تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
فستیوال‌های بلغارستان

فستیوال‌های بلغارستان

۱۳۹۵/۱۲/۰۳
در سفری رؤیایی به کشور تاریخی و زیبای بلغارستان در قلب اروپا با توریابی همراه باشید تا با جذاب ترین فستیوال های بلغارستان آشنا شوید!

فستیوال تابستانی وارنا بلغارستان


فستیوال تابستانی وارنا بلغارستان


وارنا همواره میزبان طیف وسیعی از جشنواره ها است. جشنواره بین المللی گروه کر (international choir gathering) در اواخر ماه می برگزار می شود و جشنواره بین‌المللی تئاتر (International theatre holidays) که بخشی از فستیوال تابستانی وارنا است، در ماه ژوئن برگزار می شود.
همچنین گروه های ارکستر سمفونیک و نوازندگان موسیقی کلاسیک نیز در ماه جولای در این شهر جشنواره خاص خود را دارند. از دیگر جشنواره های مهم و رویدادهای فرهنگی وارنا می توان به جشنواره بین المللی هنرهای عامیانه (folk festival) در ماه آگوست، مسابقات جهانی باله (international ballet competition) در ماه آگوست، فستیوال بین‌المللی سینما با عنوان (Love is Folly) در ماه سپتامبر، فستیوال سینماتوگرافی بلغارستان (Bulgarian cinematography) با عنوان رز طلائی (Golden Rose) و فستیوال تئاتر خیمه‌شب‌بازی در ماه اکتبر اشاره کرد.

جشنواره‌های تابستانی در وارنا / بلغارستان


جشنواره‌های تابستانی در وارنا / بلغارستان


سیل عظیمی از گردشگران از سراسر دنیا هرساله در تابستان به بلغارستان سفر می کنند تا از قدیمی ترین فستیوال‌های موسیقی مانند موسیقی سنتی اروپا که در وارنا برگزار می شود دیدن نمایند. این فستیوال هرساله در ماه جولای و ژوئن در وارنا برگزار می شود. داشتن مقامی ارزشمند در موسیقی اروپا یکی از دلایل شهرت این جشنواره است. این فستیوال دارای بخش های بسیار متنوعی است که برای همه گروه های سنی و همه اعضای خانواده‌تان اعم از افراد مسن با سلیقه های کلاسیک و افراد جوان با سلایق امروزی، موزیک و برنامه دارد. اگر به دنبال شرکت در جشنواره های موسیقی تابستانه هستید، جشنواره تابستانه وارنا یکی از بهترین پیشنهادهای ما به شما است. همه سبک های موزیک، از پاپ تا راک و از اپرا تا ارکستر سمفونی در این فستیوال به گوشتان خواهد خورد.
یکی دیگر از ویژگی های بی نظیر فستیوال تابستانی در وارنا، فرصت شرکت و ارائه آثار هنری برای دوستداران موسیقی است. در این جشنواره استعدادهای جوانان نیز شکوفا شده و کلاس های آموزشی برای آن ها برگزار می شود. از دیگر جشنواره های تابستانی وارنا در بلغارستان می توان به فستیوال بین المللی تئاتر اشاره کرد که بزرگ ترین رویداد جهانی تئاتر در بلغارستان می باشد. این فستیوال هرساله از اول تا دوازدهم ماه ژوئن برگزار می شود که هدف اصلی آن به وجود آوردن گفت‌وگوهای فرهنگی و تبادل‌نظر است.

110 سال فستیوال گل رز بلغارستان


110 سال فستیوال گل رز بلغارستان

شاید برایتان جالب باشد که یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه های بلغارستان گل بلغاری است. بلغارستان مرکز تولید گل رز در اروپا است و برگزاری فستیوال گل رز در این کشور قدمتی 110 ساله دارد. این جشنواره هرساله در شهر کازانلاک بلغارستان (Kazanlak) واقع در دره رز که یکی از معروف-ترین مراکز پرورش گل و تحقیقات بر روی گل است برگزار می شود. در طول این فستیوال مراسم با چیدن گل رز شروع می شود و با رژه معروف دختران با لباس های زیبا که سبدهایی پر از گل در دستانشان است ادامه می یابد. در زمان فستیوال گل رز، مراسم نمادین بسیار زیبایی همچون انتخاب ملکه گل رز و جشن ها و شادی‌های متنوع ادامه پیدا می کند.

جشنواره بین‌المللی ماسک سوروا


جشنواره بین‌المللی ماسک سوروا


پرنیک؛ شهری غرق شده در ماسک‌ها!
برای دیدن فرهنگ و سنت های باستانی بلغاری باید کجا برویم؟
«سوروا» یک جشنواره بین المللی ماسک است که در شهر پرنیک بلغارستان برگزار می شود. این جشنواره بزرگ ترین رویداد در نوع خود می‌باشد که نه تنها در بلغارستان، بلکه در سراسر شبه‌جزیره بالکان نیز جشن گرفته می شود. این رویداد، سنت های باستانی بلغاری را ترویج می‌دهد؛ سنت‌هایی که هنوز هم بعد از گذشت سال ها زنده هستند. این فستیوال بی شک غنی ترین نمونه جشن های فرهنگی بلغارستان است و توسط زنان و مردان مجرد انجام می شود. فستیوال سوروا با ماهیت رقابتی خود، یک مسابقه برای زنده نگه داشتن سنت ها یعنی «کوکری» و «سورواکاری» بوده که توسط شهرداری پرنیک از سال ۱۹۶۶ برگزار می شود. جذاب ترین ویژگی این جشن، رژه دو روزه شرکت های لباس های بالماسکه بلغاری و شرکت های خارجی می باشد. به طور متوسط حدود ۵۰۰۰ نفر یا تقریباً ۹۰ گروه از هر قوم بلغاری و همچنین شرکت های اروپایی، آسیایی و آفریقایی در این مسابقه شرکت می کنند. شما می توانید لذت حضور در فستیوال و کارناوال های اروپایی را تنها با رفتن به این فستیوال بلغارستان تجربه کنید. این جشنواره پر از هیجان و سرگرمی هایی است که شما را تا آخر میخ‌کوب می‌کند. به عقیده مردم بلغارستان، تماشا و لمس این ماسک ها برای آن ها خوش‌شانسی و سلامت به ارمغان می آورد.

لذت حضور در کنسرت بلغارستانی


لذت حضور در کنسرت بلغارستانی

تجربه جادویی حضور در کنسرت‌های آمفی‌تئاتر باستانی بلغارستان!
اگر خوش‌شانس باشید، ممکن است شما در طول تور بلغارستان به پلوودیو سری بزنید. کنسرت ارکستر سمفونی یا سایر کنسرت ها در محل آمفی تئاتر باستانی باقی مانده از دوران رومی ها اجرا می شود. این آمفی-تئاتر باستانی هنوز میزبان رویدادهای موزیکال بوده و نمای صحنه آن و جایگاه تماشاچیان و نورپردازی محیط، تجربه ای فراموش‌نشدنی برای هر شخصی رقم خواهد زد. علاوه بر لذت بردن از موسیقی زیبا و ارکستر سمفونی ها فرصت خوبی نیز برای تماشای آثار باستانی بلغارستان پیدا می کنید. نمایش ها به زبان ساده و به زیبایی برگزار می شود و فرصت لذت بردن را برای شما مانند همه گردشگران تور بلغارستان فراهم می کند.
۱۲۱۷ ۱۳۹۵/۱۲/۰۳ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading