تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
سفر به سن پترزبورگ

سفر به سن پترزبورگ

۱۳۹۶/۰۷/۰۳

شهر سنت پترزبورگ را قلب تاریخی روسیه
شهر سنت پترزبورگ را شهر انقلاب کارگری
شهر سنت پترزبورگ را شهر رودخانه نِوا
شهر سنت پترزبورگ را کلکسیون هنری شناخته شده ارمیتاژ
شهر سنت پترزبورگ را شهر رستوران های شیک و مدرن
شهر سنت پترزبورگ را شهر کافه های ارزان قیمت با قهوه های لذیذ
می دانند. پس در راهنمای سفر به روسیه و شهر سنت پترزبورگ با ما همراه باشید:

شهر سنت پترزبورگ یک موزه تمام عیار و فراموش نشدنی هست. این شهر یکی از کانون های اصلی انقلاب های بولشویک در تاریخ اتحاد جماهیر شوروی است به همین خاطر آبستن حوادث گوناگون تاریخی بوده است؛ حوادثی که گاها سرنوشت بسیاری از کشورهای همسایه روسیه از جمله ایران را تغییر می دادند. دومین شهر روسیه است که با آثار متعدد فرهنگی، تاریخی، هنری و طبیعی، یکی از اصلی ترین گزینه ها در برنامه های تور روسیه است.
برای بازدید از سنت پترزبورگ زمان زیادی اختصاص بدهید تا زیبایی هایش را به خوبی در خاطر شما ثبت کند.

بنیان گذاری بنام پیتر کبیر:

امکان ندارد که نام شهر پترزبورگ به گوش کسی خورده باشد و او چیزی درباره بنیان گذار این شهر، پیتر کبیر، که دومین پادشاه روسیه بود. چیزی نشنیده باشد. این پادشاه روسی یکی از مهمترین عوامل رشد و شکوفایی کشور به خصوص سنت پترزبورگ است. سن پترزبورگ که نام دیگر آن پتروگراد بود در سال ۱۷۳۰ میلادی ساخته شد و تا ۲۲۵ سال بعد به عنوان پایتخت روسیه بود مطرح بود.

 

سالن اپرا سنت پترزبورگ:

شب های زمستانی به یادماندنی در شهری که هرگز نمی خوابد. شب های سرد زمستانی در تالارهای مجلل اُپرا، نمایش و تئاتر، رقص باله و همچنین رستوران های زیبا و مجلل، همه و همه علاقه مندان خاص خود را به سمت خود دعوت می کند. به طور کلی اگر دقت کرده باشید در هنگام بازدید از جاذبه های گردشگری روسیه معمولا یک شعر یا اپرا به طور زنده اجرا می شود.

موزه ارمیتاژ (The Hermitage):

گنجینه ای از آثار سرتاسر جهان که یکی از گزینه های اصلی برنامه سفر سنت پترزبورگ است. مجموعه فوق العاده از هنر امپرسیونیست و پُست امپرسیونیست که نمونه بی نظیر آن در اتاق مزین و مجلل کاخ زمستانی، متجلی است. موزه آرمیتاژ سمبل شهر سنت پترزبورگ و افتخار کل کشور روسیه است. جالب است بدانید کلمه آرمیتاژ به معنای خلوت می باشد و این در حالیست که موزه بیش از سه میلیون اثر هنری را در خود نگه داری می کند.

 

کلیسای جامع سنت پیتر و پاول:

علی رقم تاریخ نه چندان طولانی این شهر، کلیساهای سنت پترزبورگ با معماری منحصر به فردی گردشگران علاقمندانش را به سمت خود جلب می کند. کلیسای جامع پائول و کلیسای جامع سنت پیتر که به سبک باروک (Baroque) بنا و تزیین شده اند. کلیسای جامع سنت پیتر و پاول قدیمی ترین کلیسای سنت پترزبورگ می باشد که از سال 1704 تا 1733 ساخت آن به طول انجامید. کلیسای جامع سنت پیتر و پاول بعد از برج تلویزیون بلندترین بنای شهر سنت پترزبورگ می باشد. همچنین مجسمه طلایی فرشته کار شده بالای مناره کلیسا به عنوان یکی از نمادهای سنت پترزبورگ می باشد.

هتل آستریا (Astoria):

یکی از لوکس ترین هتل های شهر سن پترز بورگ که در سال 1992 به مناسب بزرگ داشت انقلاب پترزبورگ بنا شد هتل آستوریا می باشد. در معماری هتل آستوریا ترکیبی از هنر نو و هنر اصیل روسیه برای تزیین دیوارهای و سقف به کار رفته است که در نوع خود کم نظیر است.در هتل های این شهر امکانات بسیار مناسب برای پذیرایی از گردشگران با هرنوع سبک سفر چه انفرادی و چه خانوادگی، یا افراد کم توان و ناتوان امکانات به طور مدیریت شده ایجاد شده است. به طور مثال، خدمات بسیار مفصل و متنوعی برای خانواده هایی که با فرزندان خردسال خود سفر می کنند فراهم کرده است.

 

غذا ها و خوراکی های لذیذ روسی در سنت پترزبورگ:

بهترین نمونه های خوراکی های سنتی روسیه از جمله سوپ های لذیذ، بیف استراگانوف، خاویار را نمی توان در رستوران های با فضایی کاملا متفاوت در سنت پترزبورگ تجربه کرد. در شهر روسیه بر خلاف مقاصد شهر آسیایی دچار مشکل برای خوردن غذا نمی شوید. پاستیلای کولومنا را حتما امتحان کنید، شیرینی تولای زنجفیلی یا پریانیکی (pryanik)که شهرت بسیاری دارد یکی از خوشمزه ترین شیرینی های روسیه می باشد، ماهی امول و موکسون (Omul and muksun) که دو ماهی بومی دریاچه بایکال و پر طرف دار بین مردم روسیه می باشند.
نکته جالب توجه این است که این شهر زیبا کافه های ارزان قیمتی دارد که متناسب با سطح درآمد گردشگران به آنها سریوس دهی می کند.

راهنمای خرید و بازارهای شهر پترزبورگ :

پترزبورگ شهری بسیار مناسب برای خرید سوغاتی های زیبا از جمله نقاشی، صنایع دستی، مجسمه، عکس است. در واقع بازارهای این شهر بسیار معروف اند و یکی از نقاط قوت تجارت روسیه محسوب می شوند. شما روزانه مردم بسیاری را می بینید که برای خرید گوشت، میوه و سبزی تازه، وسایل مورد نیاز، پوشاک و ... به بازارها می آیند. عادت خرید روس ها به خصوص مردم قدیمی تر روسیه شباهت بسیاری به نوع خرید مردم ایران به خصوص شمال ایران دارد.
از جمله خیابان های معروف خرید در سن پترزبورگ خیابان نوسکی پروسپکت Nevsky prospect که بوتیک‌های متعدد، کتاب فروشی‌ها زیبایی و از همه مهم تر مرکز خرید Gostiny Dvor معروف که در این خیابان هستند. خیابان بولشوی پروسپکت Bolshoi prospect که مراکز خرید خوبی در آن شعبه دارند. اگر به دنبال خرید ارزان تر هستید و یا به عتیقه علاقه دارید می توانید به فروشگاه های اطراف ایستگاه متروی Chernyshevskaya سر بزنید. برای خرید خوراکی ها می توانید از بازارهای محلی روسیه استفاده کنید و یا به خیابان ولادمیر رینوک Vladimirsky Rynok بروید.



موزه تاریخ سیاسی روسیه - The State Museum of the Political History of Russia

خود شهر مسکو و سنت پترزبورگ و تمام دیوارهای آن یک موزه تاریخی و سیاسی هستند. اما یک موزه منحصر به فرد از دوران کاترین کبیر تا آثار و لوازم مربوط به دوره جهامیر شوروی و ایدئولوزی مربوط به آن در سنت پترزبورگ، که خود یکی از کانون های اصلی انقلاب های روسیه است. این موزه با موزه تاریخ تاریخی دولت که ساختمان قرمز رنگ دارند و معماری زیبایی دارد متفاوت است. موزه تاریخی روسیه در سال 1872 به دستور امپراتور الکساندر دوم در میدان سرخ در شهر مسکو ساخته شده است.

منظره ای به یادماندنی از طلوع و غروب آفتاب در دلتای زیبای رود نِوا (Neva):
شما می توانید توسط یک قایق و کروز در طول مسیر آبی رودخانه نوا حرکت کنید و از زاویه ای متفاوتبه شهر زیبای پترزبورگ نگاه کنید. این مسیر آبی از پل متحرک در مسیر رودخانه و پدیده ی جادویی موسوم به White Nights که به دلیل موقعیت جغرافیایی روسیه و نزدیکی به قطب ایجاد می شود، تجربه ای تکرار نشدنی برای هر گردشگر است.

 

تورهای پیاده روی در سطح شهر زیبای سنت پترزبورگ:
در برنامه سفر خود به سنت پترزبورگ توسط یک راهنمای تور زبده می توانید با پیاده روی در کوچه ها و شهر های شهر به عمق زیبایی های تاریخی آن پی ببرید. نگران نباشید به راحتی و با داشتن نقشه می توانید گشت شهری خوبی داشته باشید البته پیشنهاد ما به شما بازدید از خیابانNevsky که قلب پترزبورگ است، نام می بریم. در این خیابان بزرگ و اصلی شما در کوچه ای با ساختمان هایی با معماری شگفت انگیز و فضایی زیبا که در هر ساعتی و طول روز و شب فعالیت های جالبی در آن برای بازدید کننده ها و گردشگران اجرا می شود، قدم می زنید. البته می توانید خرید سوغاتی خود را هم انجام دهید

 


۱۰۹۱ ۱۳۹۶/۰۷/۰۳ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading