تور خارجی و تور داخلی ارزان قیمت در توریابی
سفر به بالی

سفر به بالی

۱۳۹۶/۰۸/۰۸

بالی یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران جهان است. این جزیره در اندونزی واقع‌شده است. پایتخت کشور اندونزی جاکارتا است و این کشور بزرگ‌ترین کشور جزیره‌ای جهان است و صنعت توریسم یکی از منابع درآمد این کشور است. جزیره بالی پنجمین ساحل زیبای دنیاست و به‌عنوان بهترین جزیره در مجله بین‌المللی مسافرت انتخاب‌شده است. بالی را می‌توانیم مجموعه‌ای از هتل‌های لوکس در کنار رستوران‌ها مجلل و کشتی‌های تفریحی رویایی تعریف کنیم که در کنار ساحلی آرام و زیبا و دریایی درخشان چیده شده است.

دانستنی‌های فرهنگ مردم بالی

فرهنگ بالی

همه چیز درباره بالی

مردم سرزمین بالی میهمان‌نواز هستند و شما می‌توانید با یک لبخند ساده رابطه‌ی خود را به‌آسانی شروع کنید. بهتر است در ابتدای آشنایی خود را بانام کوچک معرفی کنید تا حس صمیمیت بیشتری برقرار شود. در هنگام سلام کردن و خداحافظی بهتر است دست راست خود را هم تکان دهید. صحبت در مورد سن و وضعیت تاهل برای اندونزیایی‌ها در ابتدای آشنایی امری عادی است. اگر شما تمایلی به صحبت در این خصوص ندارد به‌راحتی و با یک شوخی می‌توانید بحث را عوض کنید.

 

مردم بالی

 

در فرهنگ بالی ادب و رعایت احترام حرف اول و آخر را می‌زند. پس هیچ‌گاه هنگام صحبت کردن صدای خود را بلند نکنید حتی در هنگام عصبانیت و پرخاش، زیرا این رفتار برای آن‌ها تحقیرآمیز تلقی می‌شود. در فرهنگ مردم اندونزی پنهان داشتن عصبانیت توصیه‌شده است و آنان در هنگام عصبانیت تنها با لبخندی به چهره‌ی مقابل عکس‌العمل نشان می‌دهند. همچنین خیره شدن طولانی در چشم نشانه‌ی جنگ‌جویی است. رفتار دیگری که نشانه‌ی عصبانیت در فرهنگ این مردمان است گرفتن دستان به پشت در حالت ایستاده است. مردان بالی غیرتی هستند و خانم‌ها معمولاً تنها از خانه بیرون نمی‌روند. اگر خانمی تنها با پوشش نامناسب بیرون باشد ممکن است مورد آزار کلامی قرار بگیرد. ولی داشتن حجاب مرزی است که بانوان را از این امر در امان می‌دارد. آن‌ها برای مسلمانان احترام و ارزش زیادی قائل هستند.

 

فرهنگ و مردم بالی

دانستنیهای بالی

در جزیره‌ی زیبای بالی معمولاً خانم‌ها روی یکدیگر را می‌بوسند ولی مردان غیر صمیمی روبوسی نمی‌کنند. در فرهنگ مردم این کشور افراد مسن احترام خاصی دارند. در برخورد با افراد بزرگ‌تر از خود بهتر است او را فقط بانام صدا نکنید و اگر خانم است قبل از اسم او کلمه "بو" یا "ایبو" و اگر آقا هست قبل از اسم او کلمه"پاک" یا "باپاک" را استفاده کنید. قدردانی و تشکر برای کمترین لطف در فرهنگ مردم بالی امری عادی و مقبول است پس شما هم این‌چنین رفتار کنید. کلمه‌ی تشکر به زبان اندونزیایی "تریماکاسی" است.
برای گرفتن و دادن چیزی بهتر است از دست راست خود استفاده کنید. لمس کردن سر در برخی از خرده‌فرهنگ‌های این کشور معنای بی‌احترامی دارد. تنها درصورتی‌که رابطه شما باکسی خیلی صمیمی شد اجازه دارید به شانه‌های او دست بزنید. هندوهای بالی بر این معتقد هستند که اگر از کسی عکس بگیرید قسمتی از روح آن‌ها را با خود برده‌اید. پس شایسته است در هنگام عکس گرفتن از افراد حتماً از آن‌ها اجازه بگیرید.
بسیار جالب است که اندونزیایی‌ها از حدود 300 کلمه فارسی در زبان خود استفاده می‌کنند و اگر شما با جملات ساده فارسی منظورتان را به آن‌ها برسانید آن‌ها را خوشحال‌تر کرده‌اید.

همراهان توریابی این مطلب سعی شد تا راهنمای کامل در خصوص فرهنگ و رفتار مردم بالی به شما ارائه شود. در تور بالی سفر خوبی داشته باشید.

۱۷۱۴ ۱۳۹۶/۰۸/۰۸ منابع : فاینداتور / فاینداتور
نظرات کاربران
دیدگاه
Loading