تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
دیدنیهای شهر پاریس

دیدنیهای شهر پاریس

۱۳۹۶/۰۸/۲۹

بازدید از دیدنی های پاریس با تور فرانسه

پاریس، پایتخت زیبای کشور فرانسه که به دلیل جاذبه ها و زیبایی های منحصر به فرد خود یکی از پر بازدید ترین پایتخت های دنیا به شمار می آید. پاریس را شهر نور، عروس شهرها، شهر فرهنگ فرانسه و شهر شور می دانند.

جاهای دیدنی پاریس

 

موزه لوور، بزرگترین موزه دنیا

حتی اگر هم نتوانیم لوور را بزرگترین موزه دنیا بنامیم، اما می توان آن را محوری در امتداد تاریخ بشریت نامید. آثار متنوع و بی نظیر موجود در این موزه از تمدن ها و فرهنگ های سراسر دنیا، از عصر پیش از تاریخ تا امروز، کلکسیونی منحصر به فرد از عجایب را برای شگفت زده کردن هر گردشگری، در خود دارد.

کلیسای نوتردام

کلیسای نورتدام باید شهرت خود را مدیون نویسنده مشهور فرانسوی، ویکتورهوگو، بداند. او که با نوشتن داستان بی نظیر و پر احساس گوشت پشت نوتردام، به زیبایی هر چه تمام تر توانست، خواننده را همراه خود به میان کوچه های پاریس و همچنین کلیسای نوتردام، ببرد.نوع معماری کلیسای نوتردام از سبک گوتیک پیروی می کند و به عنوان یکی از مهمترین نماده های کشور فرانسه شناخته می شود.


برج ایفیل

شاید کمی اغراق آمیز باشد اما برج ایفیل با اینکه بعد از موزه لوور، ارگ پیروزی و حتی کلیسای نوتردام، ساخته شد، اما به سرعت جایگاه خود را در صدر جاذبه های پاریس پیدا کرد، به طوری که امروزه با بالا رفتن از این برج منظره ای منحصر به فرد از کل پاریس و حتی این سه بنا، با زاویه ای متفاوت و هیجان انگیز به گردشگران هدیه می دهد. اگرچه امروز این بنا به دلیل استفاده صرف از آهن مورد انتقاد برخی هنر شناسان هست اما هنوز هم این بنا کل شهر پاریس را تحت تاثیر خود قرار داده است.

کاخ لوکزامبورگ


داستان جالب کاه لوکزامبورگ با شینده اید!؟ ماریا دمیچی، بیوه شاه هِنری (هانری) چهارم، به یاد قلعه پیتی (Pitti) در ایتالیا، در این بنا تغییراتی ایجاد کرد تا بتواند کودکی خود را در لابلای باغ هشت هکتاری قلعه لوکزامبورگ پیدا کند.
اکنون این بنا مورد توجه بسیاری از گردشگران است و این استقبال را مدیون زیبایی بصری باغ آن و دو فوراه معروف آن یعنی دومدیسیس و دو آبزرویتور است.

 

ارگ پیروزی و خیابان معروف شانزه لیزه

ارگ یا طاق پیروزی در بالای خیابان مشهور شانزه لیزه قرار دارد. نام خیابان شانزه لیزه را حتما شنیده اید! 
بنایی که در افتخار فتوحات پادشاه مشهور فرانسوی، ناپلئون بنا پارت ساخته شد. شهرت این بنا علاوه بر نام خودش مدیون خیابان شانژه لیزه و شهرت ناپلئون و ژنرال دوگول،است. ژنرال دوگول که بعد از جنگ جهانی دوم به ریاست جمهوری فرانسه رسید و فرانسه تمام پیشرفت و قدرت خود را مدیون سیاست های وی است.

 

کلیسای سَکرِه کُر

این کلیسا که به عقیده بسیاری شباهت زیادی با تاج محل درهند و حتی کلیسای نوتردام دارد!! این بنا متعلق به دوران روم باستان می باشد. رنگ کِرِم رنگ و خاص در میان باغ سرسبز این بنا، باعث شده است به یکی از پربازدیدترین جاذبه های توریستی فرانسه تبدیل شود.

معبد پانتئون، عجایب معماری رومی

این معبد در زمان هادریانوس رومی ساخته شد. سادگی معماری در عین پیچیدگی و بزرگی این معبد از جمله شگفتی های این معبد می باشد.

 

خانه اُپرای گارنیر

این بنا مربوط به دوره ناپلئون سوم است و توسط معماری به نام چالرز گارنیر ساخته شده است.
این بنای عظیم با 2000 صندلی هنوز هم پذیرای علاقه مندان به اُپرا است. بر روی سقف این بنا یک نقاشی با شکوه از مارک شاگال است و همچنین یک لوستر بزرگ هفت تنی در مرکز سالن اصلی آن وجود دارد که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.
لزانوالید ، مدفن ناپلئون بُناپارت یا جایی برای تامل؟!
برای معرفی این بنا باید کمی به عقب تر برگردیم و از داستان ناپلئون بازگو کنیم! جالب است بدانید که جنازه ناپلئون بعد از مرگش تا سال 1840 در انگلیس در یک مکان بی نام و نشان مدفون شد تا سرانجام لوئی فیلیپ پادشاه وقت فرانسه، توانست از دولت انگلیس اجازه برگرداندن جنازه ناپلئون به فرانسه را بگیرد.
مراسم تشیع رسمی در ۱۵ دسامبر برگذار شد. در سال ۱۸۶۱ بقایای جسد ناپلئون به مقبره فعلی منتقل شد. این مقبره که از سنگ‌های آذرین ساخته شده، در سرداب زیر گنبد بنای لز انوالید (به فرانسوی: Les Invalides) واقع شده است.

مرکز پمپیدو

این مکان یکی از پر بازدیدترین جاذبه های توریستی فرانسه است. تکنولوزی بالای بکار رفته در این سازه هر گردشگری را به سوی خود جذب می کند. بر خلاف بسیاری از جاذبه های گردشگری فرانسه، ساختمان این موزه کاملا مدرن است


۱۹۸۰ ۱۳۹۶/۰۸/۲۹ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading