تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
محبوبترین تفریحات کوالالامپور

محبوبترین تفریحات کوالالامپور

۱۳۹۶/۰۸/۲۴
شهر کوالالامپور پایتخت زیبای مالزی است. تفریحات مدرن و تاریخی در این شهر در کنار هم قرار گرفته اند و گردشگران را به سوی خود جلب می کنند. حتی پیاده روی در خیابانهای کوالالامپور هم آرام بخش و خوشایند است. بازدید کنندگان علاقه مند به تاریخ باشند یا هنر و یا فرهنگ، یا تفریحات هیجانی، یا خرید کردن و یا حتی فقط اهل خوردن غذاهای محلی و خیابانی باشند، کوالالامپور برایش جذاب خواهد بود. در این مقاله به معرفی محبوبترین تفریحات کوالالامپور در تور مالزی می پردازیم.

دیدنیهای مهم کوالالامپور و مالزی


کوالالامپور

آرامش در مسجد آبی کوالالامپور

این مسجد از بزرگترین مساجد جنوب شرقی آسیا است. گنبدهای آبی رنگ این مسجد جلوه ای روحانی و آرامبخش به آن داده اند. مسجد آبی بسیار با شکوه است و چهار مناره دارد که ارتفاع آنها به 140 متر می رسد. 24 هزار نمازگزار می تواندد به صورت همزمان در آن حضور داشته باشند. گردشگرانی که به کوالالامپور می آیند با هر دین و مذهبی که باشند از این مسجد دیدن می کنند. و تجربه حس روحانی مسجد برایشان لذت بخش است.

 

مسجد آبی کوالالامپور

بازدید از برج های پتروناس

معمولا اولین مکانی که گردشگران به بازدید برای بازدید به آنجا می روند، دو برج بلند دوقلوی هشتاد و هشت طبقه ای پتروناس است. از بالای این برج ها دور نمای زیبایی از شهر دیده می شود و بسیاری با همین پشت صحنه عکسی سلفی می اندازند. وجود یک مرکز خرید بزرگ که در طبقه همکف این دو برج قرار دارد بر جذابیت آن می افزاید همچنین تماشای این ساختمان های فولادی-شیشه ای حتی از فضای زیبای بیرون و پایین برج ها نیز انسان را تحت تاثیر قرار می دهد. برخی از گردشگران علاقه به عبور از پل شیشه ای که مرتفع ترین دو طبقه جهان است، آنها را به سمت برج های پتروناس می کشاند.

 

برج پتروناس

لذت تماشای زیر آب در آکواریوم KLCC

در نزدیکی برج های دوقلوی پتروناس، در فضای 5570 متر مربعی آکواریوم KLCC واقع شده است که در آن انواع موجودات دریایی از سراسر دنیا نگهداری می شوند. طراحی داخلی این آکواریوم به گونه ای است که قدم زدن و گردش در آن گذر زمان را از یاد بازدید کنندگان می برد و هر لحظه چیزهای جالبی را می بیند. بهترین قسمت آکواریوم تونل شفاف آن است که 90 متر طول دارد و گردشگران با قدم زدن در آن می توانند کوسه ها و لاک پشت های غول پیکر را تماشا کنند.

 

اکواریوم klcc

خیابان جالان آلور (Jalan Alor) مخصوص شکمو ها

ساعت که به پنج عصر نزدیک می شود رستورانهای کنار خیابانی کار خود را شروع می کنند. گردشگران، خوب می دانند که بهترین و لذیذترین غذاهای مالزیایی، تایلندی و چینی را می توانند با قیمتی مناسب تر و کیفیت برابر با رستورانهای بزرگ در این خیابان پیدا می شود. در بیرون از هر کدام از رستورانهای خیابانی میز و صندلی هایی برای مشتریان در نظر گرفته شده است.

 

خیابان جالان آلور

غارهای باتو (Batu Caves)

باتو در واقع شامل مجموعه ای از غارها است و پر از زیارتگاه ها و معابد هندی. گردشگران برای پیاده روی از مسیر 272 قدمی این تپه ی بزرگ که جنس آهکی دارد باید حدود نیمی از روز خود را اختصاص دهند. حضور میمون ها به صورت آزاد در این مکان ها و حتی در بین گردشگران ممکن است موجب ناراحتی برخی از گردشگران شود. مخصوصا که آنها سابقه زیادی در دزدیدن غذا، خوراکی و نوشابه و حتی گوشی و دوربین های گران قیمت عکاسی را دارند. .

 

غار باتو

بریک فیلدز (Brickfields)، هندی کوچک در مالزی


در بخشی از کوالالامپور که در نزدیکی ایستگاه مرکزی ال آر تی (LRT) قرار دارد، همه چیز شبیه هندوستان است. رنگهای شاد هندی، خیابانهای پر جنب و جوش، موسیقی هندی، مغازه هایی که ساری های زیبا می فروشند و ادویه های تند و خوش بوی هندی تمام فضا را پر کرده است. گردشگران مالزی با تفریح در بریک فیلدز احساس می کنند به کشوری دیگر آمده اند و برای تکمیل لذت خود در غذایی هندی در رستورانهای این محله میل می کنند.

 


بریک فیلدز


خیابان پتالینگ (Petaling Street) و اجناس ارزان قیمت


بهترین محل برای چانه زدن و پایین آوردن قیمت همین جا است. این خیابان در مرکز محله چینی ها قرار گرفته است و سایه بان سبزی سقف آن شده است. در دو طرف خیابان پنالینگ کیوسک ها و دکه های زیادی هستند که به راحتی می توان همه چیز از جمله لباس، کیف، کفش، وسایل تزئینی، زیور آلات، وسایل الکترونیکی و حتی اسباب بازی را خرید. انواع غذاهای رستوران های خیابانی هم در این خیابان طولانی فعالیت می کنند.

خیابان پتالینگ

تماشای باغ پرندگان

برخی گردشگران علاقه زیادی به حیوانات و تماشای مکان زندگی آنها دارند. باغ پرندگان کوالالامپور بزرگترین باغ پرندگان جهان است و چون سقف توری بلندی دارد پرندگان به راحتی در آن پرواز می کنند. بیش از 3000 نوع مختلف پرنده نگهداری می شود. بیشتر پرندگان محیط و قفس خاصی ندارد و به صورت آزاد و رها در این پارک زندگی می کنند. زیباترین نوع پرندگان، پرندگان استوایی هستند که با رنگهای شاد و تندی که دارند جلوه های زیبایی را پدید می آورند.

 

گردش در اکو پارک کوالالامپور

دوستداران طبیعت لذت پیاده روی در اکو پارک کوالالامپور را به هیچ قیمتی از دست نمی دهند. نام قبلی این پارک بوکیت (Bukit) بوده است و یکی از قدیمی ترین جنگهای مالزی می باشد که حفاظت شده است. در این پارک چندین مسیر پیاده روی زیبا وجود دارد ولی محبوبترین آنها مسیر کانوپی (Canoppy) است که از سطح جنگل 200 متر بالاتر است.

 

باغ پرندگان کوالالامپور

خرید از بازار مرکزی سنگاپور

مرکز خرید در سال 1888 بنا نهاده شده است و در ابتدا همانند بازارهای میوه فروشی بوده است و در کنار خود چند غرفه صنایع دستی داشته است که با استقبال مواجه شده است و بر اثر گذشت زمان بیشترین فعالت آن در زمینه صنایع دستی شده است. ساختمان این بازار طراحی زیبایی دارد و شامل بیش از 350 مغازه است. در بازار مرکزی بیشتر، صنایع دستی زیبای مالزی با رنگهای شاد در این بازار با تنوع بالا و قیمت مناسب عرضه می شود و در غرفه هایی آثار هنری و لوازم دکوری منزل و لوازم جانبی فروخته می شود. قسمتی از بازار هم غذاهای محلی ارائه می دهند.



۱۲۷۵ ۱۳۹۶/۰۸/۲۴ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading