عین حال دسترسی به امکانات رفاهی و تفریحی در آن بسیار راحت است.  

اسکودار استانبول

منطقه اسکودار در نزدیکی منطقه بشیکتاش واقع شده است و در کنار خط ساحلی کشیده شده است. این منطقه از معروف ترین و پر طرفدارترین مناطق اسیایی استانبول به حساب می اید. 
دسترسی به این منطقه به قدری راحت است که شما از هر جای شهر خود را می توانید به این محله برسانید. 
عموما هزینه زندگی در استانبول و قیمت خرید و اجاره خانه در مناطق اسیایی شهر استانبول مناسب تر و ارزان تر از مناطق اروپایی می باشد. اما موقعیت خوب منطقه اسکودار باعث شده تا هزینه زندگی در این منطقه نسبت به دیگر مناطق آسیایی بیشتر باشد. 

آتاشهیر استانبول

آتاشهیر را می توان یکی از مناطق حاشیه ای استانبول به حساب آورد که دارای امکانات بسیار خوبی می باشد. از همین رو خیلی از افراد علاقه به سکونت در این منطقه را دارند. 
منطقه آتاشهیر یکی از مناطق آسیایی این شهر است که در آن بناهای بسیار لوکس و تجملاتی زیبایی ساخته شده اند. وجود فضای سبز و پارک های بزرگ و متعدد و همچنین مراکز مهم آموزشی و دولتی زندگی در این منطقه را راحت تر کرده است. میزان شلوغی و ترافیک در این منطقه نسبت به دیگر مناطق شهر کمتر می باشد. 
در طی سال های اخیر ساختمان ها و بناهای مسکونی در این منطقه رشد بسیار زیادی داشته است. 

 

مزایا زندگی در ترکیه

در طی سال های اخیر کشور ترکیه و به ویژه شهر استانبول به مرکز مهمی برای مهاجران سر تا سر دنیا تبدیل گشته است. مهاجرت و زندگی در این کشور مزیت های مختلفی دارد. 
یکی از مزیت های فوق العاده جذاب این کشور، آب و هوای فوق العاده و مناظر و جاذبه های طبیعی آن به حساب می آید. 
شرایط اخذ اقامت در این کشور برای ایرانیان نسبت به دیگر کشورها بسیار راحت تر می باشد. دریافت ویزای شنگن و مهاجرت از کشور ترکیه آسان تر از کشور ایران است. زندگی در این کشور این امکان را به افراد می دهد که بتوانند حساب های بین المللی برای خود باز نمایند. 

معایب زندگی در ترکیه

با وجود اینکه زندگی در ترکیه و استانبول مزایای بسیار زیادی دارد، اما معایبی نیز به همراه دارد. باید بدانید که نرخ مالیات در این کشور بسیار بالا است که این موضوع برای برخی از افراد مشکل آفرین است. 
هزینه بنزین در کشور ترکیه بسیار زیاد است. به همین خاطر اگر بخواهید زندگی اقتصادی تری در این کشور داشته باشید، باید بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.
به طور کلی امنیت کشور ترکیه و به ویژه استانبول نسبتا خوب می باشد. اما در برخی از مناطق شهر امنیت کمتری برقرار است و امکان دزدی در آن بیشتر است. بنابراین بهتر است تمامی محلات شهر را به خوبی بشناسید و در مورد برخی از آنها احتیاط عمل بیشتری داشته باشید. 
هجوم مهاجران و گردشگران متعدد به کشور ترکیه باعث شده تا شلوغی و ترافیک خیابان های آن روز به روز بیشتر گردد. 

نکات مهم برای زندگی 

استانبول یکی از شهر های پر جمعیت و شلوغ ترکیه است که ترافیک بسیار زیادی هم دارد. بنابراین بهتر است که محل سکونت خود را نزدیک به محل کارتان انتخاب کنید. بهترین و مناسب ترین وسیله برای جا به جایی در شهر، وسایل حمل و نقل عمومی می باشد. 
شبکه خدمات حمل و نقل شهری و بین شهری استانبول بسیار گسترده و جامع می باشد. خرید کارت اعتباری برای استفاده از تمامی این وسایل نقلیه گزینه بسیار مناسبی محسوب می شود. 
یکی از اصلی ترین دغدغه های افراد برای مهاجرت و زندگی در این شهر، هزینه های زندگی می باشد. در واقع هزینه زندگی هر شخص وابسته به سبک زندگی ای که دارد متفاوت می باشد. اما باید گفت که بالاترین هزینه های زندگی در ترکیه مربوط به اجاره خانه و هزینه آب و برق می شود. اما هزینه تلفن، ماهواره های خانگی و اینترنت در این شهر بسیار کم است. 
در این مقاله سعی کردیم تا به طور مختصر به معرفی بهترین مناطق استانبول بپردازیم و نکات قوت و ضعف زندگی در این شهر را بررسی کنیم. تا به این ترتیب شما بتوانید راحت تر در مورد مهاجرت و زندگی خود در کشور ترکیه تصمیم بگیرید. 

 

 

 

۱۷۲۴ ۱۴۰۱/۱۰/۱۸ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading