تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
نمایشگاه گوانجو چین

نمایشگاه گوانجو چین

۱۳۹۶/۰۷/۲۲

نمایشگاه گوانجو چین (China (Guangzhou) Import and Export Fair) بیانگر حضور پر قدرت چین در جامعه جهانی است و راهی بسیار عالی برای شرکتهای چینی جهت اتصال به بازارهای جهانی است. درواقع این نمایشگاه توانمندی های تولیدات چین در صادرات و واردات را به نمایش می گذارد. نمایشگاه گوانجو از نظر تعداد شرکت کننده گان و حجم معاملات تجاری و گستردگی رتبه ی اول را در چین دارد، پیشینه ی برگزاری آن نیز بسیار طولانی است. هر سال در فصل بهار و پاییز نمایشگاه گوانجو که قدیمی ترین و بهترین نمایشگاه چین است به مدت پنج روز در 3 فاز، در مجموعه Pazhou (مرکز بین المللی گردهمایی و نمایشگاهی گوانجو) برگزار می شود. برگزاری چنین نمایشگاهی عظیم بیانگر این است که چگونه چین توانسته ایت درهای تجاری کشورش را به روی تمام دنیا باز کند و صادرات خود را به سایر کشورها افزایش دهد. عالی ترین راه برای شرکت های چینی جهت ورود به بازارهای بین المللی شرکت در این نمایشگاه است.


نمایشگاه گوانجو چین

در حقیقت توسعه تجارت چین در این 50 سال اخیر بر روی معماملاتی که در نمایشگاه کانتون برگزار می شده، صورت گرفته است. از ابتدای برگزاری اولین نمایشگاه گوانجو تا کنون 30 رئیس جمهور و 84 معاون رئیس جمهور از 78 کشور دنیا از آن دیدن کرده اند. این نمایشگاه تاثیر بسیار مثبتی بر روی اتصال چین و سایر کشورها داشته است. از تمام جهان خریداران به این نمایشگاه می آیند تا شرکتها و کارخانه های تامین کننده را پیدا کنند و با آخرین محصولات تولید شده در چین آشنا شوند. نمایشگاه گوانجو همچنین میزبان بنگاه های علمی تحقیقاتی، شرکتهای تجاری، سرمایه گذاری و شرکتهای خصوصی و کارخانه های بزرگ است. این شرکتها با هدف معرفی جدیدترین و پیشرفته ترین محصولاتشان و افزایش تجارت خود در سطح جهانی در این نمایشگاه شرکت می کنند. البته در سالهای گذشته شرکتهای خارجی نیز می توانستند در نمایشگاه می توانستند خدمات و محصولات خود را عرضه کنند.


طراحی داخلی نمایشگاه گوآنجو



تاریخچه نمایشگاه گوانجو

نمایشگاه گوانجو که نام قدیم آن کانتون بود از سال 1957 در شهری به همین نام در مرکز استان گوآنگ دونگ برگزار شده است. ابتدا این نمایشگاه به صورت مشترک توسط وزارت تجارت و فرمانداری استان گوآنگ دونگ برگزار شد. در اولین سالها تنها مکانی برای دسترسی خریداران خارجی با فروشندگان چینی بوده است. هدف اصلی آن در ابتدا گسترش تجارت خارجی و یافتن منابع جدید تجاری و بر هم زدن تحریم ها و ممنوعیت های دولت کاپیتالیستی بوده است. در دهه 50 میلادی دولت چین تنها با 20 کشور می توانست رابطه دیپلماتیک داشته باشد و در نتیجه بیشتر تجارت خارجی کشور چین با کشورهای که در آن زمان سوسیالیستی بوده اند برقرار می شده است. موقعیت جغرافیایی گوانجو به نحوی است که در نزدیکی هنگ کنک و ماکائو، دو شهر اصلی صنعتی چین قرار دارد همچنین سابقه ی خوب این منطقه در ارتباط با کشورهای همسایه این مزیت را به گوانجو داد تا برای راه اندازی و برگزاری این نمایشگاه بزرگ انتخاب شود. همچنین منطقه گوانجو قلب تولید صنایع دستی چین است و انواع صنایع دستی چین در این مکان متمرکز شده اند. در آن زمان کشور چین نیاز داشت تا خود را به سمت تجارت جهانی سوق دهد و وارد بازارهای جهانی شود. همین امر سبب شد تا گوانجو برای برگزاری بزرگترین نمایشگاه تجاری چین انتخاب شود. از زمانی که کشور چین تصمیم به برگزاری نمایشگاه گوانجو گرفته است تا کنون هر سال به صورت مرتب و دو مرتبه بدون توقف برگزار شده است. البته در اولین دوره ها کشورهای بازدید کننده از آن بسیار اندک بودند مثلا اولین نمایشگاه تنها 1223 خریدار خارجی از 19 کشور داشت که بیشترین آنها از کشور هنگ کنگ بودند ولی در نمایشگاه آخر حدود 200 هزار خریدار از 215 کشور بازدید کننده داشته است. اما اکنون نمایشگاه گوانجو با مساحت 1160000 متر مربع بوده و 24 هزار غرفه که 365 هزار متر مربع از فضا به صورت سربسته، در مقام سومین نمایشگاه بزرگ جهان قرار دارد.

 

غرفه نمایشگاه گوانجو

برخی از رکوردهای نمایشگاه گوانجو عبارتند از :

بالاترین سطح برگزاری
بیشترین تعداد غرفه ها
بزرگترین مقیاس برگزاری1160000 متر مربع
بیشترین آمار بازدید گنندگان از 215 کشور
قدیمی ترین نمایشگاه دنیا
ارائه کامل ترین انواع کالا
بزرگترین سازه نمایشگاهی دنیا
بالاترین گردش مالی نمایشگاهی در دنیا

 

نمایشگاه صادرات و واردات گوانجو

بررسی فازهای نمایشگاه گوانجو

همانطور که ذکر شد این نمایشگاه در سه فاز متفاوت برگزار می شود. به دلیل عظمت نمایشگاه بازدید کنندگان لازم است از قبل حوزه فعالیت هر فاز را بدانند تا بهترین استفاده را از وقت خود و نمایشگاه داشته باشند.

فاز اول:
محصولات این فاز عبارتند از : لوازم محصولات الکترونیکی - لوازم برقی خانگی - لوازم الکترونیک – محصولات کامپیوتری – سخت افزار کامپیتوتر– تجهیزات روشنایی و نورپردازی – منبع نور – اتصالات برقی – ابزار دوربین – دوچرخه – موتور سیکلت – قطعات خودرو – ماشین آلات بافندگی – لوازم جانبی صنعتی - ماشین آلات تجهیزات برقی و ماشین آلات بزرگ و مجموعه تجهیزات ماشین آلات عمومی – ماشین آلات کوچک – منابع انرژی – مواد و مصالح دکور ساختمان و ساختمان سازی – تجهیزات سرویس های بهداشتی و حمام
این فاز از تاریخ 15 -19 اکتبر فعالیت می کند (23 -27 مهر 96) و ساعات بازدید آن از 30/9 صبح الی 6 عصر می باشد.

فاز دوم :
محصولات این فاز عبارتند از : مبلمان- تجهیزات نورپردازی و روشنایی – ظروف آشپزخانه – سرامیک عمومی – وسایل خانه – کارد و چنگال – محصولات مراقبت شخصی بهداشتی – لوازم آرایش – ساعت مچی – ابزار اپتیکال – اسباب بازی – محصولات جشنواره ای - محصولات و مواد غذایی حیوانات خانگی-هدایای تبلیغاتی اعم از صنایع دستی- جواهرات – انواع تقویم – جعبه های کادو و هدیه – جعبه کارت – مدالها و حلقه های جایزه ای – سرامیک های هنری – صنایع دستی شیشه ای – محصولات بافندگی و محصولات دستی آهنی – محصولات باغبانی – د.وراسیون خانه – دکوراسیون سنگی و آهنی و تجهیزات آبگرم در فضای باز
این فاز از تاریخ 27-23 اکتبر فعالیت می کند (5-1 آبان 96) و ساعات بازدید آن از 30/9 صبح الی 6 عصر می باشد.

فاز سوم :
این فاز از تاریخ 31اکتبر تا 14 نوامبر فعالیت می کند (13-9 آبان 96) و ساعات بازدید آن از 30/9 صبح الی 6 عصر می باشد.
محصولات این فاز عبارتند از : انواع البسه مردانه و زنانه – پوشاک کودکان – لباس ورزشی – لباس زیر – لباس ورزشی – چرم – خز – محصولات مرتبط با چرم و خز – فرش – کیفهای چرمی PVC – محصولات اداری – محصولات تفریح و سرگرمی – مخازن چرم – مخازن پلاستیکی – وسایل مسافرت و تفریح – دارو – تجهیزات پزشکی – تجهیزات پزشکی – تجهیزات پانسمان پزشکی و یکبار مصرف – انواع مواد خوراکی – انواع نوشیدنی ها – مواد خوراکی – تجهیزات بسته بندی و صنایع مرتبط.

 

برای بررسی قیمت تور های چین می توانید به قسمت تورهای خارجی در سایت توریابی مراجعه نمائید.

۱۱۷۵ ۱۳۹۶/۰۷/۲۲ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading