تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
سواحل ترکیه

سواحل ترکیه

ترکیه همواره جز مقاصد گردشگری جذاب بخصوص برای ایرانی ها، آلمانی ها و روس ها بوده است که سواحل متعددی برای گردشگران دارد. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید با ما همراه باشید تا سواحل برتر در حوزه گردشگری ترکیه را معرفی کنیم.

ساحل پاتارا، بزرگترین ساحل ترکیه

بی تردید این ساحل را می توان طولانی ترین و زیبا ترین ساحل کشور ترکیه دانست. ساحلی که میزبان شهر تاریخی و رومی پاتارا و ویرانه ای لیکیه می باشد. جالب است بدانید که ساحل پاتارا به عنوان زادگاه بابانوئل یا همان سنت نیکلاس شناخته شده است. البته نام پاتارا منسوب به پاتاروس پسر آپولو از نام های قدیم یونانی- رومی گرفته شده است. این ساحل زیبا در ساحل مدیترانه ای ترکیه قرار دارد.

جزیره بدروم

نام بدروم برای هر گردشگری آشناست. اگر دوست دارید از عجایب هفت گانه جهان را ببینید بی تردید تور بدروم را انتخاب کنید. جزیره ای با انواع تفریحات آبی و ساحلی و آثار باستانی همچون قلعه بدروم، آرامگاه ماسولوس هالی کارناسوس، تئاتر باستانی و سایر جاذبه های گردشگری که می تواند هر نوع علاقه مندی را به خود جلب کند.
اگر علاقمند به بازار و خرید هستید به شما پیشنهاد می کنیم علاوه بر تفریحات آبی و ساحلی در تور ترکیه به بازار روز بدروم هم سری بزنید. بازرای که در آن روستاییان و مردم محلی تولیدات خود را به فروش می گذارند.

ساحل الودنیز

الودنیز Ölüdeniz یا دریای مرده، در سوحل مدیترانه ای ترکیه با صخره ای زیبا و درختان بی نظیر چشم هر بیننده ای به به خود خیره می کند به همین جهت این جزیره جزء انتخاب عکاسانی است که می خواهند از سواحل مدیترانه عکس بگیرند. از جاذبه های این جزیره زیبا می توان به دره پروانه و دهکده توریستی معروف آن اشاره کرد. اگر اهل هیجان و استفاده از پاراگلایدر هستید در تور ترکیه به ساحل الودنیز سر بزنید. از کوه بابا در این جزیره می توانید بر فراز دهانه یک خیلج زیبا پاراگلایدر انجام دهید.

ساحل کالکان ترکیه

جزیره کالکان (Kalkan) تا سال 1920 به عنوان یک جزیره ماهی گیری یونانی شناخته شده بود اما در حدود سال 1980 به مکانی برای علاقه مندان به هنر و هنرمندان ترکیه مبدل شد. این جزیره زیبا از نمایی دور تر به گونه ای بنظر میرسد که بر سطح دریا شناور است. جالب است که بدانید علاوه بر مردم محلی کالکان گردشگران نیز در حفظ چهره تاریخی و طبیعی شهر تلاش بسیاری انجام می دهند؛ به گونه ی که سبک کالکان در بین معماری شهری شهرت خاص خود را دارد. انواع تفریحات آبی، بازدید از ساحل فیروزه ای و انواع ورزش های طبیعت گردی و کوه نوردی از جاذبه ها گردشگری این ساحل زیبا می باشد.

سواحل آنتالیا

بی شک نام آشنا ترین ساحل در تور های ترکیه شهر آنتالیا می باشد. شهری برای علاقه مندان به ساحل، ورزش های آبی و تفریحات شبانه متنوع.
یکی دیگر از دلایل شهرت آنتالیا جشنواره و فستیوال فیلم و پیانو آن می باشد. اگر تمایل دارید در تور آنتالیا چشم انداز بی نظیری از کوه توروس تا ساحل دریای مدیترانه در زیر پای خود احساس کنید از تلکابین مشهور این شهر دیدن کنید.

 

ساحل سیده

ساحل Side یا (See-day) در نزدیکی آنتالیا قرار دارد. پس اگر تور آنتالیا برای سفر انتخاب کردید حتما به ساحل سیده ترکیه سر بزنید . شهر ساحلی مملو از رستوران ها، هتل ها و مراکز خرید مدرن که در طی شبانه روز آماده ارائه خدمت به گردشگران می باشند. شاید بتوان یکی از وجوه تفاوت ساحل سیده با دیگر سواحل ترکیه را سازمان یافته بودن تفریجات و امکانات آن دانست. ساحل لارا یکی از زیبا ترین قسمت های این جزیره می باشد که در بین ایرانیان شهرت خاص خود را دارد. از دیگر جاذبه های گردشگری سیده می توان به انواع فعالیت های کوهنوردی و طبیعت گردی در پارک های طبیعی و بازدید از آثار باستانی همچون تئاتر باستانی یا کلوزئوم که از جمله یادگاری های باقی مانده از رومیان باستان می باشد؛ اشاره کرد.

ساحل آنالیا

با شنیدن نام آنالیا (Alanya) کلکسیونی از انواع جاذبه های گردشگری و از همه مهم تر حمام ترکی و ماساژ معروف آن به ذهن گردشگران خطور می کند. کوه توروس، غار داملاتاش، برج قرمز که نماد آنالیا می باشد از دیگر جاذبه های گرشگری این جزیره و شهر زیبای ترکیه می باشد. شهری که سالها نقش دژ و بندرگاه مهم رومیان باستان را ایفا کرده است.

ساحل آلاکاتی

ساحل آلاکاتی (Alaçati) در نزدیکی ازمیر قرار دارد. به دلیل دهکده یونانی و معماری قدیمی آن مشهور است. خانه های با همان سبک و سیاق قدیمی که به بهترین شیوه بازسازی شده اند به گونه ای که با قدم زدن در کوچه های این شهر زیبا در گذر تاریخ قدم بردارید. از جاذبه های گردشگری آلاکاتی محلی برای انواع تفریحات آبی و دریایی، اسکی و لذت بردن از غذاهای بسیار خوشمزه با شیوه طبخ حرفه ای برای علاقه مندان به انواع غذاها می باشد.

 

ساحل دالیان

شهر کوچک دالیان (Dalyan) که در زبان ترکی به معنای بند ماهیگیری می باشد در نزدیکی جزیره مارماریس قرار دارد. از دلایل شهرت این شهر کوچک مارماریس می توان به مقبره های سنگی متعلق به هزاره چهارم قبل از میلاد، حمام گل و ساحل لاک پشتی اشاره کرد که طرح های حفاظتی برای این گونه های جانوری این ساحل از جمله انواع پرندگان و ماهی در نظر گرفته شده است.



از جمله نقاط دیدنی و گردشگری در تور آنتالیا ساحل و دهکده سیرالی می باشد. ساحل آفتابی این دهکده، دریچه های گاز دائمی و تفریحات آبی اشاره کرد. علاوه بر از راه لیسیان به پارک ملی الیمپوس وارد شد و از این پارک ملی زیبا بازدید کرد.

این بود خلاصه ای از مهمترین جاذبه های ساحلی ترکیه، امیدواریم در سفر خود از اطلاعات بیشترین بهره را ببرید

۲۵۴۴ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading