تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
سفری به شهر استانبول

سفری به شهر استانبول

۱۳۹۶/۰۲/۰۶
هرکس در برنامه سفرهای خارجی خود تتور استانبول را قرار خواهد داد چرا که فرصت بازدید از شهر اروپایی- آسیایی مدرن را از دست نخواهد داشت. می توانید از سایت توریابی با قیمت مناسب انتخاب کنید و آماده سفری خاطره انگیز به استانبول شوید.

چمدان باید بست....
همه ما منتظر روزی هستیم که فارغ از مسائل همیشگی زندگی مان راهی سفر شویم و شاید فردایی که منتظرش هستیم فرصت مناسبی نباشد، پس بهتره همین امروز از تجربه های جدید لذت ببرید! اگر شما هم موافق هستید که همیشه وقت طلاست، معطل نکنید و انتخاب تور استانبول سفر لذت بخشی را با دوستان یا اعضای خانواده خود آغاز کنید.

چرا تور استانبول ؟

استانبول شهری میان آسیا و اروپا که نقطه‌ ی پیوند شرق و غرب و می باشد؛ شهری که پر از دیدنی‌ها و خوشی‌های رنگارنگ است. از قصرها و مسجدهای عثمانی گرفته تا کلیساهای رومی و حمام‌های تاریخی دیدن کنید. سپس برای بازارگردی یکی از مراکز خرید و پاساژ های متنوع و شلوغ استانبول را برای خرید سوغاتی انتخاب کنید. در انتها اگر تصمیم گرفتید نفسی تازه کنید می توانید از کافی شاپ های زیبا استانبول یک فنجان قهوه ترک و یا چایی ترکی سفارش دهید تا خستگی راه را از تن به در کنید. اگر اهل خیابان‌گردی هستید، محله‌های تاریخی استانبول مانند اورتاکوی و محله‌های بشیکتاش بهترین مکان برای کشف گوشه‌کنار شهر، فرهنگ و زندگی مردمان ترک می باشد. بدین ترتیب می توانید لحظات منحصربه ‌فردی و ماندگاری را در تور استانبول تجربه‌ ‌کنید.

بهترین زمان سفر به استانبول

 

تور استانبول

 

بهترین زمان سفر به استانبول بین ماه های می و سپتامبر( اردیبهشت تا شهریور) می باشد، البته در نظر داشته باشید که بیشترین سفرها مربوط به همین ماه هاست و به تبع آن قیمت‌ها (خصوصا هزینه‌های اقامتی) هم بالاتر است. درسایر ماه ها که هوا سردتر است می توانید تور ارزان‌ قیمت استانبول را خریداری کنید. پس اگر شلوغی را دوست ندارید و دنبال قیمت‌های منطقی‌تر هستید بهتر است در پاییز از شهر زیبای استانبول بازدید کنید.

 دیدنی های استانبول

مسجد ایاصوفیه

 

مناطق دیدنی استانبول

کلیسای زیبای ایاصوفیه، با ارزش تری جاذبه گردشگری باقی مانده از دوره بیزانس و از دیدنی های استانبول محسوب می شود. مسجد ایاصوفیه به گونه ای طراحی شده است که درنظر بیننده در فضا معلق می آید و نماد بهشت محسوب می شود. از آثار هنری برجسته این مسجد میتوان به موزاییک های بیزانسی و سپرهای عظیم دایره ای شکل عثمانی که بر روی آنها آیات قرآنی نوشته شده اشاره کرد.

مسجد سلطان احمد


مسجد سلطان احمد
یا مسجد آبی تبدیل به یکی محبوب تربن جاذبه های توریستی در استانبول است. این مسجد طی سال های ۱۶۰۹ تا ۱۶۱۹ به دستور سلطان احمد اول بنا شد و به همین دلیل پس از مرگ وی مسجد را مسجد سلطان احمد نامیدند. همچنین بخاطر وجود کاشی های آبی دیوار های داخلی لقب "مسجد آبی" را به خود اختصاص داده است.

کاخ توپکاپی

 

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی در سال 1453 توسط سلطان محمد فاتح ساخته شده است. امروز کاخ توپکاپی به موزه تبدیل شده‌است و از جذاب‌ترین جاذبه‌های توریستی ترکیه محسوب می شود. در این موزه آثار ارزشمند متعلق به کاخ های سلطنتی از جمله تخت نادرشاه و تابلوهای نفیس نقاشی و جواهرات و مینیاتورهای ارزشمند از جمله شاهنامه فردوسی وجود دارد.

کاخ دولما باغچه

 

کاخ دولما باغچه

کاخ دولما باغچه که در زبان ترکی به "سرای دولما باغچه" شهرت دارد یکی از دیدنی های شهر استانبول است. یکی از زیبایی های خیره کننده کاخ دولما باغچه وجود سالنی بزرگ است. این سالن که بیش از 50 ستون دارد دارای چلچراغی است که در حدود 5.5 تن وزن دارد و در حدود 750 لامپ در آن کارگذاری شده است. این چلچراغ توسط ملکه ویکتوریا به ترکیه اهدا شده است.

حمام ترکی


حمام ترکی -Turkish Bath- از شهرت بسیاری در میان مردم محلی و گردشگران برخوردار است. قدمت حمام ترکی در این کشور به سال های بسیار دور باز می گردد. هم اکنون مجموعا ۲۰ حمام تاریخی در کشور ترکیه باقی مانده است که از میان آنها حمام چمبرلیتاش ، وزیرهان جادسی (در جاده وزیر خان) ، حمام جاعال اوغلو در خیابان یرباتان در مسیر آنکارا ، حمام هاسکی سلطان در پارک سلطان احمد از معروف ترین حمام های تاریخی ترکیه هستند.

خرید در استانبول

استانبول همیشه در لیست پر‌طرفدار‌ترین مقاصد خرید دنیا‌ قرار دارد. از یک طرف بازار‌های سنتی و از طرف دیگر مراکز خرید استانبول با دنیای مدرن شان که "بهشت عاشقان مد و لباس" است. از فرش‌ها و قالی‌های ترک گرفته تا زیور‌آلات، ظروف مسی و برنجی، قوری، قهوه‌جوش، قلیان و صد البته شیرینی‌های وسوسه‌انگیز ترکی مانند "باقلوا ترکی" که طرف داران خاص خود را دارد. از مهمترین مراکز خرید در استانبول می توان به جواهیر، فروم و کانیون اشاره کرد. اما خرید در استانبول به اینجا ختم نمی شود. اگر علاقه به خرید دارید خیابان استقلال را در اولویت تور ترکیه قرار دهید. خیابان استقلال استانبول هم در لیست دیدنی‌های ترکیه قرار دارد و هم بهترین جا برای خرید، پیاده‌روی، گردش و تفریح می باشد.

بازار بزرگ استانبول

 

بازار بزرگ استانبول

 

بازار بزرگ استانبول- Grand Bazaar- بازار بزرگ استانبول که بازاری سرپوشیده است به زبان ترکی کاپالی چارشی (به معنای بازار سرپوشیده) نامیده می‌شود. گرند بازار استانبول در قرن 15 میلادی (سال 1461) به دستور سلطان محمد ساخته شده است. در این بازار بیش از50 راسته وجود دارد که شامل طلا و جواهر، منسوجات، سفال، لعاب کاشی، برنز، چرم و فرش می‌شود.

حال که با شهر زیبای استانبول آشنا شده اید می توانید تور استانبول را با قیمت مناسب و در سایت توریابی انتخاب کنید و چمدان های خود را آماده سفری خاطره انگیز به شهر اروپایی آسیایی و پر از جنب و جوش یعنی استانبول کنید.
۲۵۹۲ ۱۳۹۶/۰۲/۰۶ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading