تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
ویزای شینگن

ویزای شینگن

سوالات متداول درباره ویزای شینگن

پیمان شینگن بین 22 کشور عضو اتحادیه اروپا و 4 کشور عضو انجمن تجارت آزاد اروپا (EFTA) بسته‌شده است. در این پیمان این کشورها توافق کرده‌اند تا مانند یک کشور باشند و شهروندانشان به‌راحتی بتوانند در تمام این کشورها سفر کنند. با داشتن ویزای شینگن شما می‌توانید به‌راحتی از هرکدام از 26 کشور عضو شینگن در تور اروپا به‌راحتی سفر کنید.
ویزای شینگن

انواع ویزای شینگن، تفاوت ویزای شینگن نوع A با ویزای نوعD چیست؟

ویزای شینگن چهار گونه دارد، اولین نوع آن ویزای A (ویزای ترانزیت) است. با این ویزا مسافر فقط اجازه توقف در فرودگاه را دارد و مجاز به خروج از آن نیست. مسافری با چنین ویزا فقط می‌تواند هواپیمای خود را در فرودگاه محدوده شینگن عوض کند و به کشوری خارج از محدوده شینگن پرواز کند.
نوع دوم آن ویزای B (ویزای عبور) است. با این نوع ویزا مسافر حق اقامت و توقف غیرضروری در محدوده شینگن را ندارد و باید از مسیرهای زمینی از محدوده شینگن عبور کند و خارج شود.
ویزای نوع C ویزای توریستی است و بیشتر ایرانی‌ها این نوع ویزا رو درخواست می‌کنند. این ویزا حداکثر 90 روز اعتبار دارد. مسافر با داشتن این ویزا می‌تواند در مدت اعتبار به هرکدام از کشورهای آزادانه سفر کند و اقامت داشته باشد.
ویزای نوع D (ویزای طولانی‌مدت) با این ویزا می‌توانید چندین بار در سال به منطقه‌ی شینگن وارد شوید. بیشتر بازرگان‌ها و تاجران از این نوع ویزا استقبال می‌کنند. در این نوع ویزا نیز حداکثر روزهای مجاز اقامت از 90 روز بیشتر نیست. اگر مسافری درخواست اقامت بیش از 90 روز را داشته باشد باید تقاضای اقامت کند.
انواع ویزای شینگن

کدام کشورها عضو شینگن هستند؟ برای سفر به کدام کشورها ویزای شینگن لازم است؟

بیشتر کشورهای اروپایی عضو منطقه‌ی شینگن هستند. کشورهای اتریش، بلژیک، دانمارک، استونی، هلند، فنلاند، نروژ، فرانسه، آلمان، یونان، اسپانیا، مجارستان، سوئد، ایتالیا، ایسلند، جمهوری چک، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، سوئیس، لیختن‌اشتاین همه عضو شینگن هستند. کشورهایی مانند بریتانیا، رومانی، بلغارستان، کرواسی، ایرلند و قبرس بااینکه در قاره اروپا قرار گرفته‌اند ولی جزو شینگن نیستند. کشورهایی هم هستند مانند ایسلند، سوئیس، و لیخن اشتاین که عضو اتحادیه اروپا نیستند ولی جزو کشورهای شینگن هستند.

مدت اعتبار ویزای شینگن چقدر است؟

بیشترین مدت اعتبار ویزای شینگن 90 روز است.
کشورهای عضو شینگن

ویزای شینگن برای چه کسانی لازم است؟

هر شخصی که شهروند کشوری غیر از اعضاء شینگن باشد برای سفر به محدوده‌ی شینگن نیاز به تهیه این ویزا دارند. البته برخی کشورها که عضو پیمان شینگن نیستند می‌توانند وارد این محدوده بشوند.

چگونه ویزای شینگن بگیریم؟ مدارک لازم برای تهیه ویزای شینگن

- برای همراهان دو قطعه عکس نیاز است. این عکس بر روز ویزا چاپ خواهد شد.
- گواهی اشتغال به کار که در آن مبلغ حقوق ماهیانه و مدارک مالی که ترجمه رسمی آن‌ها نیز نیاز است.
- پرینت سه ماه آخر گردش حساب بانکی بر روی سربرگ انگلیسی بانک، در صورت داشتن بیمه کاری نیاز به پرینت سه ماه آخر دارید.
- اصل سند و ترجمه آن (اصل سند بازگردانده خواهد شد)، کپی از بلیت رفت‌وبرگشت به کشور موردنظر،
- کپی از واچر رزرو هتل، اگر دعوت‌نامه داشته باشید نیازی به واچر رزرو هتل ندارید.
- بیمه مسافرتی برای تمام مدت سفر که نیاز است شرکت بیمه‌کننده در کشور مقصد معتبر باشد و نمایندگی داشته باشد.
- اگر دعوت‌کننده‌ای داشته باشید می‌تواند از کشور مقصد برای شما بیمه مسافرتی تهیه و ارسال کند. برای اطلاع بیشتر از سایر اسناد باید به سفارتخانه کشور موردنظر مراجعه کنید.
مدارک لازم برای تهیه ویزای شینگن

هزینه ویزای شینگن چقدر است؟ هزنیه اخذ انواع ویزای شینگن

برای دریافت ویزای شینگن با توجه به نوع ویزا باید هزینه‌ای پرداخت کنید. مثلاً برای ویزای اقامت کوتاه‌مدت (کمتر از 90 روز) 60 یورو باید پرداخت کنید.
از کودکان کمتر از 6 سال هزینه صدور ویزا گرفته نمی‌شود. برای کودکان 6 تا 12 سال 35 یورو باید بپردازید.

برای صدور ویزای شینگن چقدر زمان لازم است؟

بین دو تا سه هفته اولین بررسی مدارک زمان می‌برد. اگر شرایط لازم را داشته باشید ویزای شما نهایتاً تا شش هفته صادر خواهد شد.

برای دریافت ویزای شینگن چه مراحلی را باید بگذرانیم؟

برای گرفتن ویزا حتماً قبل از هر کاری به سفارتخانه بروید و وقت بگیرید. ممکن است بتوانید تعیین وقت را به‌صورت اینترنتی، تلفنی و یا حضوری انجام دهید و این به کشور مقصد شما بستگی دارد. بعدازآنکه وقت شما مشخص شد برای ارائه مدارک و انجام مصاحبه یک روز باید به سفارت بروید.
دریافت ویزای شینگن

کدام کشورها راحت‌تر ویزای شینگن می‌دهند؟

کشورهایی مانند آلمان، اتریش، فرانسه و هلند به دلیل تعداد زیاد توریست‌هایی که دارند راحت‌تر ویزا می‌دهند بر اساس آمار بیشترین ویزای شینگن در ایران مربوط به کشور فرانسه است.

نکاتی در خصوص مصاحبه ویزای شینگن

در مصاحبه معمولاً سؤالات کلی و عمومی پرسیده می‌شود. مثل هدف از مسافرت شما چیست؟ مدت‌زمان سفر شما چقدر است؟ ازدواج کرده‌اید؟ فرزند دارید؟ علت سفر شما چیست؟ و سؤالاتی از این قبیل

ویزای شینگن؛ نکات پایانی

• درج مهر دادگستری بر روی تمام مدارک ترجمه شده لازم است. بیشتر دارالترجمه‌ها بعد از ترجمه این کار را برایتان انجام می‌دهند.
• ورود شما به محدوده شینگن باید به کشوری باشد که در فرم تقاضای خود نام آن را نوشته‌اید و ویزای آن را دارید. در غیر این صورت به مشکل برمی‌خورید
• بین مرزهای کشورهای شینگن کنترل مرزی وجود ندارد.
• اگر قبلاً ویزای شینگن دریافت کرده باشید دفعات بعد بسیار راحت‌تر می‌توانید ویزا بگیرید.
• در صورت داشتن ویزا، ورود شما به محدوده شینگن نمی‌شود. مأموران مرزی این اجازه رادارند تا در صورت صلاح‌دید و شک کردن به موضوعی مانع ورود شما به محدوده شینگن شوند.
• اعتبار ویزای شینگن سه ماه است و شما در مدت شش ماه شما تنها یک‌بار می‌توانید ویزا بگیرید. یعنی بعد از اتمام اعتبار ویزا شما باید سه ماه خارج از محدوده شینگن باشید و سپس دوباره اقدام به دریافت ویزا کنید.
• اگر کودکان و نوجوانان کمتر از 18 تقاضای ویزای شینگن داشته باشند باید پدر و مادر و یا قیم قانونی او فرم درخواستش را امضا کنند و برای تحویل مدارک نیز همراه او باشند.
• برخی از کشورهای شینگن ویزای منطقه تعیین‌شده می‌دهند. بدین معنی که برخی کشورها را در ویزا نام می‌برند که مسافر تنها مجاز به ورود و اقامت در آن‌ها است.
• اگر قصد اقامت دائم، تحصیل و یا کار در محدوده شینگن را داشته باشید باید ویزای ملی یا شهروندی که تنها تاریخ ورود در آن درج می‌شود را تهیه کنید.
۱۵۵۸ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading