تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
فستیوال های تایلند

فستیوال های تایلند

تایلند سرزمین عجایب است و سالانه گردشگران بسیاری از سراسر دنیا به این کشور سفر می‌کنند. به‌خصوص تورهای پاتایا و تورهای بانکوک بیشتر مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرند. جشن‌ها و فستیوال‌های تایلند مهمترین دلیل برای شرکت در تور تایلند، تور پاتایا و تور بانکوک هستند. در ادامه به معرفی برخی از جشن و فستیوال های معروف تایلند می‌پردازیم.

فستیوال لانترن یا بالن آرزوها در تایلند

از میان جشن و فستیوال های معروف تایلند فستیوال لانترن Lantern festival YiPeng از اصالت بیشتری برخوردار است. این جشن در ماه نوامبر و کنار رود پنگ برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان در این جشن بالن‌های رنگی خود را در آسمان رها می‌کنند. به‌علاوه قایق‌های کاغذی در رودخانه رها می‌شوند و چهره‌ی جالبی به شهرها می‌بخشند. مراسم آتش بازی و رژه و مناسک مذهبی نیز بخشی دیگر از فستیوال لانترن است.
/tours/تور-تایلند/تور-بانکوک/

فستیوال آب سونگران تایلند

جشنواره آب سونگران Songkran یکی از فستیوال‌ های معروف تایلند است که برای 3 روز و با شکوه و هیجان هرچه تمامتر برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان با تفنگ‌های آبی یا بطری یا هر وسیله مناسب دیگری، یکدیگر را خیس می‌کنند.
فیل‌های رنگ‌آمیزی شده نیز در این فستیوال حضور دارند که بر روی شرکت‌کنندگان آب می‌پاشند. برای شرکت در این جشن می‌توانید تور تایلند را برای روزهای 13 تا 15 آوریل (24 تا 26 فروردین ماه) تهیه کنید.
فستیوال آب سونگران  تایلند

فستیوال بوفالوسواری تایلند

بوفالوسواری Wing Kwai festival از دیگر جشن و فستیوال های معروف تایلند است. این جشن در قالب مسابقه، اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر (آبان ماه) و گاهی در آوریل (فروردین‌ماه) برگزار می‌شود.
میدان مسابقه روبه‌روی سالن شهرداری Chonburi است. رسیدن به شهر Chonburi برای گردشگران تور پاتایا یا تور بانکوک راحت‌تر می باشد و تنها به یک سفر 1 ساعته نیاز دارند.
فستیوال بوفالوسواری تایلند

فستیوال موسیقی و هنر واندرفروت تایلند

تایلند بنیانگذار فستیوال‌های هنر و موسیقی جهان است. فستیوال موسیقی و هنر واندرفروت Wonderfruit Festival در ماه دسامبر (آذر ماه) و نزدیک پاتایا برگزار می‌شود. تور بانکوک و ارزان‌ترین و بهترین تور پاتایا به‌منظور شرکت در این فستیوال برنامه ریزی می‌شوند. در این جشن، علاوه بر حضور بهترین موزیسین‌ها و آشپزهای تایلند، امکان همراه‌شدن شرکت‌کنندگان با بهترین مربیان یوگا و مدیتیشن نیز وجود دارد.
فستیوال موسیقی و هنر واندرفروت تایلند

فستیوال ارواح تایلند

فستیوال گوست یا روح phi Ta Ta Khon از سری جشن و فستیوال های معروف تایلند و یک فستیوال 3 روزه است. افراد از ماسک‌هایی با رنگ‌های تند و زیورآلات خاص استفاده می‌کنند و به جشن و پایکوپی می‌پردازند. جشن ارواح یک جشن قمری است، بنابراین، هر سال در یک روز متفاوت برگزار می‌شود. با تور بانکوک راحت‌تر می‌توانید خود را به محل برگزاری این جشن برسانید.
فستیوال ارواح  تایلند

فستیوال شمع کورات تایلند

فستیوال شمع Korat Candle Festival در شهر ای‌سان برپا می‌شود، در واقع یک مراسم مذهبی و بودایی است و از جشن و فستیوال های معروف تایلند به‌شمار می‌آید. در این فستیوال مجسمه‌های عظیم‌الجثه مومی، ساخته‌شده توسط هنرمندان بین‌المللی همراه با کارناوال به حرکت درمی‌آیند.
فستیوال شمع کورات تایلند

فستیوال راکت تایلند

جشن راکت Boon Bang fai در منطقه شمال شرقی تایلند برگزار می‌شود. کشاورزان قبل از شروع فصل کاشت در شهر ای‌سان جمع می‌شوند؛ راکت به هوا می‌فرستند و از خداوند طلب باران و بار دادن محصول برنج می‌کنند. این جشن با حضور گردشگران تور تایلند و رقص، موسیقی زنده و نوشیدنی برنج همراه است.
فستیوال راکت  تایلند

فستیوال گیاهخواری تایلند

این فستیوال در ماه اکتبر (مهر ماه) و در معابد چینی پوکت برگزار می‌شود. معبد اصلی نیز زیارتگاه جوئی‌توئی می‌باشد. فستیوال گیاهخواری نزد گردشگران تور تایلند به‌عنوان یکی از فستیوال های معروف تایلند شناخته شده است. شرکت‌کنندگان در این فستیوال چاقو، سیخ، نیزه و یا اشیای تیزی را در صورت و بدن خود فرو می‌کنند تا خدایان چینی به پاداش این ریاضت، اتفاقات بد را از آنها دور کنند!
فستیوال گیاهخواری تایلند

فستیوال سال نوی چینی ها در تایلند

محله چینی‌ها در بانکوک مکان برگزاری جشن بزرگ سال نوی چینی است. حضور پرتعداد چینی‌های شاد و پرشور در خیابان‌های بانکوک و رقص اژدها و آتش‌بازی بخشی از مراسم این فستیوال پرشکوه است که با شرکت در تور بانکوک می‌توانید آن را تجربه کنید.
فستیوال سال نوی چینی ها در تایلند

فستیوال بزرگداشت چولالونگ کورن تایلند

«چولالونگ کورن» پادشاه تایلند بود که از دل مردم برخاسته و مقابل انگلستان، پرتغال و فرانسه ایستادگی کرد و استقلال تایلند را حفظ کرد. او در سال 1910 از دنیا رفت، اما برای همیشه محبوب تایلندی‌ها باقی‌ماند. به همین دلیل هر سال فستیوال با شکوهی در 23 اکتبر (اول آبان) برای بزرگداشت او برگزار می‌شود که چولالونگ گورن Chulalongkorn نام دارد.
فستیوال بزرگداشت چولالونگ کورن  تایلند

گردهمایی فیل‌ها در سورین تایلند

در میان جشن های معروف تایلند گردهمایی فیل‌ها Surin Elephant Round-Up از محبوبیت بالایی برخودار است. در آخرین هفته ماه نوامبر (اوایل آذرماه)، فیل‌ها در کاروان بزرگی به حرکت درمی‌آیند و با جشن و موسیقی روز به پایان می‌رسد.
فستیوال بزرگداشت چولالونگ کورن  تایلند

فستیوال گل چیانگ مای تایلند

این فستیوال در ماه فوریه (بهمن و اسفند) برگزار می‌شود و در آن مجسمه‌های متنوعی ساخته و با گل پوشانده می‌شوند و در مسیر کارناوال به حرکت درمی‌آیند.
فستیوال گل چیانگ مای تایلند

فستیوال های سال نو تایلند

تایلندی‌ها 3 سال نو را جشن می‌گیرند: سال نو میلادی، سال نو چینی و سال نو تایلندی. در هر3 مورد فستیوال‌های بزرگ و باشکوهی برگزار می‌شود.
سه فستیوال سال نو تایلند

فستیوال ولنتاین تایلند

تور بانکوک بهترین گزینه برای فستیوال ولنتاین است. خیابان ترایموتی مقدس در بانکوک، میزبان بومیان و گردشگران بسیاری است که برای عشق و موفقیت یکدیگر دعا می‌کنند و گل‌هایی را برای برآورده شدن آروزهایشان در این محل می‌گذارند.
فستیوال ولنتاین تایلند

سایر فستیوالهای تایلند

در کشور تایلند صدها جشنواره و فستیوال گوناگون وجود دارد که مهمترین آنها را به شما عزیزان معرفی کردیم و حالا به صورت خلاصه به معرفی برخی دیگر از آنها خواهیم پرداخت:
روز ملی ماخا بوچا تایلند: این فستیوال در ماه مارس یا فوریه (اسفند/فروردین) برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان همراه با روشن کردن فانوس «wian tian» به دعا می‌پردازند.
فستیوال موی‌تای تایلند: هفدهم مارس (26 اسفند) روز بزرگداشت بوکسر و قهرمان ملی تایلند، «موی‌تای» است که در استادیوم‌ها جشن‌های ویژه برگزار می‌شود.
فستیوال چتر تایلند: از میان فستیوال های تایلند، فستیوال چتر در روز نخست ژانویه، با ساخت چترهای کاغذی نقاشی‌شده و نمایشگاه‌های صنایع دستی و مسابقات هنری مورد استقبال همگان به ویژه توریستها قرار می‌گیرد.
فستیوال پرنده‌های حصیری تایلند: این فستیوال در فوریه (بهمن) برگزار می‌شود و پرنده‌های حصیری با اشکال مختلف به هوا درمی‌آیند.
فستیوال بادکنک‌ها: فستیوال بادکنک‌ها همراه با فستیوال کائوپنکون با نمایش 13 داستان بودایی، در شهر بانکوک و لوی‌ات برگزار می‌شوند.
فستیوال روز مادر: این فستیوال در 12 اوت (21 مرداد) سالگرد تولد ملکه برگزار می‌گردد. در این روز، جشن‌های باشکوه و رنگارنگی در سراسر تایلند برپاست!
سایر فستیوالهای تایلند
انتخاب بهترین تور پاتایا یا بانکوک و یا تایلند، امکان حضور در اکثر این جشن و فستیوال های معروف را برای گردشگران امکانپذیر می‌کند.

۱۷۵۲ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading